Μισό αιώνα ζωής συμπληρώνει το διεθνές brand που αγαπούν όσο λίγα οι Ελληνίδες. H Zara, συνώνυμη της σύγχρονης προσιτής κομψότητας, αποτελεί τον απόλυτο προορισμό shopping για τον Έλληνα καταναλωτή είτε οι αγορές του αφορούν ενδύματα, παπούτσια και άλλα αξεσουάρ είτε προϊόντα ομορφιάς και σπιτιού. Με φυσική παρουσία σε 98 χώρες του πλανήτη και 214 διαδικτυακές αγορές, η Zara επιχειρεί διαρκώς να βελτιώνει την αγοραστική εμπειρία των πελατών της, αλλά και να κρατά ζωντανό τον διάλογο μαζί τους. Με τα εγκαίνια του Zara Minion τον Απρίλιο, αλλά και τα εγκαίνια του Zara concept store στον πύργο του Πειραιά, πριν από περίπου ένα χρόνο, αποδεικνύει ότι κάνει πράξη τις δεσμεύσεις του, ενώ παράλληλα ενισχύει την αισθητική της κάθε αγοράς την αρχιτεκτονική των κτιρίων που επιλέγει.
Η Zara γιορτάζει αυτή την επέτειο των 50 ετών με μία καμπάνια την οποία υπογράφει ο διάσημος φωτογράφος Steven Meisel και συμμετέχουν 50 icons της μόδας, φορώντας κομμάτια της νέας συλλογή Zara, που λανσάρεται για τους εορτασμούς.
Μία συναρπαστική ιστορία 50 ετών
Στις 9 Μαΐου 1975, ο Amancio Ortega άνοιξε το πρώτο κατάστημα Zara στην A Coruña της Ισπανίας. Εκείνη την εποχή, η εταιρεία του, Confecciones GOA, παρήγαγε ενδύματα για κάτι περισσότερο από μία δεκαετία, από το 1963. Το άνοιγμα του πρώτου καταστήματος Zara αποτέλεσε ένα καθοριστικό σημείο για μια εταιρεία που έκτοτε κατασκευάζει και διανέμει ρούχα.


Το 1988 η Zara ξεκινάει τη διεθνή της επέκταση εγκαινιάζοντας το κατάστημά της στο Πόρτο της Πορτογαλίας, στην εμβληματική Rua Santa Catarina, το 1989 κάνει το ντεμπούτο της στην αγορά των H.Π.Α. ανοίγοντας κατάστημα στο Μανχάταν, ενώ τη δεκαετία του 1990 η επέκταση στη διεθνή αγορά απογειώνεται με τα εγκαίνια καταστημάτων σε 21 χώρες, ανάμεσά τους και την Ελλάδα.


Μέχρι το 2004, με την άφιξη στο Χονγκ Κονγκ, ο αριθμός των καταστημάτων διεθνώς αυξήθηκε σε 2.000, ενώ το 2008 άνοιξε το 4.000ό κατάστημα Zara- στην Ιαπωνία, στην περιοχή Γκίνζα του Τόκιο.

Το 2010 η Zara λανσάρει την πλατφόρμα zara.com. Με την επιτάχυνση του ψηφιακού μετασχηματισμού μέχρι το 2016 η πλατφόρμα είναι διαθέσιμη σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες και μέχρι το 2018 σ' ολόκληρο το νότιο ημισφαίριο, ενώ ήδη από το 2011 λειτουργεί σε Η.Π.Α και Ιαπωνία.

