Αυτό που προκύπτει από τις νέες συνεργασίες μεταξύ μεγάλων brands του design, της μόδας αλλά και της εστίασης και της υψηλής φιλοξενίας είναι μια γλώσσα με την οποία τα brands αφηγούνται την ιστορία τους. Μέσα από μια ολιστική προσέγγιση οι σχεδιαστές μόδας προσφέρουν μια συνολική εμπειρία για το living, την αισθητική και την καλή ζωή. Σχεδιάζοντας πλέον όχι μόνο ρούχα ή αξεσουάρ, αλλά και χώρους για να κατοικηθούν, να ζήσουν σε αυτούς και να τους μοιραστούν. Και ίσως η καρδιά αυτού του φαινομένου βρίσκεται ακριβώς στη μετατροπή του living, του ταξιδιού σε μια προσωπική, εξατομικευμένη μορφή τέχνης, στην οποία η πολυτέλεια είναι η προσοχή στη λεπτομέρεια και η φιλοξενία –μια πολυτέλεια που μπορεί κανείς να δει, να αγγίξει και να βιώσει ακριβώς όπως ένα tailor-made κοστούμι.
Ο Matthieu Blazy παρουσίασε μία από τις τελευταίες του συλλογές για την Bottega Veneta πλαισιωμένη από τα tabouret του Le Corbusier της Cassina, ενώ σε άλλη πασαρέλα χρησιμοποίησε τα καθίσματα του μοναδικού Gaetano Pesce. Μόλις πριν από ένα μήνα στο Salone del Mobile στο Μιλάνο ο Saint Laurent με τον Anthony Vaccarello παρουσίασαν έπιπλα από το αρχείο της Charlotte Perriand. Η έκθεση "Saint Laurent- Charlotte Perriand" παρουσίασε τέσσερα σχέδια της Perriand, που χρονολογούνται από το 1943 έως το 1967. Τα σχέδια που επέλεξε ο Vaccarello υπήρχαν μόνο ως πρωτότυπα ή ως σκίτσα μέχρι τώρα. Η Perriand αρχικά δημιούργησε τρία από τα κομμάτια για τα σπίτια της σε όλο τον κόσμο ("Bibliothèque Rio de Janeiro" και "Fauteuil Visiteur Indochine") και για την κατοικία ενός διπλωμάτη στο Παρίσι ("Canapé de la Résidence de l’Ambassadeur du Japon"). Γνωστό μέχρι σήμερα μόνο από μια μικρή μακέτα στο γραφείο της Perriand, το "Table Mille-Feuilles" έχει παραχθεί σε πλήρη κλίμακα για πρώτη φορά στο πλαίσιο αυτής της συνεργασίας, κάνοντας την πρώτη του δημόσια εμφάνιση στο Salone del Mobile 2025.
Η συνεργασία μεταξύ του Saint Laurent και της Charlotte Perriand αποτελεί το πιο πρόσφατο παράδειγμα της δέσμευσης του Saint Laurent στην κληρονομιά, που στοχεύει να φέρει σημαντικά αντικείμενα της κουλτούρας του design, τα οποία προηγουμένως ήταν κρυμμένα σε απρόσιτες συλλογές, σε ένα ευρύτερο κοινό. Τιμά, επίσης, τον θαυμασμό του Yves Saint Laurent για το έργο της Perriand, της οποίας η καθαρή νεωτερικότητα αντηχούσε στις δικές του δημιουργίες.
Επίσης, η Γερμανίδα σχεδιάστρια μόδας Jil Sander, διεθνώς γνωστή για την αφαιρετική της αισθητική και τη συνεργασία της με τη Thonet, κάνει το πρώτο της εγχείρημα στον κόσμο του σχεδιασμού επίπλων. Με τη συλλογή "JS. Thonet" στρέφεται στα πιο διάσημα classics της Thonet από τα τέλη της δεκαετίας του 1920 και τα παρουσιάζει με τη δική της σφραγίδα. Στις δύο σειρές, "Serious" και "Nordic", η σχεδιάστρια ερμηνεύει ξανά την εμβληματική καρέκλα "S 64" (Design Marcel Breuer, 1929-1930) χρησιμοποιώντας γυαλιστερή λάκα, ατσάλινες λεπτομέρειες και καθίσματα σε βιεννέζικη ψάθα ή δέρμα.
Η πρώτη συνεργασία ανάμεσα στην B&B Italia και στον κόσμο της μόδας έγινε με τα ιστορικά μοντέλα "Le Bambole" και "Camaleonda" του Mario Bellini μέσα από τη ματιά της Stella McCartney. Γεννημένη από το πάθος της Βρετανίδας σχεδιάστριας για τα έργα του Mario Bellini, η συνεργασία εκφράζεται στις κοινές αξίες για τη βιωσιμότητα. Η "Le Bambole" ντύνεται με ύφασμα fungi forest και ο "Camaleonda" σηματοδοτεί το δεύτερο κεφάλαιο της συνεργασίας μεταξύ της Stella McCartney και της B&B Italia. Το μονόγραμμα S-Wave του υφάσματος είναι εμπνευσμένο από χορδές DNA, ηχητικά κύματα και τη ζωή σε αρμονία με τη φύση. Παντοτινό σύμβολο που ενσαρκώνει τις δεσμεύσεις της Stella McCartney για την κυκλικότητα και την υλική καινοτομία.
