Η Gillian Anderson για τον ρόλο της ως Margaret Thatcher

Ώριμη και γοητευτική, υποδύεται τη Μάργκαρετ Θάτσερ στο δημοφιλές "The Crown" και βρίσκεται αντιμέτωπη με την πιο συναρπαστική μεταμόρφωση στην καριέρα της.

HARPER'S BAZAAR TEAM

Κάποια στιγμή στα γυρίσματα του 4ου κύκλου του "The Crown" ο σεναριογράφος Πίτερ Μόργκαν πήγε να δει την Τζίλιαν Άντερσον, σύντροφό του στη ζωή, ενώ εκείνη φορούσε ακόμη τα ρούχα του ρόλου. "Του χαμογέλασα σαν την Τζίλιαν που χαμογελάει στον άνδρα της κι εκείνος φώναξε: "Η Θάτσερ! Αυτό το χαμόγελο είναι της Θάτσερ!”" θυμάται η Άντερσον γελώντας. "Εγώ επέμενα: "Όχι, αυτό το χαμόγελο είναι το δικό μου!”".

Από τη Sophie Elmhirst

Παρακολουθώντας τη σειρά, αντιλαμβάνεσαι τη μεταμόρφωση που μπέρδεψε τον Μόργκαν. Αρχικά η ομάδα του μακιγιάζ φλέρταρε με την ιδέα να επέμβει στα δόντια ώστε να πετύχει το χαρακτηριστικό σχήμα του στόματος της Θάτσερ, τελικά όμως η Άντερσον το απέρριψε. Εκτός από ένα ειδικό padded κοστούμι που φορούσε μέσα από τα ρούχα της για να προσθέσει όγκο στη σιλουέτα της, δεν είχε γίνει καμία άλλη επέμβαση στην εμφάνισή της για να μοιάζει στη Θάτσερ. Όλο το υπόλοιπο είναι υποκριτική: η βαριά, βραχνή φωνή, το χαρακτηριστικό περπάτημα, το αινιγματικό χαμόγελο.

Η Gillian Anderson για τον ρόλο της ως Margaret Thatcher
Richard Phibbs

"Το πιο σημαντικό", λέει η Άντερσον, καθώς καθόμαστε σε ένα καφέ στο Hyde Park, "είναι να το κάνεις τόσο όσο ώστε να μην καταλήξει παρωδία. Επίσης, έπρεπε να απαλλαγώ από τις προσωπικές μου απόψεις γι’ αυτήν και να εστιάσω στον άνθρωπο. Στα κίνητρα που είχε ως πολιτικός και ως μητέρα". Πάντως, ο ρόλος της δεν είχε καμία ειδική μεταχείριση λόγω της προσωπικής της σχέσης με το σεναριογράφο. "Για το καλό της σχέσης μας θέσαμε πολύ σαφή όρια. Δε θα σχολιάζω το σενάριο, όπως κι εσύ δε θα σχολιάζεις την υποκριτική μου!" λέει η ίδια. Από την Μπλανς στην παράσταση "Λεωφορείο ο Πόθος" μέχρι τη sex therapist Jean Milburn στη σειρά "Sex Education" του Netflix, η Θάτσερ είναι η πιο εμβληματική μορφή που έχει υποδυθεί στην καριέρα της η Άντερσον.

Gillian Anderson
Καπέλο Givenchy, givenchy.com. Σκουλαρίκια Tasaki Atelier, tasaki-global.com. Δαχτυλίδια Pomellato, Gofas Jewelry Boutique. Φωτογραφία: Richard Phibbs

Για να το πετύχει, χρειάστηκε να μπει στο μυαλό της Σιδηράς Κυρίας, μια ικανότητα που είχε ως πράκτορας Σκάλι στο "The XFiles" για πάνω από μία δεκαετία. "Όταν έγινα μητέρα, έμαθα να διαχωρίζω την προσωπική από την επαγγελματική ζωή. Τη μια ήμουν απερίσπαστη στο γύρισμα και τη άλλη σπίτι, αποκλειστικά και μόνο μαμά". Η κόρη της είναι τώρα πάνω από 20 χρονών, ενώ έχει και δύο γιους, 12 και 14 ετών. Μόλις ολοκληρώθηκαν τα γυρίσματα του "The Crown", ξεκίνησε η καραντίνα, οπότε πέρασε τους επόμενους έξι μήνες με την οικογένειά της.

