Η Lapin House γιορτάζει φέτος το χρυσό της ορόσημο, τα 50 χρόνια της, τιμώντας ένα ταξίδι που ξεκίνησε με πάθος, φαντασία και αφοσίωση, και κατάφερε να αλλάξει για πάντα τον χάρτη της παιδικής μόδας στην Ελλάδα και διεθνώς.
Από τα Πετράλωνα... στις αγορές της Ευρώπης
Η ιστορία της Lapin House ξεκινά το 1976, σε ένα ημιυπόγειο στα Πετράλωνα. Εκεί, ο 22χρονος τότε Σταύρος Παπαϊωάννου, οπλισμένος με μια παλιά ραπτομηχανή Singer και το όραμα για έναν κόσμο όπου η παιδική μόδα θα συνδυάζει ποιότητα, φαντασία και φροντίδα, έθεσε τις βάσεις του brand.
Παρά το νεαρό της ηλικίας του, η πίστη του ήταν τόσο ακλόνητη που, μέσα σε λίγα μόλις χρόνια, η Lapin House έγινε το πιο πολυσυζητημένο παιδικό brand της εποχής. To 1981, μόλις πέντε χρόνια από την έναρξη του οραμάτος του, δημιούργησε την πρώτη σχεδιαστική ομάδα, με Έλληνες και Ιταλούς designers. Από τότε, κάθε ύφασμα και κάθε μοτίβο σχεδιάζεται in-house: κάθε συλλογή, μια μικρή ιστορία.
Συνεργασίες που έγραψαν ιστορία και το πρώτο flagship store
Η Lapin House δεν άργησε να ξεπεράσει τα εγχώρια σύνορα και κάνει συνεργασίες που έγραψαν ιστορία όπως με: Disney, Winnie the Pooh, 101 Dalmatians, The Simpsons και δημιουργούς υψηλής μόδας όπως η Marie-Chantal και η Σήλια Κριθαριώτη. Αποκορύφωμα υπήρξε η συλλεκτική σειρά των Ολυμπιακών Αγώνων 2004, με το εμβληματικό λευκό φόρεμα του κοριτσιού που έσβησε την Ολυμπιακή Φλόγα, σχεδιασμένο αποκλειστικά από τον Οίκο.
Το 1989 εγκαινιάζεται το πρώτο flagship store στην Ερμού 21. Το νεοκλασικό κτήριο μετατράπηκε άμεσα σε ένα κέντρο μαγείας και εμπειρίας: από τη μυρωδιά του ποπ κορν και τα μπαλόνια-έκπληξη μέχρι την πρώτη έκθεση vintage παιχνιδιών στην Ελλάδα, ο χώρος ήταν μια πραγματική παιδική όαση. Μέσα σε λίγα χρόνια, τα Lapin House κατακλύζουν όλη τη χώρα, από την Αθήνα μέχρι την επαρχία.
To luxury portfolio
Το 1994, με 17 καταστήματα ήδη στην Ελλάδα, το brand ανοίγει τα φτερά του διεθνώς, με εξαγωγές σε Ευρώπη και Ατλαντικό. Σημείο-σταθμός ήταν η παρουσίαση 11 καταστημάτων σε εμβληματικές τοποθεσίες της Νέας Υόρκης, Βοστώνης και Ατλάντα. Σήμερα, η Lapin House έχει καθιερωθεί ως η μεγαλύτερη αλυσίδα παιδικών καταστημάτων ένδυσης στην Ευρώπη.
Ο Όμιλος υπήρξε επίσης πρωτοπόρος με την εισαγωγή του παιδικού luxury στην Ελλάδα. Πριν από 35 χρόνια, η Lapin House αντιπροσώπευσε και εισήγαγε πρώτη το Ralph Lauren Kids, ανοίγοντας τον δρόμο για ένα πλούσιο portfolio που περιλαμβάνει σήμερα κορυφαία brands όπως Karl Lagerfeld, Michael Kors, Chloé, Zimmermann, καθώς και luxury brands ενηλίκων όπως Ralph Lauren, Vilebrequin και Paul & Shark. Ο Όμιλος αριθμεί πλέον 30 αποκλειστικά καταστήματα Lapin House και 15 καταστήματα ενηλίκων σε όλη την Ελλάδα.
Η υπόσχεση του 1976 παραμένει σταθερή
Το ίδιο το όνομα, Lapin House—το "Σπίτι του Λαγού"—εμπνεύστηκε από την αγάπη του Σταύρου Παπαϊωάννου για τη φύση και τη γαλλική κουλτούρα. Ο "αθόρυβος επιχειρηματίας", όπως τον αποκαλούσαν, απέφευγε τις κοσμικότητες και προτιμούσε τον χρόνο με την οικογένειά του, συνήθως σε κάποιο μικρό νησί του Αιγαίου, ψαρεύοντας. Η φαντασία του και η αγάπη του για τον κόσμο των παιδιών καθόρισαν την ταυτότητα ολόκληρης της εταιρείας.
Από τις βραβευμένες συσκευασίες και τις βιτρίνες που μετατρέπονται σε μικρά θεατρικά σκηνικά (αερόστατα, αρκούδοι, χριστουγεννιάτικα χωριά) μέχρι τις καμπάνιες και τις διαφημίσεις που έχουν αποσπάσει δεκάδες βραβεία, η Lapin House συνεχίζει να αφηγείται ιστορίες.
Και όμως, μέσα σε αυτή την εντυπωσιακή διαδρομή, η βασική υπόσχεση του 1976 παραμένει σταθερή: η δέσμευση για ρούχα γεμάτα αγάπη, η αφοσίωση στη βιωσιμότητα, τα φυσικά υλικά και την ποιότητα που αντέχει στον χρόνο, η φροντίδα για το παιδί και το μέλλον του.
Σήμερα, 50 χρόνια μετά, η Lapin House συνεχίζει να ράβει μαγεία. Μεγάλωσε, ταξίδεψε και εξελίχθηκε, αγγίζοντας οικογένειες σε όλο τον κόσμο, αλλά παραμένει πιστή στην ίδια καρδιά που χτύπησε στο πρώτο εκείνο ημιυπόγειο. Η Lapin House δεν είναι απλώς ένα brand, είναι μια ιστορία αγάπης που περνά από γενιά σε γενιά και, μισό αιώνα μετά, συνεχίζει να μαγεύει.