Η γκαλερί Claas Reiss συμμετέχει στο ΚΥΡΙΟ τμήμα της Art Athina 2023 στο Μέγαρο Ζαππείου από τις 14 έως και τις 17 Σεπτεμβρίου 2023 με μια ατομική παρουσίαση νέων έργων του Έλληνα καλλιτέχνη Κωνσταντίνου Αργυρόγλου.
Ο ζωγράφος Κωνσταντίνος Αργυρόγλου παρουσιάζει στο πλαίσιο της Art Athina 2023, με την γκαλερί Claas Reiss, μια σειρά από νέα ζωγραφικά έργα με τίτλο "A capsule of ambiguous travel". Τα έργα αυτά αποτελούν μέρος της γενικότερης έρευνας του εικαστικού, η οποία εστιάζει σε έννοιες όπως η μνήμη και η ταυτότητα μέσω ενός πρίσματος υποκειμενικών αφηγήσεων η οποία βασίζεται σε προσωπικές σχέσεις, την οικειότητα και συνθήκες μοναχικότητας - θεματικές τις οποίες προσεγγίζει με το μέσο της ζωγραφικής και την χρήση από πολλαπλές λαζούρες και μιας έντονης χρωματικής παλέτας.
Ο Κωνσταντίνος Αργυρόγλου, δημιουργεί εικόνες φευγαλέες και υβριδικές η οποίες απορρέουν από την φαντασιακή σύζευξη προσωπικών εμπειριών, φόβων, τραύματος, και ονείρων δημιουργώντας έτσι μια μη-γραμμική απόδοση της ανάμνησης με στόχο να δομηθεί ένας ιδιοσυγκρασιακός "ασφαλής κόσμος", ο οποίος δυνητικά επιτρέπει στον ίδιο τον καλλιτέχνη να επαναπροσδιορίσει και να "ξανάεπισκεφτεί" την παιδική του ηλικία με νέους όρους. Οι αναδρομές αυτές συνθέτουν σταδιακά μια ρευστή και πορώδη εμπειρική διαδικασία η οποία αποτελεί τον κορμό της δουλειάς του. Κατά βάση είναι μία πρακτική μέσω της οποίας επανεξετάζονται, αποδομούνται και ανασυντάσσονται στοιχεία ή αρχεία του παρελθόντος, είτε αυτά αποτελούν προσωπικά βιώματα, αφηγήσεις, φωτογραφικό και γραπτό υλικό ή απλά είναι η φαντασίωση των παραπάνω. Το υλικό από την "συν-αισθηματική" αυτή έρευνα αποδίδεται μέσω της πρακτικής της ζωγραφικής, δημιουργώντας έτσι μια αφήγηση και μια σειρά εικόνων που τον βοηθούν αρχικά να καταλάβει τα παραπάνω ενώ παράλληλα του επιτρέπει να αναπολεί με ένα τρόπο ενεργητικό, επεμβατικό και βαθιά ιδιοσυγκρασιακό με αποτέλεσμα να κατασκευάζει σκηνικά τα οποία μπορούν να τον περιβάλλουν, μέσα στα οποία μπορεί να χωρέσει ακόμη και σήμερα.
Στο πλείστον των έργων του, ο Κωνσταντίνος Αργυρόγλου, έχει ως κεντρικό στοιχείο την ανθρώπινη φιγούρα. Στο πλαίσιο αυτό, η αναπαράσταση γίνεται για τον καλλιτέχνη μια ευκαιρία να έρθει πιο κοντά σε άτομα από το οικείο περιβάλλον του και να προσδώσει την τρυφερότητα αλλά ταυτόχρονα και το παράδοξο των στενών αυτών σχέσεων μέσω της δημιουργίας πορτραίτων τα οποία λειτουργούν ως σημεία συνάντησης και αναφοράς για το έργο του. Τα στοιχεία των προσωπογραφιών αυτών προέρχονται από παλιές φωτογραφίες της μητέρας του, του παππού και της γιαγιάς του καθώς και φωτογραφίες του ιδίου ως παιδί - στις περισσότερες των οποίων απαθανατίζεται μόνος του να παίζει με διάφορα αντικείμενα. Οι χαρακτήρες αυτοί τοποθετούνται ως επί τό πλείστον μέσα σε σκηνικά οικιακά, όπως αυτό του υπνοδωματίου, της αυλής, του μπαλκονιού, της ακρογιαλιάς, της καρέκλας και του αυτοκινήτου - όλοι αυτοί είναι χώροι που σχετίζονται άμεσα με τις αναμνήσεις του καλλιτέχνη από τα καλοκαίρια στο νησί της Κρήτης, τον τόπο από τον οποίο κατάγεται. Έχοντας τους χώρους αυτούς ως σημεία έναρξης για την εξέλιξη της οπτικής του γλώσσας, ο Αργυρόγλου συνθέτει ψυχικές τοπογραφίες, οι οποίες "κατοικούνται" από τους ρευστούς και σχεδόν ονειρικούς αυτούς χαρακτήρες.
Έχοντας ως βάση την αναπαράσταση, τα ζωγραφικά αυτά έργα αποπνέουν μια αίσθηση νοσταλγίας πάντα όμως διατηρώντας μια ασάφεια η οποία φλερτάρει με την εικονοποιία του sci-fi, συνθέτοντας φανταστικούς και μερικές φορές αφιλόξενους, άλλα πάντα με έναν περίεργο τρόπο οικείους τόπους, "τόπους κατανόησης" εν μέσω των οποίων διοχετεύεται και αποσαφηνίζεται συναισθηματικά η προσπάθεια του Αργυρόγλου να υπάρξει ως δυσλεκτικός όσο μεγάλωνε στην Αθήνα, ως ενήλικας στο Λονδίνο και ως ένα άτομο με έντονη μα παράλληλα αλλόκοτα κοντινή σχέση με την οικογένειά του στην Ελλάδα.