Οι royal μούσες των σχεδιαστών

Γιατί οι οίκοι επιλέγουν "γαλαζοαίματες" ambassadors;

Ήταν πριν από λίγες μέρες που ο οίκος Dolce & Gabbana ανακοίνωσε ότι η Lady Kitty Spencer, η ανιψιά της Πριγκίπισσας Diana, θα είναι ανάμεσα στις global ambassadors του. Είχε προηγηθεί, τον Δεκέμβριο, η ανακοίνωση της Chanel για τη συνεργασία της με τη Charlotte Casiraghi, εγγονή της Grace Kelly και κόρη της Πριγκίπισσας Καρολίνα του Μονακό, ως πρέσβειρας του οίκου. Κι αυτά δεν είναι τα μοναδικά μέλη βασιλικών οικογενειών που έχουν συνδέσει το όνομά τους με φημισμένους οίκους και fashion labels είτε εκπροσωπώντας τους στην καμπάνιες τους και σε events είτε επιλέγοντας καριέρα στο modeling. 

Χαρακτηριστικό παράδειγμα στη περίπτωση "καριέρα μοντέλου", αποτελεί η 25χρονη Lady Amelia Windsor, εγγονή του Πρίγκιπα Edward, Duke of Kent πρώτου εξαδέλφου της Βασίλισσας Ελισάβετ, η οποία έχει υπογράψει συμβόλαιο με το πρακτορείο μοντέλων Storm. H νεαρή γαλαζοαίματη έχει περπατήσει σε catwalk του οίκου Dolce & Gabbana, ενώ έχει συνεργαστεί και με οίκους όπως Chanel, Azzedine Alaia και BVLGARI. Ambassador του δημοφιλούς luxury brand έχει υπάρξει και η Lady Kitty Spencer.

Οι royal μούσες των σχεδιαστών Getty Images
H Lady Amelia Windsor στο show Dolce&Gabbana το 2017.

Άλλη χαρακτηριστική περίπτωση, η Zara Tindall, κόρη της Πριγκίπισσας Άννας και εγγονή της Βασίλισσας Ελισάβετ, που έχει συνάψει συνεργασίες με Rolex, Land Rover και Musto, ενώ υπογράφει και τη δική της σειρά κοσμημάτων με το αυστραλέζικο brand Cajella. Η Tindall δεν διαθέτει επίσημους βασιλικούς τίτλους, μία απόφαση που πήρε η μητέρα της για εκείνη και τον αδελφό της θέλοντας να τους κρατήσει μακριά από "βασιλικές υποχρεώσεις", ενώ έχει διακριθεί ως ιππεύτρια κερδίζοντας με την ομάδα της ασημένιο μετάλλιο στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Λονδίνου. Όπως δήλωνε το 2018 σε άρθρο της Daily Mail, η Mischa Joslin, Managing Director του Influencer, PR και Branding πρακτορείου Edencancan, "αν και τα περισσότερα brands θα ήθελαν να δουλέψου με τη Meghan ή την Kate, οι δούκισσες δεν επιτρέπεται να συνάψουν τέτοιες εμπορικές συμφωνίες. Η Zara Tindall αποτελεί την ιδανική περίπτωση ώστε τα brands να χρησιμοποιήσουν λίγη από τη βασιλική δόξα χωρίς ωστόσο του περιορισμούς και τις απαγορεύσεις που έρχονται από τη συνεργασία με μέλη της βασιλικής οικογένειας που βρίσκονται πιο κοντά στον θρόνο". 

Zara Tindall Getty Images
H Zara Tindall σε αθλητικό event το 2018 φορώντας ρολόι Rolex. 

