Ο οίκος Gucci αποφάσισε να αλλάξει τον τρόπο που παρουσιάζει τις συλλογές του. Έτσι πλέον όλα του τα ρούχα θα είναι seasonless και θα παρουσιάζονται δυο φορές το χρόνο. "Εγκαταλείπω το ξεπερασμένο μοντέλο της εποχικότητας και σκοπεύω να ακολουθήσω έναν νέο ρυθμό που θα είναι πιο κοντά σε μένα. Θα συναντιόμαστε δυο φορές το χρόνο για να αποκαλύπτουμε νέα κεφάλαια σε μια ιστορία. Ακανόνιστα, χαρούμενα και εντελώς δωρεάν κεφάλαια τα οποία θα γράφονται αναμειγνύοντας πολλά στοιχεία και χρησιμοποιώντας διάφορους κώδικές και πλατφόρμες επικοινωνίας" αποκάλυψε ο Alessandro Michele με ένα post στον επίσημο λογαριασμό του οίκου στο Instagram.
Η απόφαση του Gucci έχει πολύ μεγάλη σημασία καθώς σηματοδοτεί μια νέα εποχή για τον ίδιο τον οίκο ενώ δείχνει ξεκάθαρα και τη στροφή της μόδας προς μία τελείως διαφορετική κατεύθυνση, την οποία φαίνεται πως θα ακολουθήσουν πολλά labels. Το παραδοσιακό μοντέλο δείχνει όλο και πιο ξεπερασμένο μιας και δεν ανταποκρίνεται στη νέα πραγματικότητα και τις ανάγκες του καταναλωτικού κοινού. Τα περισσότερα brands σε όλο τον πλανήτη τείνουν να μειώσουν τις συλλογές που παράγουν κάθε χρόνο.
Τον Απρίλιο ο Saint Laurent –που επίσης ανήκει στον όμιλο Kering- είχε ανακοινώσει πως δεν πρόκειται να συμμετέχει στην Εβδομάδα Μόδας του Παρισιού τον ερχόμενο Σεπτέμβριο. Η απόφαση αυτή πάρθηκε εξαιτίας της έκτακτης κατάστασης και των αλλαγών που πυροδότησε το ξέσπασμα της πανδημίας.
Στις αρχές του Μαΐου μία ομάδα δημιουργών με επικεφαλής τον Dries Van Noten είχε γράψει μια ανοιχτή επιστολή, με την οποία περιέγραφε την ανάγκη να γίνουν αλλαγές στο ημερολόγιο της μόδας αλλά και στον προγραμματισμό των εκπτώσεων και του λανσαρίσματος των νέων συλλογών.
Η μόδα έτσι κι αλλιώς βρισκόταν σε πολύ κομβικό σημείο. Οι αλλαγές είχαν ήδη ξεκινήσει πριν ξεσπάσει η πανδημία, η οποία έπληξε πολύ έντονα τη βιομηχανία. Ο κορωνοϊός ανάγκασε τους σχεδιαστές να ξανασκεφτούν τον τρόπο με τον οποίο δείχνουν τις συλλογές τους ενώ επιπλέον έγινε η αφορμή να δημιουργηθούν και οι ψηφιακές εβδομάδες μόδας, που φαίνεται πως θα είναι η νέα τάση.