Ο οίκος Fendi Roma ξαναπήρε τα ηνία της Fendi Casa, συνεργάστηκε με τα πιο περιζήτητα και αξιόλογα ονόματα του σύγχρονου design και επαναλανσάρισε όλη τη σειρά ακυρώνοντας κάθε προηγούμενο μοντέλο, έτσι ώστε να ταυτίζεται με το luxury sophistication που πρεσβεύει ο οίκος. Το Comme des Garçons επανακυκλοφoρεί τη σειρά καρεκλών που είχε σχεδιάσει αρχικά για την μπουτίκ του Παρισιού το 1983 η ιδρύτριά του, Rei Kawakubo. Με ένα απλοϊκό γεωμετρικό πλαίσιο και ένα συρμάτινο κάθισμα, οι καρέκλες διαθέτουν έναν αέρα μινιμαλισμού που συχνά ταυτίζεται με το ήθος του Comme des Garçons. Το μοντέλο προσφέρεται σε κόκκινο, μαύρο και ασημί, μαζί με μια παραλλαγή με ξύλινο κάθισμα. Η σειρά διατίθεται στην μπουτίκ Comme des Garçons Paris.
H Villa Sola Cabiati βρίσκεται στη λίμνη Κόμο, ένα σύμβολο της ιταλικής ομορφιάς, σε μια κατοικία του 18ου αιώνα των Dukes Serbelloni, που τώρα διαχειρίζεται το "Grand Hotel Tremezzo". Είναι ένα αριστούργημα τοιχογραφιών της σχολής Tiepolo, όπου ιταλικοί κήποι και λεπτομέρειες εποχής μιλούν για διαχρονική κομψότητα. Και από φέτος οι κήποι της βίλας αυτής έχουν την υπογραφή της Luisa Beccaria, η οποία κλήθηκε να ερμηνεύσει εκ νέου όλη την εξωτερική διάσταση της βίλας.
O οίκος Aquazzura και το εμβληματικό "Hotel de Russie" στη Ρώμη συνεργάστηκαν για να δημιουργήσουν το πρώτο Aquazzura Bar σηματοδοτώντας το ντεμπούτο του brand στον τομέα της φιλοξενίας. Το Aquazzura Bar αναδεικνύει την ουσία της dolce vita στην ιστορική κρυφή αυλή του "Hotel de Russie". Το concept, εμπνευσμένο από τη συλλογή art de la table "Secret Garden" της Aquazzura Casa, συμπληρώνει τον κρυμμένο μαγικό κήπο Valadier. Η Ginori 1735 ενισχύει επίσης την παρουσία της στον κόσμο των πολυτελών ξενοδοχείων χάρη στη συνεργασία με το "The St. Regis Venice".
Τον Απρίλιο το φημισμένο brand της Τοσκάνης γιόρτασε την ανανέωση της πρώτης Ginori Terrace με μια βραδιά αφιερωμένη στη Βενετία και τη διαχρονική ομορφιά του made in Italy, όπου έγινε και το ντεμπούτο των χρωμάτων Castagna και Meringa για το ντεκόρ Oriente Italiano, που κοσμούσαν το σκηνικό, τις πορσελάνες και τα έπιπλα.
Κατά τη διάρκεια της Milan Design Week ο οίκος Hermès παρουσίασε τη νέα Home Collection, αποτελούμενη από γυάλινα διακοσμητικά, μικροέπιπλα και κασμιρένια throws. Τα αντικείμενα παρουσιάστηκαν με ένα ιδιαίτερο installation από λευκά κουτιά που απαντούσε στο ερώτημα "What makes the object?". Για να σχεδιαστεί ένα αντικείμενο, χρειάζεται ένα κουτί. Η ιδέα αυτή περιέχεται στο κουτί και το όνειρο που εμπνέει αποκαλύπτεται μέσα από το τελικό αντικείμενο.
Ο οίκος Louis Vuitton επαναλειτουργεί το ιστορικό του κατάστημα "Louis Vuitton Via Montenapoleone". Προσβάσιμο μέσω του καταστήματος, το Da Vittorio Café Louis Vuitton ανοίγει παράλληλα με το DaV by Da Vittorio Louis Vuitton, την πρώτη ιδέα εστιατορίου στην Ιταλία για τον οίκο, και τα δύο σε συνεργασία με τον όμιλο εστιατορίων Da Vittorio. Τέλος, στο Μιλάνο είναι το πρώτο κατάστημα Louis Vuitton που διαθέτει έναν ολόκληρο όροφο αφιερωμένο αποκλειστικά στο design.
Από το τεύχος Ιουνίου του Harper's Bazaar Greece που κυκλοφόρησε την Κυριακή 18 Μαΐου μαζί με το Βήμα της Κυριακής.