H γκαλερί Gagosian εγκαινιάζει το νέο της χώρο στην Αθήνα με έργα του Brice Marden

Η πρώτη ατομική έκθεση του καλλιτέχνη στην Αθήνα, φέρει τον τίτλο Marbles and Drawings.

Η γκαλερί Gagosian παρουσιάζει την έκθεση Marbles and Drawings με έργα του Brice Marden σε χαρτί και μάρμαρο. Είναι η πρώτη ατομική έκθεση του Marden στην Αθήνα εδώ και τέσσερις δεκαετίες και εγκαινιάζει το νέο εκθεσιακό χώρο της γκαλερί σε ένα κομψό, ανεξάρτητο νεοκλασικό στο Κολωνάκι, στην καρδιά της πόλης.

Το καλοκαίρι του, ενώ παραθέριζε στην Ύδρα, ο Marden άρχισε να ζωγραφίζει αφηρημένα χρωματικά μοτίβα σε θραύσματα από μάρμαρο που έβρισκε στα τοπικά λατομεία. Αυτές οι συνθέσεις σηματοδότησαν μια μεταβατική στιγμή της καλλιτεχνικής πορείας του. Πιάνοντας το νήμα της σταθερής ενασχόλησής του με την αρχαιοελληνική θεματολογία—με χαρακτηριστικά παραδείγματα προηγούμενους μνημειακούς πίνακες λαδιού και κεριού, όπως το έργο Thira (1979-80), με χαρακτηριστικούς πλούσιους τόνους και κολωνοειδή μοτίβα εμπνευσμένα από τις κιονοστοιχίες αρχαίων ναών—τα μάρμαρα ενσταλάζουν φωτεινότητα στα στοιχειακά μοτίβα και τα γεωμετρικά σχήματα του Marden.

H γκαλερί Gagosian εγκαινιάζει το νέο της χώρο στην Αθήνα με έργα του Brice Marden

BRICE MARDEN
EM Blotter 2, 2012
Kremer ink and graphite on handmade paper
10 x 7 7/8 in
25.4 x 20 cm
© 2020 Brice Marden/Artists Rights Society (ARS), New York
Courtesy Gagosian

Έκτοτε, ο Marden συνέχισε να χρησιμοποιεί το μάρμαρο ως μέσο, περιγράφοντας την τεχνοτροπία του ως "ένα ατύχημα που αποκτά μορφή". Για να δημιουργήσει τα έργα του σε μάρμαρο, ο Marden ζωγραφίζει εν μέρει την επιφάνεια του μαρμάρου με λεπτές, ημιδιαφανείς στρώσεις χρώματος, δημιουργώντας ορθογώνια μοτίβα με απαλά, γαλήνια χρώματα που τονίζονται από μαύρες και γκρι γραμμές. Αυτές οι συνθέσεις λειτουργούν σε αρμονία με τη φυσική υφή και τις φλέβες του μαρμάρου. Κάποιες διατηρούν εμφανή τα ίχνη του μολυβιού από το αρχικό σχέδιο. Ως επιστέγασμα των έργων του σε μάρμαρο, ο Marden επέλεξε ένα μικρό σώμα σχεδίων του σε μελάνι και χαρτί.

Στο έργο Extended Eagles Mere Drawing (1990), ένα πλέγμα μαύρων γραμμών συνυφαίνεται με γραμμικά μοτίβα και κίτρινες, πράσινες και κόκκινες χρωματικές πινελιές. Στο έργο Untitled (1990), ο Marden εμπνέεται από τις κινεζικές καλλιγραφικές τεχνικές. Με κινήσεις από επάνω προς τα κάτω και από δεξιά προς τα αριστερά, γεμίζει το χαρτί με στήλες από γλυφικά σύμβολα που σπάνε τα δεσμά του αυστηρού πλέγματος χάρη στην ελεύθερη ροή της κίνησης.

Για πρώτη φορά θα εκτεθεί το εξάπτυχο έργο Free Painting (2017). Ο Marden δομεί την επιφάνεια κάθε μονοχρωματικού τετράγωνου ταμπλό με λεπτές στρώσεις σε βαθύ κόκκινο, μπλε, πράσινο και κίτρινο. Αφήνει την περίσσεια του χρώματος σε κάθε ταμπλό να τρέξει και να μεταμορφώσει τον ελεύθερο χώρο από κάτω σε ένα είδος κοσμικού ρετάμπλ, αποκαλύπτοντας έτσι σημαντικές πτυχές της δημιουργικής του διαδικασίας.

Ένας πλήρως εικονογραφημένος κατάλογος με κείμενο από τον εικαστικό και επιμελητή Δημήτρη Αντωνίτση θα συνοδεύσει την έκθεση. Στο πλαίσιο των εγκαινίων της έκθεσης που θα λάβουν χώρα την Πέμπτη 24 Σεπτεμβρίου, η γκαλερί θα λειτουργήσει με διευρυμένο ωράριο από τις 11 πμ ως τις 9μμ.

Gagosian Athens, Αναπήρων Πολέμου 22 

Κεντρική φωτογραφία:

BRICE MARDEN
Hydra, Greece, 1990
Photo: Bill Jacobson
© Brice Marden Studio
Courtesy Gagosian