Veronica Etro | "Η μόδα χρειάζεται ρεαλισμό και μια νέα συνείδηση"

Η μικρότερη από τα αδέλφια Etro και υπεύθυνη για τις γυναικείες συλλογές μιλάει για την κληρονομιά και το μέλλον του οίκου, ενώ η Alba Galocha φωτογραφίζεται φορώντας Etro.

HARPER'S BAZAAR TEAM

Aν και ποτέ οι γονείς της δεν την πίεσαν, το επώνυμο της Veronica Etro της έδειχνε πάντα το δρόμο προς την οικογενειακή επιχείρηση που σήμερα διευθύνει μαζί με τους τρεις αδελφούς της. "Ήταν η φυσική εξέλιξη. Τα χρόνια που σπούδαζα στο Λονδίνο άνοιξαν οι ορίζοντές μου και συνειδητοποίησα ότι με ενδιέφερε να έχω μια δημιουργική πορεία. Όταν ο Kean (Etro) ζήτησε τη βοήθειά μου, επέστρεψα στο Μιλάνο και ξεκίνησα δουλειά" παραδέχεται. Ήταν ακόμη πολύ νέα όταν αυτή η δουλειά άρχισε να της προσελκύει την προσοχή. "Κάθε Σάββατο πηγαίναμε στο στούντιο και ένιωθα σαν σε παιδική χαρά: κόλλες, ψαλίδια, ακουαρέλες. Ενθουσιαζόμουν όταν έκανα κολάζ με διάφορα μοτίβα" θυμάται.

Οι γονείς της, λάτρεις της ιστορίας της τέχνης και των ταξιδιών, "μας γνώρισαν τον πολιτισμό και μας έμαθαν να είμαστε περίεργοι. Μας έκαναν να πιστέψουμε ότι ο κόσμος είναι γεμάτος θαυμαστά πράγματα και γι’ αυτό δεν υπάρχει χώρος για πλήξη και ανία". Είναι οι ίδιες αυτές αξίες που χαρακτηρίζουν τον οίκο Etro, o οποίος ιδρύθηκε το 1968 από τον "Gimmo" Etro ως εταιρεία σχεδιασμού κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων και, τελικά, εξελίχθηκε σε μια lifestyle αυτοκρατορία με ready -to-wear δημιουργίες, αρώματα, δερμάτινα αξεσουάρ και είδη για το σπίτι. Καθένα από τα τέσσερα παιδιά του ιδρυτή είναι επικεφαλής σε ένα διαφορετικό τμήμα, με τη Veronica να έχει αναλάβει τις γυναικείες συλλογές. "Είμαστε πολύ διαφορετικές προσωπικότητες μεταξύ μας, αλλά όλοι μας έχουμε κοινή παιδεία. Υπάρχει μια σταθερή ανταλλαγή ιδεών μεταξύ των τμημάτων για την επιχείρηση συνολικά, αλλά ταυτόχρονα έχουμε τον προσωπικό μας χώρο για να εκφραστούμε ελεύθερα".

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ


Η αύρα του globetrotter είναι η πεμπτουσία της αισθητικής του οίκου. Σε ένα ταξίδι του στην Ινδία ο Gimmo ανακάλυψε τα λαχούρια και άρχισε να τα εισάγει στις δημιουργίες του, δίνοντας στο brand, χωρίς στην πραγματικότητα να το συνειδητοποιεί, την ταυτότητά του. Από τότε η Veronica και τα αδέλφια της δεν έχουν σταματήσει να εξερευνούν την ευελιξία του συγκεκριμένου μοτίβου. "Λειτουργεί σαν λογότυπο. Αντιπροσωπεύει τη ζωή και μπορείς να του δώσεις διαφορετικές ερμηνείες. Προσωπικά, μου αρέσει η διττή του πλευρά: Αριστοκρατική, κλασική και έθνικ από τη μία, ροκ,ψυχεδελική, ποπ από την άλλη. Σκέψου την Τζάνις Τζόπλιν και τον Μικ Τζάγκερ τη δεκαετία του ’70" σχολιάζει ενθουσιασμένη.

