Η γυναίκα σε όλο της το είναι. Η θηλυκή ύπαρξη σε όλες τις εκφάνσεις της. Ανέκαθεν, ο οίκος Dior είχε μία τρυφερή αδυναμία στην πολυποίκιλη προσωπικότητα της γυναίκας που δεν διστάζει να πάρει ρίσκα, να πειραματιστεί, να καινοτομήσει, να εμπνεύσει. Η σιλουέτα της διαγράφεται μέσα από τις διορατικές συλλογές του οίκου με την Dior νοοτροπία να αποτελεί το θηλυκό αποκορύφωμα μετά από μία μακρά πορεία δεκαετιών.
Μετά από μία σύντομες στάσεις στην Αθήνα, το Μαρόκο, την Ανδαλουσία, η συλλογή Dior Cruise έβαλε πλώρη για το εξωτικό Μεξικό. Αποτίοντας έναν λακωνικό φόρο τιμής στη σπουδαία Frida Kahlo – την ιδιοσυγκρασία, το πνεύμα, τη σοφία της – η εν λόγω συλλογή της Dior εμπνεύστηκε από τον πολιτισμό του τόπου στον οποίο παρουσιάστηκε δημιουργώντας ένα catwalk με ριζωμένη διάθεση Λατινικής Αμερικής.
Σήμερα, η ιδιαίτερη αυτή δημιουργική διεργασία, η οποία φέρει την υπογραφή της Maria Grazia Chiuri, αποτυπώνεται σε ένα νέο ντοκιμαντέρ – άρτιο αισθητικά, σπουδαίο συναισθηματικά -, το οποίο φέρει τον τίτλο της ομώνυμης συλλογής, "Metamorphosis". Για αυτή τη μοναδική συλλογή, η Maria Grazia Chiuri ζήτησε από την επιμελήτρια Circe Henestrosa - ειδική σε θέματα που αφορούν την Frida Kahlo και το μεξικάνικο savoir-faire – να την φέρει σε επαφή με τεχνίτες από διαφορετικές ομάδες ιθαγενών. Σε μία επικράτεια που διακρίνεται για την έκταση και την ποικιλία της, η χώρα φιλοξενεί πολυάριθμες κοινότητες των οποίων η ταυτότητα διαμορφώνεται από τις κλωστοϋφαντουργικές και ενδυματολογικές τους παραδόσεις.

Από το στούντιο σχεδιασμού που δημιουργήθηκε στο Antiguo Colegio de San Ildefonso, όπου το défile πραγματοποιήθηκε έως τη στιγμή που τα φώτα σβήνουν, το νέο ντοκιμαντέρ παρακολουθεί όλη τη δημιουργική πορεία από την αρχή μέχρι το τέλος, το ζενίθ έως το ναδίρ παρουσιάζοντας μία βιρτουόζικη συνομιλία και μια συνέργεια αριστείας μεταξύ των απείρως σχολαστικών διεργασιών των ατελιέ του Dior και των προγονικών τεχνικών των ιθαγενών κοινωνιών.
Το ταξίδι έχει ως αφετηρία την περιοχή της Οαχάκα και τη συνάντηση του Remigio Mestas, ενός υφαντή στο επάγγελμα. Στο επόμενο πλάνο, η συνέχεια της περιπέτειας γράφεται στο San Cristobal de Las Casas, όπου ο Pedro Meza διευθύνει την ένωση Sna Jolobil. Το σαγηνευτικό έπος επεκτείνεται στη συνέχεια στο San Lucas Redención, Sans Pablo Tijaltepec, Tlaxiaco και Oaxaca, όπου η Narcy Areli Morales επιβλέπει την παραγωγή ενός μεθόδου κεντήματος γνωστή ως pepenado fruncido. Τελευταίος σταθμός ο Yolcentle, κοντά στην Puebla, διαθέτει ένα εργαστήριο που συνιδρύθηκε από την Hilan Cruz Cruz, όπου έχει αναπτυχθεί μια σειρά από κεντημένα πουκάμισα και φορέματα.
Στη Metamorphosis, η γυναικεία ύπαρξη τίθεται στο προσκήνιο ως μία ξεκάθαρα συνειδητή επιλογή. Ακόμη και αν οι άνδρες τεχνίτες εμφανίζονται στην ταινία, οι γυναίκες είναι εκείνες που αναμφίβολα κατέχουν τον τίτλο των πρωταγωνιστών στο "Dior Metamorphosis".
Τοποθετημένες ως παθιασμένες μαχήτριες της πολιτιστικής τους κληρονομιάς, που μεταβιβάζεται από γενιά σε γενιά από τις μητέρες και τις γιαγιάδες τους πριν από αυτές, κάθε γυναίκα μιλάει για την τέχνη της με υπερηφάνεια και γνήσια αφοσίωση. "Η δουλειά που κάνουν αυτές οι γυναίκες, επειδή φτιάχτηκε από γυναίκες, συνήθως στερείται κάθε πολιτιστικής σημασίας. Η δουλειά μου με τον Dior είναι να το αλλάξω αυτό", λέει η Chiuri σε κάποιο σημείο του ντοκιμαντέρ, το οποίο κάνει πρεμιέρα σήμερα 6 Δεκεμβρίου.