H Inditex στρέφεται στο e-commerce και κλείνει εκατοντάδες καταστήματα

Η εταιρεία αποφάσισε να επιταχύνει τις διαδικασίες για να ισχυροποιήσει τα e-shops της.

Η Inditex αποφάσισε να προχωρήσει στο κλείσιμο 1000-1200 καταστημάτων μέσα στα επόμενα δύο χρόνια, όπως ανακοίνωσε ο CEO της Pablo Isla. Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε η εταιρεία, μέχρι το 2022 φαίνεται πως οι πωλήσεις από τα e-shops της θα αγγίξουν το 1/4 των συνολικών πωλήσεων και γι' αυτόν ακριβώς τον λόγο αποφάσισε να επενδύσει στις online πλατφόρμες ξοδεύοντας τουλάχιστον ένα δισεκατομμύριο δολάρια μέσα στα επόμενα τρία χρόνια. Παράλληλα θα φροντίσει να παρέχει στα καταστήματά της νέα υψηλή τεχνολογία έτσι ώστε να είναι άμεσα συνδεδεμένα με τις online πλατφόρμες και να δημιουργήσει μια πολύ εξελιγμένη εμπειρία shopping. 

"Μέχρι το 2022 θέλουμε να επιταχύνουμε τη διαδραστική εμπειρία στα καταστήματά μας και όχι μόνο, καθώς θέλουμε να προσφέρουμε στους πελάτες μας ολοκληρωμένες υπηρεσίες όπου κι αν βρίσκονται, όποια και αν είναι η συσκευή που χρησιμοποιούν, όλες τις ώρες της μέρας" εξήγησε ο Isla. 

H Inditex έχει πάνω περίπου 7500 καταστήματα σε όλο τον κόσμο και κατά τη διάρκεια του lockdown, που τα περισσότερα ήταν κλειστά, είδε τις online πωλήσεις της να αυξάνονται κατά 95% και να καλύπτουν το 50% των συνολικών πωλήσεων για το πρώτο τρίμηνο του 2020. Ακόμα και πριν την πανδημία υπήρχε ένας digital προσανατολισμός, αλλά η έκτακτη κατάσταση φαίνεται πως επιτάχυνε τις διαδικασίες.

Ακόμα και τώρα που τα περισσότερα καταστήματα έχουν ανοίξει, οι αναλυτές εκτιμούν πως η καταναλωτική συμπεριφορά του κόσμου έχει αλλάξει άρδην και έτσι όλοι οι retailers πρέπει να σκεφτούν διαφορετικά μοντέλα προκειμένου να επιβιώσουν στη νέα πραγματικότητα. Όσο δεν υπάρχει το εμβόλιο για τον COVID-19 και τίθεται θέμα δεύτερου κύματος της πανδημίας, ο κόσμος συνεχίζει να προτιμάει το online shopping.

"Τα ψηφιακά κανάλια για τους καταναλωτές και τις εταιρείες ωριμάζουν εδώ και πάνω από 20 χρόνια, αλλά ο κορωνοϊός ώθησε τα πράγματα σε ένα πολύ κομβικό σημείο και πυροδότησε δραματικές αλλαγές στις συμπεριφορές του κόσμου" αναφέρει μεταξύ άλλων η αναφορά της Forrester and BloomReach που δημοσιεύτηκε τις τελευταίες μέρες. 

Ο Neil Saunders, managing director της GlobalData Retail μίλησε στο Business Insider και εξήγησε πως οι online πωλήσεις είναι πολύ πιθανό να παραμείνουν πολύ πιο ψηλά από ότι ήταν στο παρελθόν και αυτό είναι κάτι που τα brands πρέπει να λάβουν σοβαρά υπόψιν. "Οι χαμένοι θα είναι οι retailers που δεν έχουν εμπειρία σε αυτά τα κανάλια και συνεχίζουν να έχουν τεράστια καταστήματα, που όλο και περισσότερο μοιάζουν irrelevant."

Η Inditex μετά την απόφασή της εξήγησε τέλος πως δεν θα απολύσει τους εργαζόμενους αυτών των καταστημάτων, αλλά σκοπεύει να τους απορροφήσει σε άλλες θέσεις πιθανόν σχετικές με το e-commerce που σκοπεύει να ενισχύσει.