Η Εβδομάδα Μόδας Υψηλής Ραπτικής θα πραγματοποιηθεί διαδικτυακά

Το Παρίσι θα φιλοξενήσει και αυτόν τον Ιούλιο τις δημιουργίες Υψηλής Ραπτικής των οίκων.

Η Εβδομάδα Μόδας Υψηλής Ραπτικής του Παρισιού τελικά θα πραγματοποιηθεί και θα γίνει μέσω διαδικτύου. Όπως ανακοίνωσε η Fédération de la Haute Couture et de la Mode, θα δημιουργηθεί μια ψηφιακή πλατφόρμα ειδικά γι’ αυτό τον σκοπό και μέσω αυτής κάθε οίκος θα μπορέσει να παρουσιάσει τις δημιουργίες του, με βάση ένα πρόγραμμα που θα μοιάζει με αυτό της κανονικής Εβδομάδας Μόδας Υψηλής Ραπτικής, που είχε προγραμματιστεί πριν ξεσπάσει η πανδημία. 

Η κατάσταση επιβάλλει σε όλους τους οίκους περιορισμούς και συγκεκριμένους κανόνες που θα πρέπει να ακολουθήσουν προκειμένου να δημιουργήσουν τις συλλογές τους. Πρόκειται για τα 16 μέλη του Chambre Syndicale, μεταξύ των οποίων είναι οι Chanel, Dior Givenchy (ήταν και ο Jean Paul Gaultier ο οποίος έχει ανακοινώσει την αποχώρησή του από τις πασαρέλες). Επιπλέον θα συμμετέχουν αλλά επτά διεθνή labels που δημιουργούν επίσης Υψηλή Ραπτική σύμφωνα με τη Fédération de la Haute Couture et de la Mode και είναι οι Armani Privé, Azzedine Alaïa, Elie Saab, Fendi Couture, Valentino, Versace και Viktor & Rolf. Όπως κάθε σεζόν έτσι και αυτόν τον Ιούλιο έχουν δικαίωμα να δώσουν το -διαδικτυακό αυτή τη φορά- παρών άλλα 18 guest members όπως οι Guo Pei και Iris Van Herpen.

Ήδη βέβαια έχουν ανακοινώσει πως δεν θα συμμετέχουν οι Armani Privé, που θα παρουσιάσει τη συλλογή του τον Ιανουάριο, ενώ αγνοείται και η τύχη του Givenchy, καθώς η Clare Waight Keller έχει αποχωρήσει από την καλλιτεχνική διεύθυνση και η διάδοχη κατάσταση δεν έχει γίνει γνωστή. Η πολυαναμενόμενη επιστροφή του Balenciaga στην Υψηλή Ραπτική επίσης θα καθυστερήσει, καθώς ο Demna Gvasalia, λόγω της πανδημίας, επέλεξε να αναβάλλει την αντίστοιχη συλλογή μέχρι νεωτέρας. O Pierpaolo Piccioli με τη σειρά του δουλεύει πάνω σε ένα ιδιαίτερο project και δεν είναι ακόμα σαφές αν θα το αποκαλύψει κατά τη διάρκεια της ψηφιακής Εβδομάδας Μόδας. Η Iris Van Herpen είναι η πρώτη που επιβεβαίωσε ότι θα εκμεταλλευτεί στο έπακρο την τεχνολογία, που έτσι κι αλλιώς χρησιμοποιεί στις συλλογές της. "Βρισκόμαστε στη διαδικασία της δημιουργίας μιας εμπειρίας εικονικής πραγματικότητας, σαν προέκταση της επερχόμενης συλλογής μας για τον Τύπο, τους πελάτες και τους fans μας" είχει πει τον Μάρτιο στο WWD.

Τα shows θα διαρκέσουν για τρεις μέρες, από τις 6 μέχρι τις 8 Ιουλίου.