Η Angelina Jolie ξέρει καλά πως να μαγνητίζει στις σκηνές της. Όμως, στην τελευταία της ταινία, το Maria του Pablo Larrain (βασισμένη στη ζωή της διάσημης τραγουδίστριας της όπερας Μαρίας Κάλλας), η Jolie έχει σπάνιο αλλά σκληρό "ανταγωνισμό", την υπέροχα φτιαγμένη γκαρνταρόμπα που δημιούργησε ο ίδιος ο μαέστρος των κοστουμιών, Massimo Cantini Parrini.
Στην ταινία, τα ρούχα διηγούνται ιστορίες για διαφορετικές εποχές της ζωής της τραγουδίστριας. Τα κοστούμια σηματοδοτούν τις πιο αξιομνημόνευτες ερμηνείες της, ενώ τα πολυτελή μάλλινα παλτό και τα εξαιρετικά ραμμένα φορέματα καθρεφτίζουν την πλούσια (κι ενίοτε αμφιλεγόμενη) κοινωνική της ζωή. Τα διάσημα υπερμεγέθη γυαλιά, οι αστραφτερές καρφίτσες και οι πιο πολύτιμες λεπτομέρειες που βλέπουμε σε όλη τη βιογραφία συμβολίζουν την τελειομανία που βασάνιζε τόσο πολύ την Κάλλας. Με άλλα λόγια, η ταινία αποτελεί και μια ιδιότυπη πασαρέλα, καθώς και τα ενδύματα από μόνα τους έχουν ξεχωριστό ενδιαφέρον.
Ο Massimo Cantini Parrini μίλησε στο Harper's Bazaar περιγράφει λεπτομερώς τη δουλειά του για την ταινία, τη στενή συνεργασία του με την Angelina Jolie και μοιράζεται ποιο ρούχο από τις πάνω από 60 (!) εμφανίσεις που δημιούργησε τον έκανε εξαιρετικά περήφανο.
-Πώς θα περιγράφατε το στιλ της πραγματικής Μαρίας Κάλλας και τι χρειάστηκε για να το μεταφέρετε στην οθόνη;
Δεν ήταν δύσκολο να δουλέψω πάνω στα κοστούμια της Μαρίας Κάλλας όσον αφορά την πηγή έμπνευσης, καθώς η Μαρία Κάλλας ήταν μια ντίβα και είχε παραχωρήσει πολλές συνεντεύξεις και είχε φωτογραφηθεί από τόσους πολλούς διαφορετικούς δημοσιογράφους. Πέρα όμως από τις διάσημες φωτογραφίες που όλοι είχαμε δει λίγο πολύ με τη Μαρία Κάλλας, μπόρεσα να βρω και άλλες φωτογραφίες που τη δείχνουν σε σπίτια φίλων, σε δείπνο -σε μια σειρά τέλοσπαντων από εκδηλώσεις που δεν ήταν συνήθως αυτές που συνδέονταν με την επαγγελματική της ζωή. Αυτό αποτέλεσε μεγάλη έμπνευση και μου επέτρεψε να φανταστώ και να δημιουργήσω την γκαρνταρόμπα της, η οποία εκτείνεται σε όλη τη δεκαετία του '50, του '60 και του '70. Φυσικά, για την ταινία, καθοδηγηθήκαμε από τις ιδέες του Pablo Larrain και σχεδιάσαμε μια γκαρνταρόμπα που πραγματικά ενσάρκωνε την ιδέα της ταινίας του και σχεδιάσαμε μια γκαρνταρόμπα που ταίριαζε με την ιστορία. Σχεδίασα και έφτιαξα 60 κοστούμια, αλλά, τελικά, περίπου 50 κατέληξαν στην ταινία.
