Η πανδημία έχει προκαλέσει σοβαρό πλήγμα στον κόσμο της μόδας και τελευταία ακούμε συχνά για το κλείσιμο καταστημάτων. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν επιχειρηματικά ξεκινήματα, νέα λανσαρίσματα και πρωτοποριακές ιδέες. Φαίνεται πως οι οίκοι μόδας εξακολουθούν να είναι διατεθειμένοι να εξελιχθούν και να μεταφέρουν τις επιχειρήσεις τους σε μια νέα εποχή, εισάγοντας καινοτομίες όπως το "social retail".
Τι είναι το social retail
Πρόκειται για μια πρακτική που συνδέει την εμπειρία της λιανικής πώλησης με τα κοινωνικά δίκτυα, εκμεταλλευόμενη τη νέα τεχνολογία. Τα πρώτο κατάστημα του είδους είναι αυτό της Burberry που εγκαινιάστηκε πριν από λίγες μέρες στην Κίνα. Είναι το 63ο κατάστημα του brand στη χώρα, όμως είναι το πρώτο που έχει σχεδιαστεί στη λογική του "social retail".
Το κατάστημα δημιουργήθηκε σε συνεργασία με την Tencent,την εταιρεία στην οποία ανήκουν το WeChat (η Νο1 κινεζική εφαρμογή ανταλλαγής μηνυμάτων) και το δημοφιλές βιντεοπαιχνίδι Fortnite με τρόπο ώστε να ενσωματώνει τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τα παιχνίδια στην εμπειρία του shopping.
Χρησιμοποιώντας τη νέα πλατφόρμα της Burberry μέσα σε ένα μίνι πρόγραμμα του WeChat, οι πελάτες θα μπορούν μέσω της εφαρμογής κι από το κινητό τους να κλείσουν ραντεβού, να συνομιλήσουν με άλλους πελάτες και να κάνουν κράτηση στο δοκιμαστήριο ή στο Thomas Café που υπάρχει μέσα στο κατάστημα. Κάθε πελάτης έχει ένα μικρό χαριτωμένο avatar-ζωάκι το οποίο περιηγείται μέσα στην πλατφόρμα και τα προϊόντα διαθέτουν QR Code που όταν το σαρώσεις με το κινητό αποκαλύπτει επιπλέον περιεχόμενο (όπως φωτογραφίες και βίντεο με συνδυασμούς που μπορείς να κάνεις με το συγκεκριμένο ρούχο).
Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι οι πελάτες μπορούν να συγκεντρώσουν "social νόμισμα". Όσο περισσότερο χρησιμοποιούν την εφαρμογή και μοιράζονται στα social media περιεχόμενο σχετικό με το κατάστημα, τόσο περισσότερους πόντους κερδίζουν σε ένα πρόγραμμα επιβράβευσης και τόσο περισσότερες ανταμοιβές ξεκλειδώνουν. Ανάμεσα στις ανταμοιβές είναι, για παράδειγμα, κάποια "κρυμμένα" είδη που μπορούν να παραγγείλουν στο Thomas Cafe ή η πρόσβαση σε έναν prive χώρο που ονομάζεται Trench Experience.
"Θέλουμε να δοκιμάσουμε νέες ιδέες και να αμφισβητήσουμε τα όρια του τι είναι δυνατό να γίνει. Όταν πρόκειται για καινοτομία σχετικά με τα social media και τα καταστήματα λιανικής, η Κίνα ήταν το πλέον προφανές μέρος για να κατευθυνθούμε, καθώς οι πελάτες των ειδών πολυτελείας εκεί είναι πολύ εξοικειωμένοι με την ψηφιακή τεχνολογία", σχολίασε σε ανακοίνωσή του ο ο διευθύνων σύμβουλος της Burberry, Marco Gobbetti.
"Αυτό το κατάστημα διερευνά τη σχέση ανάμεσα στη φύση και την ψηφιακή τεχνολογία και την ενέργεια που τα συνδέει μεταξύ τους, μέσα από ένα συναρπαστικό νέο concept", δήλωσε ο Riccardo Tisci, καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου.
Πηγή: madamefigaro.gr