Στις δημιουργίες της, παρόν και παρελθόν, παράδοση και σύγχρονος τρόπος ζωής συναντιούνται συνεχώς και οι αντιθέσεις πάνω στις οποίες βασίζεται η φιλοσοφία του οίκου είναι ένα από τα πιο δυνατά του statement. "Αυτή την
εποχή εστίασα σε δύο προσωπικότητες: αυτήν της Αν Μπόνι, της θρυλικής γυναίκας πειρατή, και της fashion icon  Anita Pallenberg, που συνδύαζε την κομψότητα της socialite με τη ροκ αισθητική μιας groupie. Ψυχές ελεύθερες και άγριες, που
χαρακτηρίζονται από μια αστική κομψότητα" δηλώνει.


Η Veronica Etro λατρεύει να διηγείται ιστορίες παίζοντας επιδέξια με τη ραπτική, τις υφές, το χρώμα και τα μοτίβα. Tο πώς θα συνδυάσεις όλα αυτά τα στοιχεία είναι "σαν να βάζεις μουσικές νότες σε μια συμφωνία. Δεν υπάρχουν κανόνες πώς να το κάνεις και κάποιες φορές η καλύτερη λύση είναι να τις αποδομήσεις" εξηγεί με ενθουσιασμό. Εδώ και δύο δεκαετίες που ασχολείται ενεργά με τον οίκο έχει καταφέρει να συμβάλει στη δημιουργία μιας σταθερής και διαχρονικής εικόνας και νιώθει πολύ περήφανη γι’ αυτό. Αυτά τα δύο στοιχεία άλλωστε είναι οι σημαντικότερες φιλοφρονήσεις που της έχουν κάνει ποτέ για τη δουλειά της. Και παρόλο που στο ενεργητικό της έχει αναρίθμητες επιτυχίες, ταυτόχρονα παραδέχεται ότι η ταχύτητα με την οποία κινείται η βιομηχανία της μόδας είναι γι’ αυτή μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις. "Μέχρι τώρα οι χρόνοι γίνονταν ολοένα και πιο πιεστικοί. Μετά βίας υπήρχε χρόνος να μελετήσεις μια συλλογή. Τώρα αυτό αρχίζει να αλλάζει και ίσως,τελικά, πετύχουμε μια καλύτερη ισορροπία".

Η συζήτηση φτάνει στην πανδημία που συντάραξε τον κόσμο στις αρχές του έτους και εξαιτίας της οποίας αυτή η συνέντευξη δίνεται εξ αποστάσεως, με τη Veronica περιορισμένη στο Μιλάνο, να ασχολείται με τις online τηλεδιασκέψεις, τις επαγγελματικές υποχρεώσεις, τους γιους της αλλά και το νέο της πάθος, τη σταυροβελονιά. Πώς θα επηρεάσει η νόσος COVID-19 τη βιομηχανία; "H μόδα χαρακτηρίζεται εδώ και χρόνια από ένα είδος βουλιμίας για τις κολεξιόν. Κυριολεκτικά τις καταβροχθίζει. Αυτή μπορεί να είναι η ευκαιρία να αναθεωρήσουμε τον τρόπο που δουλεύουμε. Να κοιτάξουμε πίσω, να επαναπροσδιορίσουμε τις αξίες και να αναζητήσουμε αυθεντικότητα" υποστηρίζει.

Αυτό τον καιρό το ενδιαφέρον της έχει επικεντρωθεί στην ανακύκλωση και, όπως δηλώνει, η αλλαγή αντίληψης γι’ αυτήν εκφράζεται με τη δημιουργία "αληθινά επίκαιρων" συλλογών αλλά και με την τάση για μείωση του μεγέθους των κολεξιόν. Πάντως, είναι αισιόδοξη για το μέλλον: "Θέλω να πιστεύω ότι αυτή η τόσο τρομερή συγκυρία θα φέρει την αναγέννηση. Η μόδα χρειάζεται ρεαλισμό και μια νέα συνείδηση".

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Etro HB275
Τοπ, σορτς, μπότες και σκουλαρίκια, όλα Etro. Πήλινα δοχεία Aïcha Tabbiz, Houda Oumal, Rajae Nabih του Ard Artisans. Xαλιά Becara. Χαλί Indietro.
Etro HB275
Πουκάμισο και τζιν παντελόνι με λαχούρια, και τα δύο Etro. Καρέκλα "Emmanuelle" IKB 191. Πήλινα δοχεία AïchaTabbiz, Houda Oumalκαι Rajae Nabih του Ard Artisans. Χαλί καιμαξιλάρι, και τα δύο Becara. Χαλί Indietro.
Από τη Celia Cuervo
Φωτογραφίες: Pablo Sarabia Fashion
Editor: Claudia Lauchamp