Στο 65ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης ρίξαμε μια ματιά στο μέλλον του ελληνικού σινεμά

Μια φρέσκια μαγιά δημιουργών βραβεύτηκε στο θεσμό θέτοντας τα θεμέλια για ένα δυνάμει νέο τοπίο στον εγχώριο κινηματογράφο.

HARPER'S BAZAAR TEAM

Εάν βγήκε μία είδηση από την απονομή των βραβείων του 65ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης (31/10-10/11), αυτή ήταν πως πρωταγωνίστησαν οι νέοι Έλληνες δημιουργοί που βρίσκονται στην πρώτη ή τη δεύτερη ταινία τους. Φυσικά, η παραπάνω εξέλιξη δεν αποτελεί κάτι το σπάνιο, αφού ιστορικά η διοργάνωση παίζει κομβικό ρόλο στην ανάδειξη των εγχώριων σκηνοθετών. Η επιβράβευση της δουλειάς τους, όμως, μέσω των χρυσών αγαλματιδίων, επιτρέπει ένα σύντομο σχόλιο για το τι να περιμένουμε στο μέλλον, αλλά και πού βρισκόμαστε στο παρόν, σε μια φάση όπου για ακόμα μια φορά, ενώ το ελληνικό σινεμά είναι καλλιτεχνικά φορμαρισμένο και εμπορικά έχει επανακτήσει την εμπιστοσύνη του σινεφίλ κοινού, πλέει σε πελάγη γραφειοκρατικής - κυβερνητικής αβεβαιότητας.

Το πένθος ενώνει

Ένας απροσδόκητος θεματικός συνδετικός κρίκος αρκετών φιλμ αποδείχθηκε η απώλεια και το πένθος, έννοιες που αποδόθηκαν με ποιοτικά διαφορετικούς τρόπους κάθε φορά. Στο "Arcadia" του Γιώργου Ζώη -spoiler alert- παίρνει τη μορφή μιας βαθιά υποβλητικής όσο και απρόσμενης ιστορίας φαντασμάτων, η οποία διαθέτει στοιχειωτικές αρετές και τους πρωταγωνιστές Αγγελική Παπούλια και Βαγγέλη Μουρίκη σε ένα άψογο ταίριασμα.

Συνεχίστε την ανάγνωση στο athinorama.gr