Οι τροφές που πρέπει να προσθέσετε στο πρωινό σας για υγιές και λαμπερό δέρμα

Η υγεία και η λάμψη της επιδερμίδας σας εξαρτάται (και) από τη διατροφή σας.

HARPER'S BAZAAR TEAM

Συνεργάστηκε η δρ Αμαλία Τσιατούρα, δερματολόγος και επιστημονική διευθύντρια της Cosmetic Derma Medicine (www. cosmeticdermamedicine.gr).

Τι συμπεριλαμβάνει η πρωινή σας περιποίηση; Προσθέστε τις παρακάτω τροφές στο πρωινό σας για υγιές και λαμπερό δέρμα.

Πείτε "ναι" στο αυγό

"Περιέχει μεγάλη ποσότητα λυσίνης και προλίνης, αμινοξέων που συμβάλλουν στο σχηματισμό του κολλαγόνου" εξηγεί η δρ Αμαλία Τσιατούρα,  δερματολόγος και επιστημονική διευθύντρια της Cosmetic Derma Medicine. Και μη φοβάσαι τον κρόκο: Περιέχει βιταμίνη Β12, η οποία καταπολεμά τις κηλίδες στο πρόσωπο, και ενυδατικά συστατικά, όπως λουτεΐνη και ζεαξανθίνη. Δοκιμάστε το: Χτυπήστε 1 ολόκληρο αβγό μαζί με 2 ασπράδια για μια ομελέτα με μόλις 100 θερμίδες και 14 γρ. πρωτεΐνη

Έχετε λαχανικά; Χρησιμοποιήστε τα

Μια ιδιαίτερα καλή επιλογή είναι τα σκούρα πράσινα λαχανικά, όπως το σπανάκι, γεμάτα με φυτοθρεπτικά συστατικά, τα καροτενοειδή, που διατηρούν το δέρμα σφριγηλό. Μελέτες δείχνουν πως αυτά τα φυτικά χημικά μπορεί, επίσης, να δώσουν στο δέρμα σου ένα ελαφρύ καλοκαιρινό χρώμα, με μηδενικές φθορές από τον ήλιο! Δοκιμάστε το: "Προσθέστε κομμένο σπανάκι στην ομελέτα ή χτυπήστε το μαζί με kale, δυόσμο, ανανά και νερό καρύδας, για να φτιάξετε έναν τροπικό πράσινο χυμό" προτείνει η Lisa Drayer, RD, συγγραφέας του The Beauty Diet.

Βάλτε σπόρους chia παντού

Τραγανοί και σούπερ ωφέλιμοι, οι σπόροι chia σου δίνουν περίπου 5.000 mg Ω3 λιπαρά οξέα σε μόλις 2 κουταλιές της σούπας. "Τα καλά αυτά λιπαρά ενισχύουν τη φυσική άμυνα του δέρματος αποτρέποντας την απώλεια υγρασίας" εξηγεί η Αμαλία Τσιατούρα. Πρόσφατη αναθεώρηση ερευνών έδειξε πως η κατανάλωση μεγάλης ποσότητας Ω3 λιπαρών οξέων προστατεύει επίσης από το μελάνωμα. Δοκιμάστε το: Πασπαλίστε 1 κ.σ. επάνω από φέτες γκρέιπφρουτ ή προσθέστε chia στη βρόμη ή στα smoothies σας. 

Προτιμήστε το καλύτερο βούτυρο

Σας αρέσει το φιστικοβούτυρο με το ψωμί σας Την επόμενη φορά δοκίμασε βούτυρο αμυγδάλου. Σε μόλις 2 κουταλιές της σούπας σας προσφέρει το 50% της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης βιταμίνης Ε, ενός αντιοξειδωτικού που αντιστρέφει τις βλάβες από τις ελεύθερες ρίζες, οι οποίες οδηγούν σε πρόωρη γήρανση και καρκίνο του δέρματος. Περιέχει, επίσης, άφθονα ακόρεστα λιπαρά οξέα, που καταπολεμούν την ξηρότητα και απαλύνουν τις ρυτίδες, υποδεικνύεται σε έρευνα. Δοκιμάστε το: Απλώστε το σε ψωμί ολικής αλέσεως μαζί με μία μπανάνα σε φέτες.

Τι άλλο να τρώτε συχνά

Χρωματιστά λαχανικά
Τα καροτενοειδή στις πολύχρωμες πιπεριές, το kale και την κίτρινη κολοκύθα διατηρούν το δέρμα σφριγηλό (γυναίκες με υψηλή πρόσληψη είχαν λιγότερες ρυτίδες, σύμφωνα με το British Journal of Nutrition ).

Σολομό
Άλλη μια καλή πηγή Ω3 λιπαρών οξέων, τα οποία μειώνουν τις φλεγμονές που μπορεί να ξηράνουν το δέρμα. Ελαιόλαδο Τα μονοακόρεστα λιπαρά του οξέα δρουν ως ασπίδα στο δέρμα κατά των φθορών από τον ήλιο.

Φτιάξτε φρουτοσαλάτα

Χρησιμοποιήστε ένα φρούτο που να ενυδατώνει. Το καλοκαίρι βάλτε καρπούζι, το χειμώνα, προτιμήστε ένα φρούτο εποχής. "Το καρπούζι ενυδατώνει το δέρμα σας από μέσα και το κάνει πιο σφριγηλό" επισημαίνει η Αμαλία Τσιατούρα. "Το να πίνετε νερό όλη τη μέρα είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για να διατηρήσετε το δέρμα σας ενυδατωμένο, αλλά και τα πολύ ενυδατικά φρούτα κάνουν τη δουλειά" προσθέτει. Άλλα ζουμερά φρούτα: πεπόνι, ροδάκινο και φράουλα. Δοκιμάστε το: Κόψτε σε κύβους καρπούζι (προσθέστε μερικά ακόμα από τα παραπάνω φρούτα για έξτρα νερό), ανακατέψτε τα με δυόσμο και στύψτε από πάνω χυμό λάιμ.

Πηγή: Shape.gr