
Η αλήθεια είναι πως οι σχεδιαστές παπουτσιών έχουν μια ιδιαίτερη θέση στην καρδιά των γυναικών. Όταν μάλιστα είναι σαν τον Sergio Rossi, ο οποίος σε όλη του τη ζωή προσπαθούσε να τονίσει τη θηλυκότητά τους και να χαρίσει δυναμισμό καθώς ονειρευόταν να "δημιουργήσει την ιδανική προέκταση των γυναικείων ποδιών" τα πράγματα είναι δεδομένα. Δημιουργώντας extravagant παπούτσια όπως τα Opanca, ή πιο κλασικά, όπως τα Godiva, ο Sergio Rossi κατάφερε να γίνει ένας από τους πιο διάσημους και επιτυχημένους σχεδιαστές παπουτσιών, και να κάνει την δουλειά του τέχνη, όπως πολύ χαρακτηριστικά είπε ο γιος του Gianvito, περιγράφοντας συνοπτικά την επαγγελματική πορεία του πατέρα του.

Ο Sergio Rossi γεννήθηκε στo San Mauro Pascoli στην Ιταλία το 1935 και όσοι τον γνώριζαν καλά λένε ότι φάνηκε από πολύ νωρίς ότι θα γινόταν σχεδιαστής παπουτσιών. Ξεκίνησε να δουλεύει δίπλα στον πατέρα του, ο οποίος τον μύησε σ’ αυτή την τέχνη, ενώ λίγα χρόνια μετά, βρέθηκε στο Μιλάνο για να σπουδάσει και να εκπαιδευτεί. Στην ιταλική πρωτεύουσα της μόδας πια φάνηκε ότι η πορεία του ήταν προδιαγεγραμμένη. Εκεί ο Sergio έμαθε το know-how, όχι μόνο του σχεδιασμού αλλά και του shoe business, γνώσεις που τελειοποίησε δυο χρόνια αργότερα κάνοντας μάστερ στη Μπολόνια.
H κυκλοφορία της ταινίας La Dolce Vita του Fellini, το 1960, έγινε η αφορμή να δημιουργηθεί ένα ολόκληρο καλλιτεχνικό κίνημα αλλά και να γεννηθεί το ιταλικό ready-to-wear που τελικά ενέπνευσε και έδωσε χώρο έκφρασης σε δημιουργούς που καθόρισαν την ιστορία της μόδας σε όλο τον κόσμο. Ανάμεσά τους και ο Sergio Rossi ο οποίος ξεκίνησε γύρω στο 1966 να πουλάει τα σχέδιά του στη Μπολόνια, ενώ περνούσε το χειμώνα φτιάχνοντας πέδιλα, τα οποία πουλούσε μετά στις παραλίες του Ρίμινι. Κατά τη διάρκεια της έντονης πολιτικής κρίσης του 1968 στην Ιταλία αποφάσισε να υπογράψει τα πρώτα του παπούτσια, εμφανίζοντας το όνομά του με μεγάλα γράμματα και ένα πάρα πολύ απλό λογότυπο. Παρόλα αυτά ακόμα δεν είχε τολμήσει να φτιάξει τη δική του boutique ούτε και να ιδρύσει επίσημα το label του.

Η στιγμή που του άλλαξε τη ζωή ήταν η γνωριμία του με τον Gianni Versace. Στα 1970s ο ιταλός designer του ζήτησε να συνεργαστούν. Έτσι ο Sergio, δίπλα στον Gianni, είδε τα σχέδιά του να παρελαύνουν πάνω στην πασαρέλα και να γίνονται μέσα σε μια νύχτα αντικείμενο συζήτησης στους κύκλους της μόδας που άνθιζαν εκείνη την περίοδο στην Ιταλία. Αυτό φυσικά ήταν μια μοναδική ευκαιρία να επεκτείνει το brand του και έτσι λίγο αργότερα, στις αρχές του 1980 αποφάσισε να ανοίξει και την πρώτη του boutique στην Ανκόνα. Σειρά είχε το Τορίνο, η Φλωρεντία, η Ρώμη, οι Βρυξέλλες και φυσικά η Νέα Υόρκη, το Λος Άντζελες και το Λονδίνο. Η φήμη του είχε εκτοξευθεί τόσο πολύ και η αποδοχή του από το κοινό ήταν τόσο μεγάλη, που την περίοδο μεταξύ 1980 και 1999 άνοιγε περίπου δύο flagship shops το χρόνο. Το ίδιο διάστημα έκανε κι άλλες πολύ σημαντικές συνεργασίες, όπως αυτές με τους Dolce & Gabbana και τον Azzedine Alaϊa.

Στα 90s ήταν ήδη πολύ επιτυχημένος και πλέον ήθελε να ασχοληθεί με το να χτίσει μια συγκεκριμένη εικόνα για τις γυναίκες. Ήταν άλλωστε η εποχή των super models και το γυναικείο πρότυπο που κυριαρχούσε ήταν γεμάτο δυναμισμό και γοητεία. Οι καμπάνιες του θύμιζαν έντονα την αισθητική του Helmut Newton, γεμάτες σεξουαλικότητα και δύναμη, δεν άφηναν πολλά περιθώρια για δεύτερες σκέψεις. Οι γυναίκες που ήθελαν να έχουν το πάνω χέρι, έπρεπε να φορούν Sergio Rossi. To 1999 η εταιρεία πωλήθηκε στο Gucci Group και το 2008 τη θέση του creative director ανέλαβε ο Francesco Russo.

Το 2009 και πολύ πριν η βιωσιμότητα γίνει trend, παρουσιάστηκε και το πρώτο οικολογικό παπούτσι του οίκου, το οποίο συνδυάζει την πολυτέλεια με το sustainability. Η Eco Pump ήταν ένα βιοδιασπώμενο σχέδιο που κατασκευάστηκε από "liquid wood” όπως αποκαλείται, ενώ το δέρμα βάφτηκε με απόλυτα οικολογικές τεχνικές. Μάλιστα έσοδα από τις πωλήσεις του δόθηκαν στον οργανισμό GoodPlanet.org. Η κίνηση αυτή απέδειξε ότι η πρωτοπορία και η οπτική που βαδίζει στο μέλλον, βρίσκεται βαθιά στο DNA του brand, όπως ακριβώς συνέβαινε και με τον δημιουργό του.
Οι συλλογές του πλέον περιλαμβάνουν και ανδρικά παπούτσια αλλά και τσάντες και αξεσουάρ, ενώ ο Riccardo Sciutto είναι CEO της εταιρείας και έχει καταφέρει και αυτός με τη σειρά του να την απογειώσει, εφαρμόζοντας το δικό του οικονομικό μοντέλο.
O σχεδιαστής έφυγε από τη ζωή στην πατρίδα του ενώ, όπως είχε γίνει γνωστό, λίγες μέρες πριν είχε νοσηλευτεί καθώς είχε νοσήσει από κορωνοϊο.