Christian Louboutin, το φετίχ και η γοητεία των γυναικείων ποδιών

Μια νέα αναδρομική έκθεση φωτίζει το σύμπαν του θρυλικού υποδηματοποιού.

Τα παπούτσια κατέχουν ιδιαίτερη θέση στην καρδιά πολλών γυναικών. Η Mimi Pond, με το χιουμοριστικό της βλέμμα τοποθετήθηκε επί του θέματος στο Shoes Never Lie το 1985: "Τα παπούτσια είναι τοτέμ της άυλης επιθυμίας. Είναι τέρψη για τα μάτια, ποίηση για τα πόδια, βάλσαμο στην ψυχή σου. Ξεχωρίζουν για όλα θέλετε: γοητεία, επιτυχία, έξυπνο πνεύμα, ραντεβού με τον Θεό τους σεξ της επιλογής σας ... Δείχνουν να έχουν τη μαγική δύναμη να σε μεταμορφώνουν σε κάποια άλλη, κάποια χωρίς δερματικά προβλήματα, χωρίς λεπτές τρίχες, χωρίς άσχημο γέλιο. Και το κάνουν. "

Μπορεί η Pond να χρησιμοποίησε τη γλώσσα του δοκιμίου, όμως κάθε γυναίκα που έχει αποκτήσει ένα αριστουργηματικό ψηλοτάκουνο παπούτσι, θα αναγνωρίσει το νόημα πίσω από αυτόν. Τα ψηλοτάκουνα παπούτσια δεν έχουν καμία σχέση με την πρακτικότητα αλλά με τη γοητεία. Έχουν γίνει μάλιστα το επίκεντρο της τέχνης, της σάτιρας, των μουσειακών εκθέσεων και των ταινιών, περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο ένδυμα ή αξεσουάρ.

Christian Louboutin, το φετίχ και η γοητεία των γυναικείων ποδιών

Αυτή η γοητεία εξετάζεται πλήρως σε μια μεγάλη αναδρομική μελέτη του σύμπαντος του Christian Louboutin και όλων των πραγμάτων που διαμόρφωσαν τη ματιά του. Η ρετροσπεκτίβα L’Exhibition[niste],  η οποία θα διαρκέσει μέχρι τις 26 Ιουλίου στο Palais de la Porte Dorée του Παρισιού, παρουσιάζει παλαιότερα και τρέχοντα σχέδια -συμπεριλαμβανομένων και μερικών που δεν έχει δει το ευρύ κοινό - καθώς και αντικείμενα που τονίζουν τις πηγές της έμπνευσής του, όπως τα έργα βιτρό που παράγονται στα εργαστήρια του Maison du Vitrail, το ξύλινο θέατρο του Μπουτάν, κοσμήματα, προϊόντα κλωστοϋφαντουργίας και γιγάντιους ξύλινους κίονες, καθώς και συνεργασίες με διάφορους καλλιτέχνες που θαυμάζει.

Υπάρχει επίσης ένα τμήμα αφιερωμένο στη συνεργασία του Louboutin με τον σκηνοθέτη David Lynch, επαναλαμβάνοντας τη σύμπραξη και των δύο για τη φωτογραφική έκθεση Fetish το 2007, και ένα δωμάτιο γεμάτο με τα πιο θρυλικά κομμάτια του, συμπεριλαμβανομένου του Ballerina Ultima και του Pensée (με το λουλούδι στο πλάι που φορέθηκε από την πριγκίπισσα Caroline του Μονακό στο Bal de la Rose το 1995) και το εξαιρετικά ψηλοτάκουνο Pigalle (αγαπημένο της Kate Moss).

Christian Louboutin

Γεννημένος στο 12ο Διαμέρισμα του Παρισιού, κοντά στο Palais de la Porte Dorée, ο Christian Louboutin γοητεύτηκε από μικρή ηλικία από την αρχιτεκτονική ομορφιά και τον διακοσμητικό πλούτο του κτηρίου. Αυτές ήταν και οι πρώτες του επιρροές που του τροφοδότησαν την αγάπη του για την τέχνη. Για τα πρώτα του σχέδια, ο Louboutin "δανείστηκε" ένα ολόκληρο ρεπερτόριο μορφών και μοτίβων από το Palais, όπως στο σχέδιο Maquereau - κατασκευασμένο από μεταλλικό δέρμα και εμπνευσμένο άμεσα από το ιριδισμό των ψαριών στο τροπικό ενυδρείο του Palais de la Porte Dorée. Ήταν επίσης στο Palais, ένα αριστούργημα της Art Deco, που ο Christian Louboutin, τότε ένας νεαρός έφηβος, παρατήρησε ένα σύμβολο που απαγόρευε στους επισκέπτες να φορούν ψηλά τακούνια. Το σύμβολο αυτό ενέπνευσε στη συνέχεια το θρυλικό σχέδιο Pigalle, το οποίο έχει επανεμφανιστεί σε διάφορες σεζόν.