Pure Eating | Η νέα διατροφική τάση που επιτρέπει την απενεχοποιημένη απόλαυση

Πρόκειται για μια νέα προσέγγιση του τρόπου ζωής σας, που θα οδηγήσει σε μια νέα, καλύτερη και υγιέστερη εκδοχή του εαυτού σας.

HARPER'S BAZAAR TEAM

Συνεργάστηκε η Κλειώ Χούπη, κλινικός διαιτολόγος-διατροφολόγος, ΜMedSc Παθολογία της κύησης (kleiochoupi.com).

Tο "pure eating" είναι μια διατροφή που συνδυάζει το αγνό, σπιτικό και γευστικό φαγητό με την ενσυναίσθηση και την απόλαυση. Με απλά λόγια, σου μαθαίνει το μυστικό για να νιώσεις ικανοποίηση και χαρά μέσα από την τροφή, που θα χαρίσει θρεπτικά συστατικά αλλά και υγεία στον οργανισμό σου. Ως τάση υπήρχε και παλαιότερα, εξάλλου έτσι μεγαλώσαμε, με το σπιτικό φαγητό της μαμάς και τα ταπεράκια στη σχολική μας τσάντα. Υπήρχαν, όμως, συγκεκριμένες ποιοτικές διαφορές. Σήμερα η μινιμαλιστική προσέγγιση της διατροφής, που ήταν δημοφιλής πριν από μερικά χρόνια, δίνει τη θέση της στην απενεχοποιημένη απόλαυση του φαγητού, υπό συνθήκες όμως που επιτρέπουν στον παράγοντα "ποιότητα” να μπει στο παιχνίδι και να αναβαθμίσει την όλη διαδικασία.

Αυτό σημαίνει ότι πλέον μπορούμε να δημιουργούμε και να καταναλώνουμε γευστικά και δελεαστικά σνακ που θα ζήλευε ο καθένας, χρησιμοποιώντας, όμως, πιο αγνά και θρεπτικά συστατικά. Για παράδειγμα, όλοι θα ζηλεύαμε ένα κέικ σοκολάτας. Ξεχάστε τις παλιές κλασικές συνταγές με τη ζάχαρη και το βούτυρο και δοκίμασε μια νέα συνταγή με κουβερτούρα, παντζάρι και μέλι. Φαίνεται περίεργο, έτσι; Το γευστικό αποτέλεσμα θα σας καταπλήξει.

"Όταν γνωρίζετε την προέλευση των τροφίμων που έχετε στο τραπέζι σας νιώθετε περισσότερο συνδεδεμένη με τη φύση, το γεύμα σου και, τέλος, με τον εαυτό σας και το σώμα σας, μιας και γνωρίζετε ότι το φροντίζετε μέσα από τα θρεπτικά συστατικά που του προσφέρετε" λέει η διατροφολόγος. Αυτή η στάση θα σας βοηθήσει να οριοθετήσετε εκ νέου την εμπειρία του φαγητού, δίνοντάς της μια θετική οπτική, μέσα από την οποία θα αισθανθείτε απόλαυση και καθόλου ενοχές. "Πρόκειται για μια νέα προσέγγιση του τρόπου ζωής μας πλέον, που θα σας οδηγήσει σε μια νέα, καλύτερη και υγιέστερη εκδοχή του εαυτού σου" επισημαίνει η ειδικός. Θα νιώσετε έκπληξη μαζί με χαρά βλέποντάς σε γεμάτη ενέργεια και ευφορία.