-Κάτι που παρατηρούμε σην ταινία είναι φυσικά τα πανέμορφα ρούχα που φοράει η Angelina Jolie ως Maria όταν βγαίνει και κυκλοφορεί στην πραγματική της ζωή. Όμως, υπάρχουν ρούχα και στο φόντο του δωματίου της και στην ντουλάπα της. Υπήρχαν κυριολεκτικά παντού ρούχα. Γιατί ήταν σημαντικό να αναδείξετε τα ρούχα που δεν ήταν αυτά που κυριολεκτικά φορούσε σε κάθε σκηνή;
Έπρεπε πραγματικά να αναπαραστήσουμε όλο τον κόσμο της. Στην πραγματικότητα, με τον σχεδιαστή παραγωγής, δουλέψαμε πάνω σε αυτή την ιδέα, γι' αυτό παρουσιάσαμε όλα αυτά τα ρούχα και τα ενδύματα στο δωμάτιό της και στη ντουλάπα της. Αυτό είναι μάλλον το μυστικό της δωμάτιο, καθώς είναι γεμάτο από τις αναμνήσεις της από τα ενθύμια της.
Βλέπουμε και κάποια φορέματα πάνω σε κούκλες μες στο μυστικό της δωμάτιο. Το δωμάτιο αυτό είναι λοιπόν γεμάτο από φορέματα που φορέθηκαν επίσης από την Angelina Jolie κατά τη διάρκεια της ταινίας, επειδή το συγκεκριμένο δωμάτιο περιέχει κι όλα τα ρούχα που φορούσε η ντίβα τα προηγούμενα χρόνια, τη δεκαετία του '50 και του '60, κατά τη διάρκεια των σουαρέ ή των εκδηλώσεών της. Περιελάμβανε όχι μόνο τα ρούχα, όχι μόνο τα ενδύματα, αλλά και πολλές τσάντες, πορτοφόλια, παπούτσια, κοσμήματα, κασκόλ.
-Ένα από τα κομμάτια που φοράει η Μαρία και το οποίο πρωταγωνιστεί στην ταινία είναι η κρεμ ρόμπα της, όταν βρίσκεται στο διαμέρισμά της, και είναι πραγματικά ένα κεντρικό κομμάτι της ταινίας. Πώς τη δημιουργήσατε;
Σχεδίασα τη ρόμπα της, σκεπτόμενος ότι αποτελεούσε την προστασία της. Μόλις βρισκόταν στο σπίτι της, ήταν προστατευμένη όταν τη φορούσε γιατί την τύλιγε. Κοίταξα τις ρόμπες των γιαγιάδων για να αντλήσω έμπνευση γι' αυτό- το έφτιαξα σε ιβουάρ, ανοιχτό χρώμα, επειδή συνήθως φορούσε μαύρα όταν έβγαινε από το σπίτι εκείνη την τελευταία εβδομάδα της ζωής της. Αλλά όταν ήταν στο σπίτι, ήθελα να τη δω να φοράει κάτι ελαφρύ, ώστε να αποδίδει κατά κάποιον τρόπο μια χαρά - ένα είδος ελευθερίας. Κατά τη δημιουργία του συνεργάστηκα στενά με μια ηλικιωμένη κυρία με έδρα τη Ρώμη, η οποία πλέκει εξαιρετικά. Μπόρεσε να χρησιμοποιήσει αυτά τα δύο μάλλινα νήματα- το ένα νήμα ήταν επίπεδο και το άλλο ήταν ένα νήμα κασμίρ, και τα έπλεξε μαζί με αυτές τις βελονιές φτιάχνοντας αυτό το μοναδικό, τρισδιάστατο κομμάτι.
-Το glamour είναι πανταχού παρών σε αυτή την ταινία, και αυτό είναι μια απόδειξη των κομματιών που δημιουργήσατε. Πόσο οφείλεται στα ρούχα καθαυτά και πόσο στο γεγονός ότι τα φορούσε μια γυναίκα τόσο δυναμική όσο η Angelina Jolie;
Πραγματικά ένιωσα ένα πολύ σπάνιο συναίσθημα όταν δούλευα σε αυτή την ταινία, πόσο μάλλον με την Angelina Jolie. Η Angelina μπήκε πραγματικά στον χαρακτήρα και παρέμεινε στον χαρακτήρα της καθ' όλη τη διάρκεια της ταινίας. Όταν δημιουργούσα αυτά τα ρούχα, δημιουργούσα έχοντας την ντίβα Μαρία Κάλλας στο μυαλό μου και δημιουργούσα φορέματα που θα φορούσε η Μαρία Κάλλας, και σκεφτόμουν πως στη συνέχεια τα φοράει μια σύγχρονη ντίβα, όπως η Angelina Jolie - αυτό ήταν εξαιρετικά συγκινητικό για μένα.
