Την Αφροδίτη Λιάντου δεν κατάφερα να τη γνωρίσω από κοντά. Το πρόγραμμά της είναι κάτι παραπάνω από πιεστικό τελευταία, αν σκεφτεί κανείς ότι αποτελείται από καθημερινά τηλεοπτικά γυρίσματα, σύνθεση μουσικής και ενέργειες που αφορούν το "τρέξιμο" της δικής της εταιρείας αξεσουάρ, της Gratitude. Κανονίζω μαζί της μια τηλεφωνική συνέντευξη και, γνωρίζοντας τα παραπάνω, τη ρωτάω αν τα προλαβαίνει όλα. "Η αλήθεια είναι πως όχι πάντα (γέλια). Συνεχώς κάτι μένει πίσω. Είναι δεδομένο ότι από κάπου θα χάσεις, αλλά εν τέλει είναι πολλά αυτά που κερδίζω από τις ενασχολήσεις μου" λέει.
H Αφροδίτη εισέρχεται στη δεύτερη σεζόν της, σχεδόν, καθημερινής πολύ επιτυχημένης σειράς της ΕΡΤ1 "Η Παραλία" και, όπως μου εξομολογείται, η χαρά της είναι μεγάλη. "Μου δόθηκε μια ευκαιρία να βρεθώ σε μια πολύ προσεγμένη παραγωγή, με ένα εξαιρετικό καστ ηθοποιών και ένα κλίμα που δύσκολα συναντάς. Είμαι πραγματικά χαρούμενη με αυτή τη δουλειά και ο ρόλος της Ιφιγένειας που υποδύομαι με γοητεύει. Πρόκειται για ένα κορίτσι που πηγαίνει κόντρα στην οικογένειά της και τις απαιτήσεις των γονιών της, χαράζει τη δική της πορεία και ακολουθεί πιστά τα όνειρά της".
Αναλογιζόμενη τη μέχρι τώρα επαγγελματική της πορεία και έχοντας παρακολουθήσει την "Παραλία", αναρωτιέμαι αν συναντιέται άραγε κάπου ο χαρακτήρας της μ’ εκείνον της ηρωίδας, καθώς νιώθω ότι έχουν αρκετά κοινά. "Είναι αλήθεια ότι μοιάζουμε σε αρκετά σημεία και εμένα επίσης δεν μου αρέσει να μπαίνω σε καλούπια ούτε να ακολουθώ τα πρέπει. Παίζει βέβαια σημαντικό ρόλο ότι δε μεγάλωσα σε μια τέτοια οικογένεια όπως αυτή του ρόλου. Δεν ξέρω αν σε μια τέτοια περίπτωση θα τολμούσα να κάνω όσα επιδιώκω στη δική μου ζωή".
"Μεγάλωσες σε ένα περιβάλλον με ελευθερίες;" τη ρωτάω. "Οι γονείς μου με σέβονταν πάρα πολύ. Ποτέ μου δεν άκουσα ότι δεν πρέπει να κάνω κάτι, ίσα ίσα. Μου έλεγαν ότι πρέπει πάντα να ακολουθώ τα ένστικτά μου" αναπολεί, και η ελευθερία στην περίπτωση της δικής της γαλούχησης ηχεί ακόμα και στον ήπιο τόνο της φωνής της. Είναι όμως απορίας άξιο το πώς μια γυναίκα στα mid 20s της, όσο υποστηρικτικούς γονείς κι αν έχει, επιθυμεί να συμμετέχει σε επαγγελματικές καταστάσεις που είναι οικογενειακή υπόθεση.
Η ταινία "Buzzheart", που κυκλοφόρησε πρόσφατα στους κινηματογράφους με πρωταγωνιστές τη μητέρα της, Εβελίνα Παπούλια, και τον πατέρα της, Γιώργο Λιάντο, "ντύθηκε" με τη φωνή της Αφροδίτης στους τίτλους αρχής. "Αλήθεια, δε νιώθεις καθόλου το "βάρος” της γονεϊκής επίβλεψης;" τη ρωτάω. "Σίγουρα υπάρχει μια πίεση στο πλαίσιο ότι περιμένουν να ανταποκριθώ σε κάποια πράγματα επαγγελματικά, δεδομένου ότι βρίσκομαι στον ίδιο χώρο μ’ εκείνους, αλλά το θεωρώ άδικο να μπαίνουμε σε θέμα σύγκρισης. Είναι προφανές ότι δεν μπορώ να ανταγωνιστώ δυο ανθρώπους με τέτοια πορεία και δε θέλω να μείνω σε αυτό, εφόσον επιθυμία μου είναι να διαγράψω τη δική μου πορεία". Και συνεχίζει: "Η μητέρα μου δεν είναι ένας άνθρωπος που μπαίνει σε διαδικασία σύγκρισης. Δεν ήξερα καν ότι υπάρχει αυτό. Άρχισα να το μαθαίνω επειδή οι άλλοι μπήκαν στη διαδικασία να συ- γκρίνουν εμένα μ’ εκείνη". Και επιτρέψτε μου, αλλά η σύγκριση είναι ανούσια, ειδικά στην προκειμένη που πρόκειται για μια νέα καλλιτέχνιδα, που με ό,τι καταπιάνεται ισοδυναμεί με επιτυχία.
