Το Saint-Tropez απογυμνωμένο από τη λάμψη και την υπερβολή μέσα από την έκδοση Louis Vuitton Fashion Eye

Λίγο ακόμα καλοκαίρι μέσα από τον φωτογραφικό φακό του Osma Harvilahti.

Για το φωτογράφο Osma Harvilahti, το να ταξιδεύει σε διάφορα μέρη του κόσμου διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στο έργο που δημιουργεί. Επηρεασμένος από τις σπουδές του στις Κοινωνικές Επιστήμες στο Πανεπιστήμιο του Ελσίνκι, του αρέσει να εξερευνά την κοινωνιολογία της μόδας. Παλιότερα προσωπικά projects του φωτογράφου, ο οποίος γεννήθηκε στο Ελσίνκι και εδρεύει τώρα στο Παρίσι, τον οδήγησαν στο Κέιπ Τάουν για να φωτογραφίσει εταιρείες χορού, στην Αιθιοπία και την πολυσύχναστη πρωτεύουσα της Αντίς Αμπέμπα και σε νησιά της Ιαπωνίας για να τεκμηριώσει την αλιευτική βιομηχανία.

Η ευκαιρία να συμμετάσχει στην έκδοση Fashion Eye, μιας σειράς βιβλίων από τον Louis Vuitton όπου fashion photographers καταγράφουν μέσα από τον φακό τους μια χώρα ή πόλη σε όλο τον κόσμο (για τις πιο πρόσφατες κυκλοφορίες η Harley Weir πήγε στο Ιράν και ο Quentin de Briey ταξίδεψε στο Μπαλί), ήταν συναρπαστική για τον Harvilahti  - αλλά ο επιλεγμένος προορισμός του Saint-Tropez ίσως δεν ήταν αρχικά η πρώτη του σκέψη.

"Έκανα αρχικά ένα μικρό ταξίδι εκεί στο ξεκίνημα του καλοκαιριού και ήταν μαζεμένα όλα τα κλισέ που μπορούσα να σκεφτώ: μεγάλα σκάφη,  champagne spray - τα χαρακτηριστικά κλισέ του Martin Parr. Πλούσιοι άνθρωποι με τεράστιες περιουσίες που διασκεδάζουν και διοργανώνουν πάρτι. Κυριολεκτικά, το πρώτο πράγμα που είδα όταν έφτασα εκεί, ήταν ένας παφλασμός και πήγα να δω τι συνέβαινε, και είδαμε την Pamela Anderson στο κρύο νερό να φοράει υψηλή ραπτική και ήμασταν 'εντάξει, φτάσαμε'" σχολιάζει ο φωτογράφος στο Another

Σιγά σιγά το project πήρε τη μορφή της αναζήτησης των καθημερινών πτυχών του Saint-Tropez, απογυμνωμένες από τη λάμψη και την υπερβολή με τις οποίες είχε συνδεθεί το όνομά του. Έχοντας κάνει πάνω από δύο ταξίδια στη γαλλική πόλη, ο Harvilahti κρατούσε σημειώσεις και άρχισε να "χτίζει έναν χάρτη χαρακτήρων", εξερευνώντας μερικές από τις λιγότερο γνωστές πτυχές του Saint-Tropez, με τη φωτογράφηση να γίνεται τελικά μέσα σε μερικές εβδομάδες.

"Πήγαμε στην αγορά που οργανώνεται δύο φορές την εβδομάδα και είδαμε αυτούς τους όμορφους, ντόπιους ηλικιωμένους. Έδειχναν να διαφωνούν, αλλά νομίζω ότι ήταν παθιασμένοι με τα λαχανικά και ό, τι προσφέρει η αγορά. Κατά κάποιον τρόπο, είναι μια εξερεύνηση αυτών των ηλικιωμένων ανθρώπων και των λαχανικών από την αγορά, είναι κάπως σαν να ξεπηδούν από τις σελίδες του βιβλίου. Και μετά υπάρχουν παιδιά - υποθέτω ότι προσπαθούσα να συλλάβω κάτι πραγματικό, κάτι που είναι διαχρονικό". Τα προϊόντα της αγοράς έγιναν props καθώς ο Harvilahti δημιούργησε εικόνες, ένα μείγμα πορτρέτων, ντοκιμαντέρ και νεκρής φύσης, των τοπικών χαρακτήρων του Saint-Tropez. Το τελικό αποτέλεσμα είναι φωτογραφίες που αποπνέουν ζεστασιά και μαγεία και προσφέρουν την απροσδόκητη θέα μιας πόλης με συγκεκριμένη φήμη. 

Κεντρική φωτογραφία: Impromptu Portrait by a Private Pool, Saint Tropez, 2017 / Louis Vuitton Fashion Eye - Collection / Saint Tropez @osmaharvilahti