Κάποιοι από τους σημαντικότερους σχεδιαστές παγκοσμίως προτείνουν σημαντικές αλλαγές για τη βιομηχανία της μόδας

Μια ανοιχτή επιστολή από τους Erdem, Dries van Noten και Gabriela Hearst.

Οι συζητήσεις γύρω από τη βιομηχανία της μόδας και τις ριζικές αλλαγές που πρέπει να γίνουν, ολοένα και πληθαίνουν. Θέματα που αφορούν το περιβάλλον και τη βιώσιμη μόδα είναι στο επίκεντρο, και όπως όλα δείχνουν ίσως πλησιάζουμε σε μια συμφωνία που θα οδηγήσει σε ουσιαστικές μεταρρυθμίσεις. Σημαντικοί σχεδιαστές, ανάμεσά τους οι Dries van Noten, Erdem, Moralioglu, Gabriela Hearst, Joseph Altuzarra, Tory Burch και Craig Green, παρουσίασαν τις ιδέες τους γύρω από τις δομές που πρέπει να έχουν οι εκάστοτε σεζόν. 

"Βάλτε τη σεζόν Φθινόπωρο/Χειμώνα πίσω στο Χειμώνα (Αύγουστος/Ιανουάριος) και τη σεζόν Άνοιξη/Καλοκαίρι πίσω στο Καλοκαίρι (Φεβρουάριος/Ιούλιος). Αυτό θα δημιουργήσει μια πιο ισορροπημένη ροή στις παραδόσεις που πρέπει να γίνονται και θα υπάρχουν νέα κομμάτια που θα δημιουργούν στον κόσμο την επιθυμία να τα αποκτήσει. Ας γίνονται εκπτώσεις στο τέλος κάθε σεζόν. Δηλαδή τον Ιανουάριο για τις συλλογές Φθινόπωρο/Χειμώνας και τον Ιούλιο για τις συλλογές  Άνοιξη/Καλοκαίρι. H πρόταση μας συνιστά επίσης να αναθεωρηθούν οι επιδείξεις μόδας και να γίνεται χρήση ψηφιακών εκθεσιακών χώρων, έτσι ώστε να γίνονται λιγότερα ταξίδια και να υπάρχει μείωση στα απόβλητα υφασμάτων και αποθεμάτων."

Κάποιοι από τους σημαντικότερους σχεδιαστές παγκοσμίως προτείνουν σημαντικές αλλαγές για τη βιομηχανία της μόδας
Dries Van Noten Άνοιξη-Καλοκαίρι 2020

Οι ιδέες και το νέο πλάνο, προέκυψαν μετά από πολλές συζητήσεις που έγιναν μεταξύ κάποιων ιδιοκτητών εταιρειών, creative directors και buyers. "Αν και η περίοδος που διανύουμε είναι δύσκολη, αποτελεί μια ευκαιρία για μια θεμελιώδη και ευπρόσδεκτη αλλαγή που θα απλοποιήσει τις επιχειρήσεις μας. Θα τις κάνει πιο βιώσιμες περιβαλλοντικά και κοινωνικά και θα συμβαδίζουν με τις πραγματικές ανάγκες των πελατών."


Η επιστολή αναφέρει επίσης πως είναι η ιδανική περίοδος για αλλαγές, αφού η πανδημία ήταν ο λόγος που ακυρώθηκαν και έγιναν ψηφιακά τα shows. Υπάρχει μεγάλη ανάγκη για παύση, σκέψη και επαναπροσδιορισμό στη βιομηχανία, έτσι ώστε οι όποιες αλλαγές να οδηγήσουν σε ένα καλύτερο και πιο μοντέρνο σύστημα.
"Αν συνεργαστούμε, υπάρχει ελπίδα πως με αυτά τα βήματα θα γίνουμε υπεύθυνοι προς τους καταναλωτές, τον πλανήτη και την κοινότητα της μόδας. Ας φέρουμε πίσω τη μαγεία και την δημιουργικότητα που έκανε τη μόδα να αποτελεί τόσο σημαντικό ρόλο στον κόσμο."