Στο δίλημμα "υποκριτική ή τραγούδι;", αν και δυσκολεύεται να επιλέξει, δείχνει να γέρνει προς την υποκριτική. "Η μουσική ήταν η τέχνη με την οποία ήρθα σε επαφή από παιδί και, ως γνωστόν, η πρώτη αγάπη είναι παντοτινή. Μέσω της υποκριτικής, όμως, ανακαλύπτω συνεχώς πράγματα για τον εαυτό μου που δεν ήξερα καν ότι υπάρχουν. Είναι μια διαρκής ψυχοθεραπεία και ένα ατέρμονο ταξίδι εξέλιξης". Η εξέλιξη δείχνει να είναι πρωταρχικής σημασίας για τη ζωή της Αφροδίτης Λιάντου, που φαίνεται να μην κουράζεται ποτέ να παίζει, να τραγουδά, να είναι ambassador μιας από τις διασημότερες εταιρείες κοσμημάτων, της Li-LA-LO, αλλά και δημιουργός του δικού της fashion brand, Gratitude. "Σχεδίαζα και ζωγράφιζα πάντα, ειδικά ρούχα. Κάποια στιγμή σκέφτηκα να δημιουργήσω μερικές τσάντες για εμένα. Μου ζήτησαν και οι φίλες μου να έχουν τις ίδιες για εκείνες και έπειτα άρχισε να μεγαλώνει το ενδιαφέρον του κόσμου. Έτσι, ξεκίνησα με μια μικρή παραγωγή. Σήμερα υπάρχει ήδη το online κατάστημα gratitude.gr και όλο αυτό από χόμπι γίνεται επάγγελμα. Tολμώ να πω ότι είναι μια προσπάθεια που δε θέλω να χαθεί, κάθε άλλο. Βρίσκω τον εαυτό μου μέσα σε αυτό και θέλω να τον βρίσκει και ο κόσμος που αγάπησε τις τσάντες Gratitude".
Το go-to κομμάτι της συλλογής της θεωρεί ότι είναι η "Candy" bag, χάρη στο ιδιαίτερο, σαν καραμέλα σχήμα της, το ιδανικό μέγεθός της που χωράει τα πάντα και το λειτουργικό design της που την κάνει μια τσάντα που φοριέται άνετα day-tonight. "Το κομμάτι για το οποίο ανυπομονώ είναι η νέα τσάντα της Gratitude σε συνεργασία με τη Li-LA-LO, που θα κοσμείται με το γούρι της εταιρείας για το 2025, κρεμασμένο ως charm. Ένα κόσμημα που θα μπορεί να φοριέται κανονικά, αλλά να κρέμεται και από την τσά- ντα, ανάλογα με τη διάθεση και το στυλ κάθε γυναίκας". Για την Αφροδίτη στυλ σημαίνει να είσαι άνετη μέσα σε αυτά που φοράς, να αισθάνεσαι καλά και, κυρίως, να μπορείς να τα υποστηρίξεις. Και γιατί Gratitude; Τόσο στενή σχέση μπορεί να έχει μια νέα γυναίκα με το αίσθημα της ευγνωμοσύνης; Υπογραμμίζω το "νέα", γιατί νιώθω ότι το θέμα "ευγνωμoσύνη" πρέπει να το έχεις δουλέψει πολύ για να κατανοήσεις την αξία του και την ευεργετική του ιδιότητα στην πορεία της ζωής.
"Ήμουν ένας άνθρωπος που δεν εκτιμούσα πάντα αυτά που είχα, όπως οι φίλοι ή οι αναμνήσεις που έχω δημιουργήσει. Δεν αναγνώριζα την αξία των όσων ζούσα και τα άφηνα να περνούν. Μετά την πανδημία άρχισα να συνειδητοποιώ το πόσο σημαντική είναι ακόμα και μια βόλτα με μια φίλη. Μου ήρθαν απλόχερα, θα έλεγα, πολύ όμορφες καταστάσεις σε επαγγελματικό και προσωπικό επίπεδο και εκεί κατάλαβα πόσο σημαντικό είναι να είμαι παρούσα στη στιγμή. Έτσι, σκέφτηκα να φτιάξω κάτι που θα έχω καθημερινά μαζί μου, όπως οι τσάντες Gratitude, και θα μου υπενθυμίζει ότι πρέπει να είμαι πραγματικά ευ- γνώμων στη ζωή, γιατί τίποτα δεν είναι δεδομένο".
Φωτογραφίες: Courtesy Li-LA-LO, Courtesy the Brands
Από το τεύχος Δεκεμβρίου του Harper's Bazaar Greece που κυκλοφόρησε την Κυριακή 17 Νοεμβρίου με Το Βήμα.