"Harper's Bazaar: First in Fashion" | Το φιλμ που παρουσιάζει την αξιοσημείωτη πορεία του περιοδικού

Η Glenda Bailey κάνει μία αναδρομή στις πιο ιστορικές στιγμές της αμερικανικής έκδοσης.

HARPER'S BAZAAR TEAM

Η σπουδαία ιστορία του Harper's BAZAAR, που μετρά 153 χρόνια ζωής, παρουσιάζεται στο Musee des Arts Décoratifs σε μία έκθεση που είναι αφιερωμένη στο περιοδικό και με τον πλέον κατάλληλο τίτλο "Harper's Bazaar: First in Fashion". Την επιμέλεια ανέλαβε o σχεδιαστής Adrien Gardere, ο οποίος συμπεριέλαβε πολλές από τις εξαιρετικές δουλειές που έχουν γεμίσει τις σελίδες του BAZAAR κατά καιρούς, καθιστώντας το έναν πραγματικό φάρο της μόδας και όχι μόνο. 

Τώρα, η αναδρομική αυτή έκθεση μεταφέρεται σε ένα φιλμ που συμπυκνώνει την ιστορία του περιοδικού και φωτίζει τη δουλειά σημαντικών γυναικών και ανδρών που άφησαν το στίγμα τους στην έκδοση, καθώς υπήρξαν πρωτοπόροι της εποχής τους. Η Glenda Bailey (Global Consultant του Harper's BAZAAR) ξεκινά να μιλάει για τη Mary Louise Booth, την πρώτη Editor in Chief του περιοδικού (1867-1889) τονίζοντας πώς επρόκειτο για μία γυναίκα που έβλεπε μπροστά από τον καιρό της. Η Booth, μιλούσε επτά γλώσσες, ήταν μεταφράστρια, υπήρξε Σουφραζέτα και φυσικά δραστηριοποιήθηκε υπέρ των εκλογικών δικαιωμάτων των γυναικών. Η Bailey συνεχίζει την αναδρομή στην ιστορία του περιοδικού, αποκαλύπτοντας αγαπημένα εξώφυλλα, καλλιτεχνικούς διευθυντές αλλά και σημεία σταθμούς σε μία έκδοση που προέβλεπε τις αλλαγές πριν καν αυτές συμβούν. Ο Olivier Gabet, Διευθυντής του Musee des Arts Décoratifs μιλάει για ένα περιοδικό με ιστορικό, καλλιτεχνικό και κοινωνικό αντίκτυπο, που δεν θα μπορούσε να μην έχει θέση σε ένα Μουσείο.

"Μαθαίνουμε, εξελισσόμαστε και θέλουμε να μοιραζόμαστε με τους αναγνώστες μας αυτά που μαθαίνουμε" τονίζει η Bailey αναφερόμενη σε μία φωτογραφία - ορόσημο στην ιστορία του περιοδικού - αυτή του Richard Avedon που παρουσιάζει τη θρυλική Dovima να ποζάρει με Dior μπροστά από αλυσοδεμένους ελέφαντες. Η Bailey μιλάει για ειλικρίνεια και για το πόσο σημαντικό είναι να αντιληφθεί κανείς ότι η ιστορία αλλάζει και ότι το περιοδικό αντανακλά πάντα την εποχή του.

Μια συνεργασία σταθμός ήταν αυτή με την Diana Vreeland που από το 1936 έως το 1962 έφερνε τη φαντασία της στις σελίδες του περιοδικού και έγινε διάσημη μεταξύ άλλων για τη στήλη της "Why don't you". "Πλύντε τα ξανθά μαλλιά των παιδιών σας με σαμπάνια" ήταν μία από τις ατάκες που περιγράφουν την εκκεντρική προσωπικότητα της Vreeland.

Το Harper's Bazaar ήταν και παραμένει ένα περιοδικό που μπορούσε να συνεργαστεί με τα μεγαλύτερα ονόματα και η σειρά φωτογραφιών των Jean Paul Goude και Karl Lagerfeld (Δεκέμβριος 2003) αποτελεί μία τρανή απόδειξη. Το ίδιο και το project της αναγνωρισμένης αμερικανίδας καλλιτέχνιδος Cindy Sherman. 

Εκτός όμως από την εικόνα, το περιοδικό μπορεί να υπερηφανεύεται και για το γεγονός ότι οι σημαντικότεροι λογοτέχνες του 20ου αιώνα άφησαν με την πένα τους, ένα ανεξίτηλο σημάδι στις σελίδες του. Η αρχή έγινε με τον Charles Dickens, τον οποίο στρατολόγησε η Booth στα πρώτα χρόνια της θητείας της. Αν υπάρχει μία πρόταση που μπορεί να κλείσει ό,τι σημαίνει η έκδοση είναι αυτή που χρησιμοποιεί η Bailey για να προλογίσει το film: "Το Harper's Bazaar είναι ένα party όπου είναι όλοι προσκεκλημένοι".

Το φιλμ

"Presented by American Express”

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Κεντρική Φωτογραφία: 1943, η αμερικανίδα σταρ του σινεμά, Lauren Bacall ποζάρει για το 'Harper's Bazaar' πριν ξεκινήσει την τεράστια καριέρα της.