Τρία tips για να το πετύχετε

1. Δώσε στο γεύμα σου τη μορφή ενός special event μέσα στη μέρα "Η καθημερινότητά μας τείνει να ισοπεδώνει τα πάντα, εμείς έχουμε εξοικειωθεί με την ανάληψη πολλαπλών καθηκόντων και η ώρα του φαγητού έχει γίνει μια τυπική, εντελώς flat διαδικασία" τονίζει η διαιτολόγος και προσθέτει: "Όταν, όμως, κατορθώσετε να μεταμορφώσετε το ανιαρό σε απολαυστικό, εκτιμώντας την τροφή που έχεις στο πιάτο σας μέσα από τη γεύση και τα θρεπτικά συστατικά που εσείς θα του προσδώσετε, αμέσως θα αισθανθείτε πιο όμορφα. Και όλο αυτό δε θα σας πάρει πάνω από λίγα λεπτά. Λίγα λεπτά που θα φέρουν ποιότητα στη ζωή σας. Προσπαθήστε, όσο μπορείτε, λοιπόν, ακόμα κι αν γευματίζετε στο γραφείο, να κάνετε το χρόνο που διαρκεί το γεύμα σας μια αξέχαστη εμπειρία. Πέρα από τα υλικά που θα έχετε επιλέξει, που θα απολαμβάνετε συναισθηματικά και γευστικά, καθιερώστε να τρώτε αργά, λαμβάνοντας ευχαρίστηση από κάθε μπουκιά. Υπολογίστε ότι θα χρειαστείτε για την "ιεροτελεστία” του γεύματός σας 20 λεπτά και μάθετε να αφήνετε το πιρούνι σας δίπλα στο πιάτο ενώ μασάτε – κάτι που θα βοηθήσει τον εγκέφαλό σας να επικεντρωθεί σ’ αυτό που κάνετε. Ένα έξυπνο tip είναι να αφιερώσετε ένα δευτερόλεπτο για να περιγράψετε το φαγητό που έχετε μπροστά σας. Χρησιμοποιήστε λέξεις που θα χαρακτηρίσουν τη γεύση και την υφή του τροφίμου, όπως "νόστιμο”, "πικρό”, "γλυκόξινο”. Με αυτό τον τρόπο θα φέρετε την ενσυναίσθηση στο τραπέζι σας και ακολούθως την απόλαυση".

2. Ανακαλύψτεε τη χαρά της προετοιμασίας

"Το να προσφέρετε στον εαυτό σας ένα καλό φαγητό είναι δείγμα αυτοσεβασμού και σωστής φροντίδας του εαυτού σας" λέει η Κλειώ Χούπη. "Σίγουρα, για να είναι το κάθε γεύμα σας έτσι όπως πρέπει να είναι, χρειάζεται να του αφιερώσετε λίγο χρόνο και προσοχή, καλό είναι όμως να υπενθυμίζετε τακτικά στον εαυτό σας ότι αξίζετε αυτή την επένδυση. Τα οφέλη, άλλωστε, είναι πολλαπλά. Αφενός παίρνετε όλη την ικανοποίηση της δημιουργίας ενός θρεπτικού φαγητού για εσάς και όσους αγαπάτε και επίσης έτσι γνωρίζετε πολύ καλά τι ακριβώς υπάρχει μέσα στην κατσαρόλα σα.ς

Extra bonus: Το γεύμα σας θα είναι πολύ πιο νόστιμο, γιατί θα έχετε χρησιμοποιήσει τα υλικά που ταιριάζουν στις γεύσεις σα.ς "Σήμερα οι γευστικοί μας κάλυκες δέχονται διαρκώς επίθεση από επεξεργασμένα τρόφιμα, που είναι υπερβολικά αλατισμένα ή ζαχαρωμένα" εξηγεί η ειδικός. "Μαγειρεύοντας όμως όλο και περισσότερο, θα μάθετε να εκτιμάτε ακόμα και τις πιο λεπτές γεύσεις που αναδύονται από το φαγητό σας, χρησιμοποιώντας μπαχαρικά και γεύσεις και από άλλους πολιτισμούς".

3. Μην αποκλείσετε από το διαιτολόγιό σας το έτοιμο φαγητό

 Το φαγητό σε πακέτο δεν είναι αυτόματα και ανθυγιεινό, σύμφωνα με τη διαιτολόγο. Εξάλλου, πραγματικά δεν έχουν όλοι το χρόνο που χρειάζονται για να μαγειρέψουν το δικό τους σπιτικό φαγητό. "Οι άνθρωποι εκπαιδεύονται να κοιτάζουν τις θερμίδες, αλλά το πιο σημαντικό είναι η ποιότητα των συστατικών που έχουν χρησιμοποιηθεί κατά την παρασκευή του τροφίμου" συνεχίζει και προσθέτει: "Αναζητήστε αγνά και θρεπτικά συστατικά, όπως μια μπάρα ενέργειας με κακάο, καρύδια και αποξηραμένα φρούτα ή πέστο φτιαγμένο μόνο από ελαιόλαδο, βασιλικό, κουκουνάρια και σκόρδο. Φροντίστε τον εαυτό σας, αναγνωρίζοντας ότι αυτό που του χρειάζεται δεν είναι οι τύψεις και οι ενοχές. Αν αγαπάτε τη σοκολάτα, απολαύστε μια φρέσκια μπάρα υψηλής διατροφικής αξίας που έχετε αγοράσει από ένα φούρνο, αντί να μασουλάτε μικρά τυποποιημένα μπισκοτάκια κάθε φορά που περνάτε μπροστά από τον πάγκο με τις λιχουδιές στο γραφείο".

Πηγή: Shape.gr