
Αλλαγή. Αυτή είναι τελικά η λέξη που χαρακτηρίζει πλήρως αυτό που θα συμβεί στη μόδα μέσα στο 2020. Η αλλαγή σε όλα τα επίπεδα θα θέσει τις βάσεις για μια βιομηχανία που σε λίγο καιρό –μάλλον- δεν θα έχει καμία σχέση με όλα όσα ξέραμε.
H Tiffany Hsu, Fashion Buying Director του Mytheresa, ενός από τους πιο μεγάλους και σημαντικούς luxury online retailers, έχει ήδη αρχίσει να βλέπει ξεκάθαρα τη στροφή της βιομηχανίας προς μια τελείως διαφορετική κατεύθυνση.
Έχοντας σπουδάσει fashion design στο Central Saint Martin’s College of Art and Design, και έχοντας κάνει το Master της στο Istituto Marangoni, η Tiffany ανήκει στη λίστα με τους πιο σημαντικούς και ενημερωμένους fashion insiders του πλανήτη. Έχει δουλέψει σαν buyer στα Lane Crawford και Selfridges και τον Οκτώβριο του 2017 μπήκε στην ομάδα του Mytheresa σαν Fashion Buying Director στο Ready-to-Wear. Αυτή τη στιγμή επιβλέπει τα διαφορετικά buying departments της εταιρείας και δίνει κατεύθυνση σε όλο το team δημιουργώντας παράλληλα capsule συλλογές, αποκλειστικά προϊόντα και ειδικές fashion συνεργασίες.
Με αφορμή την πανδημία και τη στροφή της βιομηχανίας προς τη βιωσιμότητα η Tiffany Hsu μιλάει αποκλειστικά στο Harper’s Bazaar Greece για την προσωπική της σχέση με τη μόδα και την επόμενη μέρα στο χώρο.

Πότε συνειδητοποίησες ότι θέλεις να δουλέψεις στη μόδα;
Θυμάμαι να βλέπω μια φωτογραφία από μια συλλογή του John Galliano σε κάποιο περιοδικό, όταν ήμουν 16. Αυτό ήταν κομβικό σημείο για την απόφασή μου. Νομίζω πως αν η βιομηχανία τραβήξει την προσοχή σου, σύντομα καταλαβαίνεις τι σου ταιριάζει περισσότερο και ποιο κομμάτι της σε ενθουσιάζει πραγματικά.
Ποιο είναι το καλύτερο κομμάτι του να δουλεύεις στη μόδα;
Ένα από τα καλύτερα είναι το ότι έχεις την ευκαιρία να γνωρίσεις και να συνεργαστείς με τόσους δημιουργικούς ανθρώπους, με διαφορετικό background και στυλ. Είναι αληθινή έμπνευση. Σχετικά με το fashion buying συνγκεκριμένα, αυτό που μου αρέσει περισσότερο είναι το ότι μπορώ να δω τα πάντα πρώτη, ενώ βρίσκω ακόμα εξαιρετικά εντυπωσιακό το ότι μπορώ να δουλεύω με τους σχεδιαστές και τα brands πάνω στη δημιουργία προϊόντων. Δημιουργούμε πολλές capsule collections με μερικά από τα καλύτερα labels εκεί έξω και αυτό είναι ένα από τα στοιχεία που έχω την ευκαιρία να εξελίξω όσο δουλεύω στο Mytheresa.
Όλα αυτά τα ταξίδια, οι συναντήσεις με σπουδαίους δημιουργούς αλλά και το να δουλεύεις με έναν big player όπως το Mytheresa, πώς έχουν επηρεάσει τη ζωή σου;
Δεν είμαι ακριβώς σίγουρη για το πώς με έχει επηρεάσει, βλέπω όλες αυτές τις προεκτάσεις σαν κομμάτι της δουλειάς έτσι κι αλλιώς. Σαν buyer τρέχεις σε ραντεβού, συναντάς σπουδαίους δημιουργούς, ταξιδεύεις σε όλο τον κόσμο και καταλήγεις σε υπέροχα μέρη. Καμία μέρα δεν είναι ίδια με την προηγούμενη και αυτό από μόνο του είναι πολύ συναρπαστικό. Από την άλλη βέβαια, προσπαθώ να χρησιμοποιώ τον ελεύθερό μου χρόνο προσεκτικά, είτε αυτό σημαίνει να μιλάω με τον άντρα μου στο τηλέφωνο, είτε να κάνω ένα χαλαρωτικό μπάνιο στο ξενοδοχείο μου. Όταν δεν πρέπει να ταξιδέψω λατρεύω να περνάω χρόνο με την οικογένειά μου και να μαγειρεύω.