Η Angelina ήταν στάθηκε φοβερή επαγγελματίας όταν δουλεύαμε για την προετοιμασία της γκαρνταρόμπας. Δούλεψα στενά μαζί της και είχα ετοιμάσει πολλά σκίτσα σχεδίων. Της είχα δείξει πολλά διαφορετικά υφάσματα και δείγματα υφασμάτων και ιδέες και μαζί αποφασίσαμε ποια ήταν τα καλύτερα που ταίριαζαν στην ταινία.
-Τα αξεσουάρ είναι επίσης απαραίτητα σε αυτή την ταινία. Έχετε δημιουργήσει τα καπέλα και τα σκουλαρίκια και τις καρφίτσες και τα γάντια και τόσες πολλές όμορφες λεπτομέρειες. Ποια ήταν τα μικροσκοπικά απαραίτητα αξεσουάρ που χρειαζόσασταν πραγματικά για να ζωντανέψετε τη Μαρία και τον κόσμο της;
Τα αξεσουάρ είναι πάντα εξαιρετικά σημαντικά όταν γυρίζεις μια ταινία σαν αυτή, και οι λεπτομέρειες κάνουν τη διαφορά στην εξιστόρηση μιας εποχής για μια ταινία. Όσον αφορά τα κοσμήματα, δεν ήταν όλα vintage, αλλά τα περισσότερα από αυτά έπρεπε να τα αναδημιουργήσω γιατί δεν ήταν εύκολο να βρεθούν.
Η Μαρία Κάλλας λάτρευε επίσης τα φουλάρια, για παράδειγμα- φορούσε πολλά. Υπήρχαν διαφορετικοί τύποι υποδημάτων και γάντια. Βλέπετε πόσα διαφορετικά γάντια φοράει η Angelina Jolie σε αυτή την ταινία. Το να συγκεντρώσω όλα αυτά τα αξεσουάρ - απαίτησε πολύ χρόνο και ενέργεια, επειδή έπρεπε να ψάξω παντού για αυτά τα αντικείμενα. Ταξίδεψα πολύ και τα περισσότερα αντικείμενα βρέθηκαν στο Λονδίνο. Έψαξα και στην Ιταλία, αλλά δεν είναι εύκολο να βρεις αυτά τα αντικείμενα στην Ιταλία.
-Υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο αντικείμενο που δημιουργήσατε για το "Μαρία" για το οποίο είστε ιδιαίτερα περήφανος;
Υπάρχουν δύο ρούχα. Είμαι πολύ περήφανος για τη ρόμπα που συζητήσαμε. Δεν ήθελα να μοιάζει με οποιαδήποτε κλασική ρόμπα της δεκαετίας του '70- ήθελα να έχει μια ιδιαίτερη γοητεία. Ένα άλλο κοστούμι για το οποίο είμαι πολύ περήφανος είναι το κοστούμι ερμηνείας που φοράει η Μαρία Κάλλας στην όπερα Μήδει. Το ίδιο το φόρεμα έχει πολύ απλές γραμμές, και το ιδιαίτερο είναι ότι είναι ζωγραφισμένο στο χέρι. Μου πήρε πολύ χρόνο για να φτιάξουμε το ακριβές αντίγραφο του πρωτοτύπου από το μηδέν, οπότε αυτό είναι άλλο ένα ρούχο για το οποίο είμαι πολύ περήφανος.
Δείτε το τρέιλερ της ταινίας: