Business or Party? Το πάρτι του γραφείου, εκτός από σαμπάνια, μπορεί να προσφέρει και ενδιαφέρουσες επαγγελματικές προοπτικές.

Αρκεί να ακολουθήσετε την κατάλληλη τακτική.

HARPER'S BAZAAR TEAM

Ήρθε εκείνη η στιγμή του χρόνου όπου η ατζέντα γεμίζει με προσκλήσεις σε πάρτι. Στο γραφείο επικρατεί ένα χάος με ψηλοτάκουνα, κραγιόν και μέικαπ σκόρπια παντού, ενώ η υγιεινή διατροφή δίνει τη θέση της στο finger food και στα ποτήρια σαμπάνιας που βρίσκονται στην ημερήσια διάταξη. Όσο κουραστικό κι αν γίνει αυτό κάποιες στιγμές, είναι πιθανό να αποδειχτεί εξαιρετικά εποικοδομητικό για την καριέρα σας.

Τα Χριστούγεννα οι άνθρωποι είναι πιο ανοιχτοί σε νέες επαφές, οι οποίες με τις κατάλληλες κινήσεις μπορούν να καλλιεργηθούν και να διατηρηθούν και μετά τις γιορτές.  Πώς, όμως, μια φιλική συζήτηση μπορεί να θέσει τις βάσεις για μια επαγγελματική σχέση με διάρκεια; Για την Julia Hobsbawm, ειδική του networking, το κλειδί είναι να πάτε στo πάρτι με στόχο να εκμεταλλευτείτε "ό,τι σας στείλει η μοίρα", είτε αυτό σημαίνει να σας δοθεί ευκαιρία να παρουσιάσετε μια ιδέα σας σε κάποιον επενδυτή είτε απλώς να πιάσετε κουβέντα με το σερβιτόρο. Όποιος όμως κι αν είναι τελικά ο συνομιλητής σας, φροντίστε να του αφιερώσετε όλη την προσοχή σας, αντί να κοιτάτε διαρκώς γύρω σας για την επόμενη ευκαιρία. "Η νευροεπιστήμη έχει αποδείξει ότι το multi­tasking είναι μια αυταπάτη", σύμφωνα με τη Hobsbawm.

"Oι άνθρωποι είμαστε από τη φύση μας φτιαγμένοι να ασχολούμαστε με ένα πράγμα τη φορά, οπότε το καλύτερο που έχετε να κάνετε είναι να πλησιάσετε το άτομο που θα επιλέξετε, να το κοιτάξετε στα μάτια και να ξεκινήσετε μαζί του μια ενδιαφέρουσα συζήτηση". Για να σας προσέξουν σε ένα τέτοιο πάρτι, δεν σημαίνει απαραίτητα ότι πρέπει να είστε η πιο εξωστρεφής και δυναμική παρουσία στο χώρο. "Καθένας έρχεται με τη δική του προσωπικότητα και συμπεριφορά, οπότε δεν υπάρχει λόγος να οπλιστείτε με εφόδια που δεν διαθέτετε", συμβουλεύει η Hobsbawm. Επιλέξτε να υιοθετήσετε τον τρόπο επικοινωνίας που σας ταιριάζει καλύτερα: κάποιοι μπορεί να ζητήσουν απευθείας την επαγγελματική κάρτα του συνομιλητή τους, ενώ άλλοι να κρατήσουν μια πιο διακριτική προσέγγιση.    

Η σχεδιάστρια και επιχειρηματίας Lisa Tse ανήκει στη δεύτερη κατηγορία και ισχυρίζεται ότι οι γυναίκες που επιλέγουν να είναι ο εαυτός τους σε αυτές τις εκδηλώσεις χτίζουν σταθερότερους δεσμούς. "Θεωρείται αντιεπαγγελματικό να συζητάς για προσωπικά θέματα, αλλά γιατί να λογοκρίνουμε μια απλή συζήτηση;" παρατηρεί. Η Tse έχει ιδρύσει το Sorority, ένα κλαμπ με μέλη αποκλειστικά γυναίκες, όπου ενθαρρύνεται αυτού του τύπου η επικοινωνία. Η εναλλακτική που προσφέρει στην ανταγωνιστική, ανδροκρατούμενη κουλτούρα δικτύωσης υπόσχεται "ένα αμοιβαία υποστηρικτικό περιβάλλον, όπου οι γυναίκες αισθάνονται άνετα, με τους δικούς τους όρους". Στο Sorority oι γυναίκες είναι ελεύθερες να μιλούν τόσο για την καριέρα όσο και για τα συναισθήματά τους". Το κλαμπ έχει στραφεί στο παραδοσιακό μοντέλο κοινωνικής δικτύωσης, τοποθετώντας τις σχέσεις πάνω από τους επαγγελματικούς στόχους και επιτρέποντας στις επαγγελματικές ευκαιρίες να αναδυθούν αβίαστα, μέσα από νέες γνωριμίες και την κοινωνική δικτύωση.  

Η Tanuja Randery, επικεφαλής ιδιωτικών επενδύσεων, το 2015 λάνσαρε την Power Women Network –μια ομάδα δικτύωσης για γυναίκες από διαφορετικούς χώρους που βρίσκονται ψηλά στην εργασιακή ιεραρχία–, όταν διαπίστωσε ότι πολλές από τις συναδέλφους της δεν εμπιστεύονταν ιδιαίτερα το networking. "Ίσως γιατί δεν ένιωθαν άνετα να βρίσκονται μεταξύ αντρών που πίνουν και καπνίζουν πούρα ή απλώς επειδή, λόγω των οικογενειακών υποχρεώσεων, δεν είχαν το χρόνο να γνωρίσουν καινούργιους ανθρώπους", προσθέτει. Η συμβουλή της Randery είναι ξεκάθαρη. Μάθετε από πριν το προφίλ της εκδήλωσης. Φροντίστε να είστε 
εκεί εγκαίρως ("Μην έχετε ενοχές που φεύγετε νωρίτερα από τη δουλειά, οι άντρες δεν έχουν").
Ξεκαθαρίστε στο μυαλό σας ποιους ανθρώπους θα θέλατε να συναντήσετε και τι θα θέλατε να τους πείτε. "Μη σας απασχολεί αν χρειαστεί να διακόψετε μια συζήτηση για να μιλήσετε σε κάποιον, αλλά να είστε ειλικρινής ως προς το ποια είστε και τι σας ενδιαφέρει. Αφήστε τα στοιχεία σας και ορίστε ένα ραντεβού.

Σκεφτείτε πώς δουλεύουν οι καλοί πωλητές: δεν επικεντρώνονται τόσο στο πώς θα κλείσουν μια συμφωνία, όσο στο πώς θα την εξελίσσουν κάθε φορά", συμβουλεύει.   Αυτό που έχει καθοριστική σημασία είναι ο διάλογος να μη σταματήσει μόνο στο πάρτι. "Αν κάνετε μια επαφή, φροντίστε να μην τη χάσετε. Ένα δίκτυο είναι ζωντανός οργανισμός, χρειάζεται ανατροφοδότηση", συνεχίζει η Randery. Έτσι, όταν περάσει η περίοδος των γιορτών και έρθει η ώρα του απολογισμού, κάντε τις απαραίτητες τακτικές κινήσεις για να καλλιεργήσετε τις επαφές σας και θυμηθείτε: το δίκτυό σας είναι για μια ζωή, όχι μόνο για τα Χριστούγεννα.

Το άρθρο δημοσιεύτηκε στο Harper's BAZAAR Ιανουαρίου.

ΚΕΙΜΕΝΟ: FRANCES HEDGES. ΠΟΡΤΡΕΤΟ: MAX VADUKUL. ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: JESSICA CRAIG-MARTIN/TRUNK ARCHIVE