Ποιο είναι το αγαπημένο σου trend για τη σεζόν Spring/Summer 2020;
Σίγουρα ο απόλυτος μινιμαλισμός που είδα πολύ στο Μιλάνο στην αντίστοιχη εβδομάδα μόδας, κυρίως στους Jil Sander και Bottega Veneta. Λατρεύω τα μοντέρνα staples με τις απλές, καθαρές γραμμές. Ανυπομονώ επίσης να φορέσω ζωηρά neon χρώματα: από το over-the-top φούξια, φωσφοριζέ πορτοκαλί, μέχρι το φωτεινό κίτρινο και το lime, όλα επιτρέπονται για ένα standout στιλ.
Είσαι wardrobe editor ή builder;
Είμαι πιο πολύ builder. Επενδύω σε διαχρονικά κομμάτια και δυσκολεύομαι πολύ να αποχωριστώ πράγματα που μου αρέσουν.
Πες μου μερικά από τα πιο πολλά υποσχόμενα ανερχόμενα fashion brands ή σχεδιαστές που πρέπει να προσέξουμε.
Τον τελευταίο καιρό έχω παθιαστεί με τον Peter Do. Τα σχέδια αυτού του αμερικανικού brand είναι μίνιμαλ και ανδρόγυνα, κάτι σαν ένα 90s revival του Helmut Lang με στοιχεία #oldceline. Τι μπορεί να μην σου αρέσει από αυτό το φανταστικό brand;
Από την άλλη αγαπώ τα σχέδια της Cecilie Bahnsen. Η ισχυρή αισθητική και οι oversized γραμμές αυτού του σκανδιναβικού brand έχουν τραβήξει την προσοχή όλων των ανθρώπων της μόδας.
Τέλος, η Nensi Dojaka, που αποφοίτησε πρόσφατα από το Central Saint Martins είναι ένα όνομα που αξίζει την προσοχή μας. Είναι από την Αλβανία και έχει μία πολύ θηλυκή και ντελικάτη αισθητική. Στο ντεμπούτο της στην Εβδομάδα Μόδας του Λονδίνου έκανε πραγματικά εντύπωση με τις αποδομημένες patchwork μίνι φούστες και τα φορέματά της.
Υπάρχει κάποιο trend που εύχεσαι να μην υπήρχε;
Δεν νομίζω ότι κάποιο trend δεν θα έπρεπε να υπάρχει. Όλες οι τάσεις υπάρχουν για κάποιο λόγο και το ότι κάποιες δεν μου αρέσουν δεν σημαίνει ότι δεν αρέσουν σε κανέναν. Επιπλέον μου αρέσει να αντλώ έμπνευση από κάθε είδους trend και να το προσαρμόζω πάνω μου. Ένα πράγμα που έμαθα δουλεύοντας στη μόδα είναι το "ποτέ μη λες ποτέ".
Αν έπρεπε να διαλέξεις μόνο πέντε πράγματα από την γκαρνταρόμπα σου για να σώσεις από το τέλος του κόσμου, ποια θα ήταν αυτά;
Χωρίς δεύτερη σκέψη θα έσωζα τα πάντα από την Old Céline: το δερμάτινο παλτό μου, ένα ψηλόμεσο παντελόνι, μία ολόσωμη φόρμα, ένα ζευγάρι python boots και ένα ζευγάρι πέδιλα.

Τι σχέση έχεις με τη βιωσιμότητα στη μόδα;
Προσπαθώ να αποφεύγω τη fast fashion και σκέφτομαι διπλά το κατά πόσο θα φορέσω κάτι πριν το αγοράσω. Αν δεν μπορώ να το επαναφέρω και να το ξαναφορέσω σε δυο χρόνια, δεν το αγοράζω. Προσπαθώ να επενδύω σε διαχρονικά κομμάτια με πολύ καλή ποιότητα.
Σαν Fashion Buying Director του Mytheresa, έχεις παρατηρήσει αλλαγές στην καταναλωτική συμπεριφορά του κόσμου, που έχουν να κάνουν με τη βιωσιμότητα;
Φυσικά και έχουμε δει αλλαγές στη βιομηχανία καθώς και μία ιδιαίτερη προσοχή στη βιωσιμότητα, όπως το ότι οι πελάτες μας ενδιαφέρονται περισσότερο για brands που προσφέρουν ακριβώς αυτή την επιλογή. Παρακολουθώ τα sustainable brands και από προσωπικό ενδιαφέρον αλλά και για τους πελάτες μας. Πέρυσι δημιουργήσαμε αποκλειστικές capsule collections με σημαντικούς δημιουργούς, όπως οι Gabriela Hearst και Stella McCartney, που ακολουθούν βιώσιμες πρακτικές, και δεν χρησιμοποιούν και τoν "πράσινο" χαρακτήρα τους σαν εργαλείο marketing. Στο Mytheresa επίσης προσφέρουμε Eco-packaging εδώ και αρκετό καιρό, έτσι ώστε οι καταναλωτές να μπορούν να επιλέξουν πόσα κουτιά θα φτάσουν στο σπίτι τους με την παραγγελία.
