Οι 5 χρυσοί κανόνες διατροφής για μια καλλίγραμμη σιλουέτα

Έτσι θα διατηρήσετε τη φόρμα σας.

HARPER'S BAZAAR TEAM

Από τη Μαρία Αθ. Ψωμά, M.D., Ph.D., DU, ιατρό-βιοπαθολόγο, Ιατρική της Παχυσαρκίας, διδάκτορος Πανεπιστημίου Αθηνών, Ιατρική & Χειρουργική της Παχυσαρκίας (Πανεπιστήμιο Παρισιού VI).

Ιδού οι τοπ κανόνες διατροφής από την ειδικό:

1. Αντιμετωπίστε τις λιγούρες δημιουργικά

Πρέπει να γνωρίζετε ότι οι λιγούρες δεν είναι πραγματική ανάγκη του οργανισμού, αλλά απλώς ένα συναίσθημα, που μάλιστα διαρκεί λίγο, 4-12 λεπτά, σύμφωνα με έρευνες. Γι' αυτό την επόμενη φορά που θα σε πιάσει λιγούρα, βουρτσίστε τα δόντια σας, ακούστε τα αγαπημένα σας τραγούδια, κάντε δουλειές στο σπίτι. Επίσης, κάντε πρόγραμμα. Οι περισσότεροι λένε "Δεν έχω τη θέληση να αντισταθώ". Είναι λάθος. Δεν είναι θέμα θέλησης αλλά θέμα προγραμματισμού. Οι λιγούρες συνήθως έρχονται έπειτα από ένα εξωτερικό ερέθισμα. Βλέπετε το αγαπημένο σας γλυκό στο μπουφέ ή μυρίζετε το φρέσκο ψωμί στο φούρνο. Μείνετε μακριά από τις τροφές που είστε ευάλωτη. Μην αυτοσαμποτάρεστε.

2. Τρώτε όλα τα γεύματα

Το σταθερό σάκχαρο του αίματος κατά τη διάρκεια της ημέρας είναι η βάση της σωστής διατροφής. Τρώτε τουλάχιστον τρία κύρια γεύματα (πρωινό, μεσημεριανό, βραδινό) και δύο δευτερεύοντα. Ποτέ μην παραλείπετε γεύματα: οι καύσεις σας θα μειωθούν, η απόδοσή σας θα περιοριστεί και η μυϊκή σου μάζα θα ελαττωθεί. Έτσι, την επόμενη φορά που θα φάτε θα αποθηκεύσετε περισσότερο λίπος. Γι' αυτό είναι προτιμότερο να τρώτε κάθε 3 με 4 ώρες. Μην πάτε στο κάλεσμα νηστική ή στο σούπερ μάρκετ για ψώνια. Φάτε ένα snack μία ώρα πιο πριν.

3. Μη λέτε ότι κάνετε δίαιτα

Άλλωστε, καλό είναι να μην κάνετε δίαιτα, αλλά αναθεώρηση της διατροφικής σας συμπεριφοράς. Όταν βρίσκεστε σε ένα κάλεσμα, με ένα ιδιαίτερα επίμονο οικοδεσπότη, το να πείτε "κάνω δίαιτα" χειροτερεύει τα πράγματα. Η απάντησή του θα είναι "θα συνεχίσεις από αύριο" ή "έλα τώρα, μια φορά δεν πειράζει". Σε παρόμοιες περιπτώσεις καλό είναι να δώσετε μια ιατρική δικαιολογία όπως "είμαι αλλεργική στη σοκολάτα", ή "ο γιατρός μου θέλει να μειώσω τη χοληστερόλη μου", ή "έχω πρόβλημα με το σάκχαρό μου", ή "δεν μπορώ να πιω, γιατί παίρνω χάπια" και θα σας αφήσουν ήσυχη.

4. Μη σταματάτε να γυμνάζεστε

Τα οφέλη της άσκησης δεν είναι μόνο το κάψιμο των θερμίδων. Ακόμη πιο σημαντικό είναι ότι λειτουργεί αγχολυτικά, γιατί εκκρίνονται ενδορφίνες, οι ορμόνες της ευχαρίστησης. Δε χρειάζεται να χτυπηθείτε ώρες στο γυμναστήριο. Ακόμη και 3 δεκάλεπτα την ημέρα μέτριας άσκησης για 4 φορές την εβδομάδα αρκούν.

5. Κόψτε τη ζάχαρη, παχαίνει

Η ζάχαρη –και όχι το λίπος– παχαίνει. Τονώνει στιγμιαία, αλλά η ενέργεια που δίνει είναι "ψεύτικη". Σε λίγη ώρα "ξαναπέφτετε", λόγω της έκκρισης ινσουλίνης και της αντιδραστικής υπογλυκαιμίας και επιπλέον πεινάτε συνέχεια. Επίσης, σας δημιουργεί εξάρτηση παρόμοια της μορφίνης και άλλων οπιοειδών (ηρωίνη), γιατί συνδέεται με τους ίδιους υποδοχείς στον εγκέφαλο, γι' αυτό δε μπορείτε να την κόψετε. Επιπλέον, σας γερνά, δεσμεύει τις βιταμίνες του συμπλέγματος Β και γλυκοζυλιώνει τους ιστούς προκαλώντας ρυτίδες. Δεν είναι αρκετοί αυτοί οι λόγοι για να την κόψετε;

Πηγή: Shape.gr