Τα πιο απροσδόκητα μέρη που μετατράπηκαν σε catwalk

Ο Covid-19 έφερε αλλαγές στις Εβδομάδες Μόδας και μας έδωσε την ευκαιρία να δούμε μερικά πολύ ιδιαίτερα σόου.

Η πανδημία του Covid-19 ανάγκασε φέτος τους μεγάλους οίκους να επιστρατεύσουν τη φαντασία τους ώστε να κάνουν ένα σόου εντυπωσιακό αλλά και ασφαλές, αντικαθιστώντας τις παραδοσιακές πασαρέλες με πιο ασυνήθιστα locations. Έτσι, είδαμε επιδείξεις να γίνονται στον κήπο του σπιτιού του σχεδιαστή κοντά στη Νέα Υόρκη, σε ένα δάσος έξω από το Λονδίνο, μέσα σε μια άδεια πισίνα στο Μιλάνο, στην ταράτσα του Πύργου Montparnasse στο Παρίσι…  

Αντιμέτωποι με τους υγειονομικούς κανονισμούς και τους περιορισμούς που επιφέρουν, οι οίκοι χρειάστηκε να περιορίσουν τον αριθμό των καλεσμένων στα σόου, να τα πραγματοποιήσουν ψηφιακά χωρίς "ζωντανό" κοινό ή να τα μεταφέρουν σε υπαίθριους χώρους. Όμως πολλοί κατάφεραν να δημιουργήσουν μέσα σε αυτές τις συνθήκες κάτι αληθινά ξεχωριστό και εντυπωσιακό.

Στη Νέα Υόρκη, όπου ξεκίνησαν οι φετινές Εβδομάδες Μόδας, ο Jason Wu παρουσίασε τη συλλογή του σε μια… ζούγκλα που δημιούργησε στην ανοιχτή οροφή του Spring Studio στην Tribeca.

Ο Christian Siriano φιλοξένησε την επίδειξη των ρούχων του στον καταπράσινο κήπο του σπιτιού του, στην πολιτεία του Κονέκτικατ.

Στο Λονδίνο από την άλλη, οι Burberry και Erdem επέλεξαν να μεταφέρουν τους θεατές στο δάσος όπου παρουσίασαν τις συλλογές τους για την Άνοιξη και το Καλοκαίρι του 2021.

Στο Μιλάνο o οίκος Sunnei κέρδισε το βραβείο για την επιλογή του πιο αναπάντεχου ανοιχτού χώρου, βάζοντας τα μοντέλα να περπατήσουν μέσα στην τεράστια πισίνα του αθλητικού συγκροτήματος Lido, που για την περίσταση είχε αδειάσει το νερό.

Στο Παρίσι, όπου οι επιδείξεις ξεκίνησαν την περασμένη Δευτέρα 28 Σεπτεμβρίου, με τη συμμετοχή περίπου είκοσι οίκων, περιμένουμε επίσης να δούμε πολλά ξεχωριστά locations. Ο Coperni έκανε το σόου στο πιο ψηλό σημείο στο Παρίσι όπου έχει πραγματοποιηθεί ποτέ επίδειξη μόδας, την οροφή του Πύργου Montparnasse.

Ο Koché έβαλε τα μοντέλα στην καρδιά του πάρκου Buttes Chaumont, απέναντι από το σπίτι της καλλιτεχνικής διευθύντριας του οίκου Christelle Kocher, σε μια προσπάθεια να ανταποκριθεί στους νέους όρους της ανθρώπινης επαφής που "δεν πέθανε αλλά εξελίσσεται, όπως έκανε πάντα" όπως αναγραφόταν στην πρόσκληση.

Ο Louis Vuitton από την άλλη, εγκατέλειψε το Cour Carrée –την πλατεία του Λούβρου- όπου συνήθως παρουσίαζε τις συλλογές ο Nicolas Ghesquière, για το La Samaritaine. Πρόκειται για ένα πολυκατάστημα που ανήκει στον όμιλο LVMH και είναι κλειστό από το 2005. Ήταν προγραμματισμένο να ανοίξει ξανά, μετά από ριζική ανακαίνιση τον περασμένο Απρίλιο, αλλά λόγω κορονοϊού τα εγκαίνια μεταφέρθηκαν στις αρχές του 2021. Έτσι, οι καλεσμένοι του σόου του Louis Vuitton θα έχουν την ευκαιρία να δουν τους ανακαινισμένους εσωτερικούς χώρους για πρώτη φορά.

Ωστόσο, δεν είναι η πρώτη φορά που οι Εβδομάδες Μόδας περιλαμβάνουν μέρη που δεν είναι φτιαγμένα για τέτοιου είδους σόου. Πολλοί οίκοι στο παρελθόν έχουν αποπειραθεί να εκφράσουν ένα διαφορετικό όραμα για τη μόδα και μέσα από την επιλογή των χώρων όπου παρουσιάζουν τις συλλογές τους. Ο Demna Gvasalia, καλλιτεχνικός διευθυντής του Balenciaga και ιδρυτής του brand Vetements έχει κάνει επίδειξη μέσα στο Le Président, ένα κινέζικο εστιατόριο στo Παρίσι, στο D é p ô t, ένα γκέι κλαμπ στην περιοχή Μarais αλλά και πέρσι σε ένα κατάστημα McDonald’s στα Ηλύσια Πεδία.

Τέλος ο, γνωστός για τις εκκεντρικές ιδέες του, Simon Porte Jacquemus έχει παρουσιάσει σόου στο ύπαιθρο κι άλλες φορές: σε χωράφια λεβάντας τον Ιούνιο του 2019 για να γιορτάσει τα 10 χρόνια του brand αλλά και σε μια παραλία στη Μασσαλία.