Gillian Anderson
Φόρεμα Alberta Ferretti, Eponymo Golden Hall. Σκουλαρίκια και πέδιλα Giorgio Armani, armani. com. Βραχιόλι Cartier από προσωπική συλλογή. Δαχτυλίδι Annoushka, annoushka.com. Φωτογραφία: Richard Phibbs

"Τα παιδιά μου είναι αρκετά μεγάλα κι έτσι δεν ήμουν υποχρεωμένη να μένω συνέχεια κλεισμένη μέσα. Αν γινόταν αυτό, σίγουρα θα είχα τρελαθεί από την πρώτη εβδομάδα" δηλώνει. Η Άντερσον εκμεταλλεύτηκε το lockdown και με αφορμή το κίνημα Black Lives Matter διάβασε για τα αντιρατσιστικά κινήματα. "Υπάρχουν τόσο πολλά που δεν ξέρω. Πρέπει να αναθεωρήσω τις αντιλήψεις μου σε πολλά ζητήματα". Ασχολείται, επίσης, με θεατρικά projects που προωθούν μαύρους συγγραφείς και σκηνοθέτες. "Όλο αυτό γίνεται για να αλλάξουν τα πράγματα συστημικά και η αλλαγή να διαρκέσει" τονίζει. Όταν αναφέρει ότι η Θάτσερ ορμούσε με το κεφάλι σε κάποια θέματα, τη ρωτώ αν είναι κι εκείνη έτσι. "Πιστεύω πως όσοι με ξέρουν θα πουν ότι κάπως της μοιάζω σ’ αυτό. Όταν υπάρχει πρόβλημα, δεν το αποφεύγω" απαντά.

Νιώθει λίγο Θάτσερ; Έχει κρατήσει κάτι από τη γυναίκα που άλλαξε μια ολόκληρη χώρα; Η Άντερσον το σκέφτεται: "Δε θα έλεγα ότι έχει αφήσει κάποιο ίχνος μέσα μου". Και τότε θυμάται ότι μια φορά ο σύντροφός της έφερε στο σπίτι κάποια πλάνα από τα γυρίσματα "και καθώς με παρακολουθούσα στο ρόλο, το πρόσωπό μου έπαιρνε το δικό της ύφος". Το κάνει και τώρα μπροστά μου, το κάτω χείλος υποχωρεί, το κεφάλι γέρνει στο πλάι, η φωνή φτάνει σ’ εκείνοv το ιδιαίτερο τόνο, μέχρι που η Θάτσερ εμφανίζεται μπροστά μου, χωρίς το χτένισμα και την τσάντα. "Λέω ότι την έχω ξεπεράσει, αλλά τελικά μάλλον είναι περισσότερο παρούσα απ’ όσο νομίζω".

Φωτογραφίες: Richard Phibbs
Fashion Editor: Rosie Arkell-Palmer
ΜΑΛΛΙΑ: JAMES ROWE FOR BRYANT ARTISTS ΜΕ ΠΡΟΪΟΝΤΑ BUMBLE AND BUMBLE. ΜΑΚΙΓΙΑΖ: ALEX BABSKY FOR PREMIER ΜΕ ΠΡΟΪΟΝΤΑ GIORGIO ARMANI. ΜΑΝΙΚΙΟΎΡ: JESSICA THOMPSON FOR EIGHTEEN MANAGEMENT ΜΕ DIOR MANICURE COLLECTION ΚΑΙ MISS DIOR HAND CREAM. ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΎΜΕ ΤΑ LUCY WATSON PRODUCTIONS ΚΑΙ JJ STUDIOS, PERSEVERANCE WORKS. ΒΟΗΘΟΣ STYLIST: EDEN HURLEY