Η απάντηση της Mischa Joslin δίνει μια εξήγηση στο γιατί οι οίκοι επιμένουν σε royal μούσες: η επιρροή τους ως style icons παραμένει ισχυρή, όπως και η "περιέργεια" του κοινού από το fairytale που συνοδεύει της ζωές τους ως μελών βασιλικών οικογενειών. Κι εφόσον δεν είναι εφικτή η συνεργασία με τις no1 "βασιλικές μούσες", τα πρόσωπα που βρίσκονται πιο πίσω στη βασιλική διαδοχή έρχονται να αναλάβουν τον ρόλο αυτό, χωρίς μάλιστα ιδιαίτερους ενδοιασμούς αφού τα περισσότερα (πρέπει να) εργάζονται για τα προς το ζην.

Σε δικό της άρθρο αναφορικά με τις royal muses των σχεδιαστών, η βρετανική The Telegraph, αναρωτιέται γιατί στην εποχή της "αφύπνισης", όπως την χαρακτηρίζει, και των βασιλικών σκανδάλων, τα fashion houses επιμένουν σ' αυτές τις επιλογές. Και η απάντηση έχει κι εδώ να κάνει με τις ...αποστάσεις. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει το άρθρο, "υπάρχει ένα ακόμα πλεονέκτημα στις συγκεκριμένες επιλογές. Οι βασιλικές οικογένειες είναι συνήθως πολυπληθείς και εκτεταμένες ώστε να υπάρχει επαρκής "καθαρή" απόσταση ανάμεσα στους επιθυμητούς και τους ανεπιθύμητους". Με πιο απλά λόγια, ο κόσμος αντιλαμβάνεται ότι η Zara Tindall (π.χ.) δεν μπορεί να είναι υπεύθυνη για τα όσα έχουν καταλογιστεί στον θείο της Πρίγκιπας Andrew. 

Και για να επιστρέψουμε στις Lady Kitty Spencer και Charlotte Casiraghi, καμία δεν ήταν άγνωστη στους οίκους που της επέλεξαν ως πρέσβειρες. Η πρώτη έχει συμμετάσχει σε catwalks του οίκου και έχει δώσει το παρών στο front row επανειλημμένα τα 4 τελευταία χρόνια, ενώ η σχέση της δεύτερης με τον εμβληματικό γαλλικό οίκο μετράει χρόνια, ενώ διατηρούσε και προσωπική φιλία με τον Karl Lagerfeld. 

Lady Amelia Spencer Getty Images
Η Lady Kitty Spencer στο catwalk των Dolce&Gabbana το 2018.
Charlotte Casiraghi Courtesy of Chanel
H Charlotte Casiraghi φωτογραφίζεται για την καμπάνια της SS21 συλλογής της Chanel.

Οι δυο αυτές περιπτώσεις αποτελούν ίσως από τις πιο ξακουστές, ωστόσο υπήρξαν και κάποιες λιγότερο "θορυβώδεις". Η Πριγκίπισσα Rosario της Βουλγαρίας, με αριστοκρατική καταγωγή που τη συνδέει με τη βασιλική οικογένεια της Ισπανίας, υπήρξε για χρόνια μούσα του Valentino Garavani και έχει ποζάρει ως μοντέλο για καμπάνιες του, ενώ η Lady Helen Taylor (το γένος Windsor), μέλος της βρετανικής βασιλικής οικογένειας - και θεία της Lady Amelia Windsor- υπήρξε επί 17 χρόνια ambassador και μούσα του Giorgio Armani.

Naty Abascal, Valentino Garavani and Rosario de Bulgarie Getty Images
H Πριγκίπισσα Rosario της Βουλγαρίας (δεξιά) με τον Valentino Garavani.
Lady Helen Windsor Getty Images
H Lady Helen Windsor σε ηλικία 21 ετών.

Και μπορεί η Kate Middleton να αποτελεί το άφταστο όνειρο πολλών οίκων αυτή τη στιγμή, ωστόσο μετά την αποχώρηση της Meghan Markle από τα βασιλικά καθήκοντα και την επιλογή της από κοινού με τον Πρίγκιπα Harry να βγάζουν στο εξής μόνοι τους τα λεφτά τους, ανοίγει ο δρόμος για τους σχεδιαστές να διεκδικήσουν στην οικογένειά τους ένα από τα πιο ισχυρά brand names στο κόσμο του influencing.