Τα νέα wellness trends που πρέπει να γνωρίζετε

Οι δημοφιλείς δίαιτες και οι "μόδες" στις μεθόδους εκγύμνασης συχνά δημιουργούν σύγχυση. Ποιες είναι αυτές που θα μπορούσατε να αγνοήσετε;

1. Κετογονική δίαιτα

Πρόκειται για μια διατροφή χαμηλή σε υδατάνθρακες και πλούσια σε λιπαρά και πρωτεΐνες. Η μείωση κατανάλωσης υδατανθράκων οδηγεί στην κέτωση, μια μεταβολική διαδικασία κατά την οποία το σώμα καίει λίπος αντί για γλυκόζη. "Όταν το σώμα έχει εξαντλήσει το γλυκογόνο, παράγει κετόνες και χρησιμοποιεί ενέργεια
από το αποθηκευμένο λίπος των λιποκυττάρων" εξηγεί η κλινική διατροφολόγος και συνεργάτις του Ιατρικού Κέντρου Αθηνών Μαρίνα Χάιδα και συμπληρώνει: "Αποφεύγοντας τους υδατάνθρακες, μπορεί να μειωθεί άμεσα το βάρος σας, αλλά, καταναλώνοντας παράλληλα λιπαρές τροφές, δεν θα μπορέσετε να χάσετε τα κιλά που επιθυμείτε". Εναλλακτικά: Καταναλώστε φρούτα και όχι επεξεργασμένους υδατάνθρακες.

2.Τσάι Κομπούχα


Το τσάι της Μαντζουρίας, όπως επίσης ονομάζεται, είναι ένας ζυμομύκητας που αναπτύσσεται σε διάλυμα μαύρου ή πράσινου τσαγιού και ζάχαρης με τη βοήθεια μαγιάς. Είναι γνωστό για την περιεκτικότητά του σε προβιοτικά, βακτήρια που ευνοούν την καλή λειτουργία του εντέρου και της πέψης και μειώνουν τη φλεγμονή. "Περιέχει αρκετή ποσότητα ζάχαρης και όχι τόσο αυξημένο ποσοστό προβιοτικών, οπότε δεν θα το συνιστούσα για καθημερινή κατανάλωση" συμβουλεύει η Μαρίνα Χάιδα. Εναλλακτικά: Επιλέξτε συμπληρώματα διατροφής με προβιοτικά σε μορφή κάψουλας ή σκόνης χωρίς επιπλέον θερμίδες.

3. Πόσιμο Κολλαγόνο


Μακάρι να μπορούσε ένα ρόφημα με κολλαγόνο να εξασφαλίσει πιο σφριγηλή και νεανική επιδερμίδα, δηλώνουν πολλοί ειδικοί. Στο εμπόριο κυκλοφορούν αμέτρητα προϊόντα πόσιμου κολλαγόνου σε διάφορες μορφές, αλλά το κολλαγόνο δεν έχει τη δυνατότητα να διοχετευτεί από το στομάχι στην κυκλοφορία του αίματος και στη συνέχεια στην επιδερμίδα ώστε να μειώσει τα σημάδια του χρόνου. "Κατά τη διαδικασία της πέψης ο οργανισμός μετατρέπει το κολλαγόνο σε αμινοξέα, μηδενίζοντας τις ευεργετικές του ιδιότητες για το δέρμα" επισημαίνει ο κλινικός διαιτολόγος-διατροφολόγος Βασίλης Φλουρής. Εναλλακτικά: Επενδύστε σε προϊόντα με ρετινοειδή ή βιταμίνη C, που αποδεδειγμένα προάγουν την παραγωγή κολλαγόνου.

4. Καλλυντικά με CBD


Αυτή την περίοδο όλοι μιλούν για το CBD. Η κανναβιδιόλη, το θεραπευτικό συστατικό που προέρχεται από την κάνναβη, χρησιμοποιείται για να θεραπεύσει τους μυϊκούς πόνους, τη δυσπεψία, δερματικές παθήσεις, μέχρι και το άγχος. Πολλοί είναι οι ειδικοί που υποστηρίζουν ότι προσελκύει καταναλωτές χάρη στην ονομασία του και όχι λόγω των θεραπευτικών του ιδιοτήτων. "Μπορεί να υπάρχουν κάποια στοιχεία που δείχνουν ότι μειώνει τη φλεγμονή στο δέρμα, αλλά δεν υπάρχουν ακόμα κλινικές μελέτες που να το αποδεικνύουν" αναφέρει ο δερματολόγος Αθανάσιος Παυλίδης. Εναλλακτικά: Προμηθευτείτε έναν ορό με νιασιναμίδη, που έχει αποδεδειγμένα αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες.

5. Προπόνηση σε υψηλές θερμοκρασίες

Η μόδα με τη γυμναστική σε πολύ ζεστό περιβάλλον για την επιπλέον καύση λίπους ξεκίνησε με την Bikram yoga, επεκτάθηκε στο spinning και πλέον εφαρμόζεται σε αρκετές μεθόδους εκγύμνασης. "Δεν χρειάζεται το σώμα σας να υποστεί μια τέτοια επίπονη δοκιμασία, κατά την οποία μειώνεται η ικανότητα συγκέντρωσής σας λόγω της υψηλής θερμοκρασίας" δηλώνει η yoga instructor Έφη Δήμα και προσθέτει: "Το περισσότερο βάρος που χάνεται μέσω του ιδρώτα δεν είναι λίπος αλλά υγρά". Εναλλακτικά: Ασκηθείτε πέντε φορές την εβδομάδα, φροντίζοντας οι δύο προπονήσεις να είναι πιο ήπιες, όπως yoga ή περπάτημα.