Οι εβδομάδες μόδας θα πραγματοποιηθούν χωρίς τη συμμετοχή σημαντικών οίκων

Πολλά brands έχουν αποφασίσει να αποσυρθούν από το παραδοσιακό fashion calendar.

Από το ξέσπασμα της πανδημίας, η βιομηχανία της μόδας κλήθηκε να πάρει κάποιες πολύ σοβαρές και δύσκολες αποφάσεις. Οι κυβερνήσεις σε πολλές χώρες δικαίως επέβαλαν lockdown και αυτό, όπως ήταν αναμενόμενο, επηρέασε και πολλές επιχειρήσεις και το εμπόριο. Έτσι τα brands, μικρά και μεγάλα, βιώνουν μια πρωτοφανή έλλειψη πόρων και το να συνεχίσουν κανονικά την πορεία τους είναι αδύνατο. 

Αυτή η έκτακτη κατάσταση επηρέασε και το fashion calendar, και κυρίως τον Σεπτέμβριο που ξεκινάει ο νέος fashion month, στον οποίο κανονικά θα παρουσιάζονταν οι συλλογές για την άνοιξη του 2021, σε όλες τις πρωτεύουσες της μόδας, Νέα Υόρκη, Λονδίνο, Μιλάνο και Παρίσι. Το να νοικιαστούν χώροι από νωρίς, το να προσκληθούν επαγγελματίες του χώρου από όλο τον πλανήτη και φυσικά το να προμηθευτούν τα υλικά για να φτιάξουν τα δείγματά τους οι σχεδιαστές εγκαίρως, στάθηκε αδύνατο και έτσι πολλοί αποφάσισαν να μη συμμετέχουν στις επερχόμενες εβδομάδες μόδας. Επιπλέον κάποια brands αποφάσισαν να μειώσουν τις συλλογές που παρουσιάζουν κάθε χρόνο, ενώ πολλοί ήταν αυτοί που ζητούν να επαναπροσδιοριστεί ο τρόπος που λειτουργεί ολόκληρος ο κύκλος της μόδας. 

Σε κάθε περίπτωση η σεζόν Άνοιξη 2021 δεν θα έχει καμία σχέση με όλα αυτά που έχουμε δει μέχρι στιγμής. Ακολουθεί  μία λίστα με όλα αυτά τα brands που αποφάσισαν να μην ακολουθήσουν –προς το παρόν τουλάχιστον- το παραδοσιακό fashion calendar. 

Οι εβδομάδες μόδας θα πραγματοποιηθούν χωρίς τη συμμετοχή σημαντικών οίκων

Michael Kors

Ο Αμερικανός σχεδιαστής μετέφερε την παρουσίαση της ανοιξιάτικης συλλογής του μεταξύ Οκτωβρίου και Ννοεμβρίο. "Σκέφτομαι εδώ και καιρό ότι το fashion calendar πρέπει να αλλάξει" είπε σε δήλωσή του. "Είναι πολύ εντυπωσιακό να βλέπουμε έναν ανοιχτό διάλογο μέσα στην κοινότητα της μόδας -από τον Giorgio Armani στον Dries Van Noten, τον Gucci, τον YSL αλλά και τους μεγάλους retailers σε όλο τον κόσμο- για πρακτικές που θα μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε για να επιβραδύνουμε τα πράγματα και να βελτιώσουμε τον τρόπο με τον οποίο δουλεύουμε. Όλοι μας είχαμε το χρόνο να σκεφτούμε και να αναλύσουμε την κατάσταση και θεωρώ ότι πολλοί θα συμφωνήσουν ότι ήρθε η ώρα για μια διαφορετική προσέγγιση και μια νέα εποχή."

Marc Jacobs

Σε ένα Zoom video conference για τη σειρά Global Conversations, ο Marc Jacobs ανακοίνωσε την απόφασή του να σταματήσει την παραγωγή fall 2020 συλλογής του για την επερχόμενη Εβδομάδα Μόδας της Νέας Υόρκης. "Για να είμαι ειλικρινής δεν ξέρω τι θα κάνουμε ή πότε θα ξεκινήσουμε, αλλά για να σχεδιάσω μια συλλογή χρειάζομαι την ομάδα μου" εξήγησε. "Και η ομάδα μου πρέπει να δει υφάσματα. Και αυτά τα υφάσματα έρχονται από την Ιταλία. Και ταξιδεύουμε και είναι πολλά αυτά που πρέπει να γίνουν. Μέχρι να βρούμε ένα νέο τρόπο για να δουλέψουμε –μέχρι να δημιουργήσουμε έναν νέο τρόπo για να δουλεύουμε- ή έναν νέο στόχο, δεν έχουμε τίποτα να κάνουμε".

Saint Laurent ss2020

Saint Laurent

Ο Saint Laurent ανακοίνωσε την πρόθεσή του να μη συμμετέχει στην Εβδομάδα Μόδας του Παρισιού για την άνοιξη του 2021 και επίσης είπε πως δεν θα ακολουθήσει το fashion calendar για όλο το 2020. Το γαλλικό label, που ανήκει στον όμιλο Kering, εξήγησε πως ο κορωνοϊός είναι η αιτία γι’ αυτή του την απόφαση. "Λαμβάνοντας υπόψιν τις παρούσες συνθήκες και τις δραματικές αλλαγές, ο Saint Laurent αποφασίζει να πάρει τον έλεγχο και να σχηματίσει το δικό του πρόγραμμα" είπε η εταιρεία στην επίσημη ανακοίνωση. "Τώρα, περισσότερο από ποτέ, το brand θα ακολουθήσει το δικό του ρυθμό, εκτιμώντας την αξία του χρόνου και επικοινωνώντας με ανθρώπους σε όλο τον κόσμο".

Dries Van Noten

Ο Βέλγος δημιουργός αποφάσισε να μην παρουσιάσει τη συλλογή του τον Σεπτέμβριο. Επιπλέον μαζί με άλλους σχεδιαστές, όπως οι Tory Burch, Carolina Herrera και Nina Ricci, έγραψαν μια ανοιχτή επιστολή ζητώντας από τη βιομηχανία της μόδας να επαναπροσδιορίσει ".

Givenchy

Ο οίκος ανακοίνωσε μόλις πριν από μερικές μέρες το νέο του καλλιτεχνικό διευθυντή, Matthew M. Williams και έτσι αποφάσισε να δείξει τη συλλογή του τον Οκτώβριο του 2020. 

Burberry

Burberry

H πιο σημαντική συμμετοχή στην Εβδομάδα Μόδας του Λονδίνου, ο οίκος Burberry, αποφάσισε να μην παρουσιάσει ένα fashion show σαν όλα τα άλλα, αλλά ένα ψηφιακό που θα τονίσει τη δέσμευσή του για ένα πιο βιώσιμο μέλλον. "Σαν άνθρωποι, πάντα είχαμε μια βαθιά σύνδεση με τη φύση" είπε ο Riccardo Tisci, καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου. "Έπρεπε να τη σεβόμαστε και να στηριζόμαστε στη δύναμή της για την ίδια την ύπαρξή μας, ενώ παράλληλα να θαυμάζουμε την απίστευτη ομορφιά της. Ιδιαίτερα πρόσφατα, αποφασίσαμε να επανασυνδεθούμε γι’ αυτό το show, θέλησα να γιορτάσω αυτά τα συναισθήματα ενώνοντας την κοινότητά μας σε μία δημιουργική εμπειρία που θα λάβει χώρα σε ένα πανέμορφο φυσικό τοπίο της βρετανικής επαρχίας.”