Και με βάση αυτά που βλέπεις λοιπόν, πιστεύεις ότι όντως οι καταναλωτές γίνονται ethical shoppers;
Θα έλεγα πως ο κόσμος πλέον αντιλαμβάνεται το τι συμβαίνει στον πλανήτη περισσότερο από ποτέ. Οι σχεδιαστές προσπαθούν να ενημερώσουν γύρω από πολλά οικολογικά ζητήματα και να επηρεάσουν προς ένα διαφορετικό τρόπο σκέψης, όπως ας πούμε λαμβάνοντας υπόψιν τα ρούχα που δεν πωλούνται, και να μην παράγουν περισσότερα από όσα χρειάζεται. Το αποτύπωμα άνθρακα κάθε ρούχου, γίνεται όλο και πιο σημαντικό. Ακόμα βέβαια δεν πιστεύω ότι υπάρχουν 100% sustainable συμπεριφορές εκεί έξω –σε brands και καταναλωτές- αλλά σίγουρα ο κόσμος έχει αρχίσει να δρα πιο συνειδητά, γεγονός που είναι ένα πολύ σημαντικό βήμα.
Πιστεύεις πως ο κόσμος της μόδας ήταν έτοιμος για μια κατάσταση όπως η πανδημία COVID-19;
Πιστεύω πως ο κόσμος γενικά δεν ήταν έτοιμος για κάτι τέτοιο, όχι μόνο η η μόδα. Παρόλα αυτά διαπιστώνω ότι η βιομηχανία αντέδρασε πολύ γρήγορα και είδαμε πολλά brands να δείχνουν την υποστήριξή τους στη μάχη κατά της πανδημίας. Πολλές εταιρείες δώρισαν χρήματα σε μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς. To Mytheresa για παράδειγμα δώρισε το 10% των κερδών του από τις πωλήσεις στα μη εκπτωτικά προϊόντα στον Ερυθρό Σταυρό. Πολλοί επίσης ξεκίνησαν να παράγουν αντισηπτικά, μάσκες και άλλον εξοπλισμό για να προστατευτεί το ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό.
Ποια είναι η γνώμη σου για τις ψηφιακές εβδομάδες μόδας; Ας το παραδεχτούμε, όλα αυτά τα invite-only fashion shows έχουν κάτι μαγικό. Τι θα γίνει και με το street style;
Συμφωνώ ότι όλα αυτά τα μοναδικά venues και η ατμόσφαιρα των show είναι κάτι που δυστυχώς δεν μπορεί να μεταδοθεί στα digital μέσα. Παρόλα αυτά η πανδημία μας έχει κάνει να εξετάσουμε και πάλι το πώς ζούμε και κινούμαστε και πιστεύω πως οι digital fashion weeks είναι μια σπουδαία απόδειξη ότι η βιομηχανία της μόδας μπορεί να επαναπροσδιορίζεται και να προσαρμόζεται στις ψηφιακές καινοτομίες που χρειάζονται τώρα.
Σχετικά με το street style, πιστεύω ότι όλοι οι street style stars είναι πολύ καλοί content creators έτσι κι αλλιώς και μπορούν να φωτογραφηθούν οπουδήποτε και να δώσουν ένα φανταστικό αποτέλεσμα. Οι φωτογράφοι επίσης εξελίσσονται και μπορούν κάλλιστα να διοργανώσουν εικονικές φωτογραφίσεις, μέσω FaceTime για παράδειγμα.
Ποια είναι τα πιο σημαντικά χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει ένα brand για να μπει στη ντουλάπα σου αλλά και στη λίστα του Mytheresa;
Τα brands μπορούν να έχουν ενδιαφέρον με πολλούς διαφορετικούς τρόπους, δεν νομίζω πως υπάρχει μία μοναδική συνταγή. Το να διαφέρεις και να προσφέρεις υψηλή ποιότητα είναι σίγουρα μια αρχή για να ξεχωρίσεις.
Περίγραψέ μου το μέλλον της μόδας με πέντε λέξεις.
Τα πέντε επίθετα που θα διάλεγα για να περιγράψω με τον καλύτερο τρόπο το μέλλον της μόδας θα ήταν τα: αυθεντική, αισιόδοξη, συνειδητοποιημένη, βιώσιμη και καινοτόμα.