Το 2022 η Zara ξεκινάει συνεργασίες με διάσημους σχεδιαστές όπως οι Narciso Rodríguez, Ader Error και Good American, ενώ λανσάρει και την πλατφόρμα μεταχειρισμένων ρούχων. Την επόμενη χρονιά, το 2023, συνεγράζεται με σπουδαίους καλλιτέχνες όπως οι Steven Meisel, Harry Lambert, Studio Nicholson, Calvin Luo και Rhuigi. Επίσης, ξεκινάει το νέο της κεφάλαιο στην ομορφιά με το Zara Hair, από τον Guido Palau. Το 2024 οι συνεργασίες με σχεδιαστές συνεχίζονται (Stefano Pilati, Kate Moss, Xi Xing Le, Circ και TwoJeys, ενώ το Zara Streaming φιλοξενεί πρώτα τα supermodels Cindy Crawford και Kaia Gerber.
Μέσα απ' αυτή τη σταδιακή και ανιούσα ανάπτυξη, η Zara αναδείχθηκε σε κορυφαίο fashion retailer, με συλλογές για Γυναίκες, Άνδρες και Παιδιά, ενισχύοντας σταδιακά τη φιλοσοφία της που τοποθετεί τον πελάτη στο επίκεντρο της λήψης αποφάσεων, ακούγοντας προσεκτικά τις προτιμήσεις του και προσφέροντάς του ποιοτική μόδα σε προσιτές τιμές.
Μέσα από τη συνεχή ανάλυση των παγκόσμιων πωλήσεων και των τάσεων σε όλες τις αγορές σε πραγματικό χρόνο, η εταιρεία αντλεί πολύτιμες πληροφορίες που ενσωματώνονται στις συλλογές της από περισσότερους από 300 σχεδιαστές και εμπορικές ομάδες. Αυτή η δημιουργική διαδικασία εμπλουτίζεται περαιτέρω μέσα από τις συνεργασίες της Zara με κορυφαίους δημιουργούς και σχεδιαστές.

Η Zara παραμένει προσηλωμένη στο να προσφέρει μια απρόσκοπτη αγοραστική εμπειρία, συνδυάζοντας τα φυσικά καταστήματα με μια ενιαία διαδικτυακή πλατφόρμα, ώστε να συναντά τους πελάτες όπου κι αν βρίσκονται. Παράλληλα, τα καταστήματα Zara έχουν εξελιχθεί σε μοναδικά αρχιτεκτονικά έργα όπου το design, η διακόσμηση, τα κατασκευαστικά υλικά και οι ιστορικές αναφορές συνδυάζονται άψογα με τις τελευταίες τεχνολογίες.
Αυτή η δημιουργική ευελιξία, που επιτρέπει στις συλλογές να εξελίσσονται κατά τη διάρκεια της σεζόν, σε συνδυασμό με την ευέλικτη παραγωγή, τα αποδοτικά logistics, το δίκτυο καταστημάτων στις καλύτερες τοποθεσίες, την online πλατφόρμα και τη συνεχώς εξελισσόμενη εμπειρία αγορών, αποτελούν την ουσία της 50χρονης κληρονομιάς της Zara.

Zara: 50 χρόνια, 50 icons
Για να τιμήσει τα 50 χρόνια της Zara, ο Steven Meisel δημιούργησε μία καμπάνια που περιλαμβάνει εικόνες και φιλμ κινηματογραφικής αισθητικής, στην οποία συμμετέχουν 50 από τα μεγαλύτερα μοντέλα στον κόσμο. H σύλληψη της καμπάνιας ανήκει στη Marta Ortega Pérez, της προέδρου του Ομίλου Inditex, η οποία συνδέεται με μακροχρόνια φιλία με τον Meisel και θαυμάζει το έργο του.
Το εντυπωσιακό καστ φιλοξενεί τους: Abbey Lee, Adriana Lima, Alek Wek, Amar Akway, Amber Valletta, Amelia Gray, Awar Odhiang, Candice Swanepoel, Carla Bruni, Caroline Trentini, Carolyn Murphy, Christy Turlington, Cindy Crawford, Doutzen Kroes, Edie Campbell, Eva Herzigova, Fei Fei Sun, Georgia Moot, He Cong, Imaan Hammam, Irina Shayk, Iselin Steiro, Joan Smalls, Julia Nobis, Karen Elson, Karlie Kloss, Lexi Boling, Lina Zhang, Linda Evangelista, Liya Kebede, Lulu Tenney, Mariacarla Boscono, Marisa Berenson, Maty Fall, Meghan Collison, Mona Tougaard, Naomi Campbell, Natasha Poly, Paloma Elsesser, Paulina Porizkova, Penelope Tree, Precious Lee, Rianne Van Rompaey, Rosalieke Fuchs, Sascha Rajasalu, Sasha Pivovarova, Sora Choi, Twiggy, Vittoria Ceretti και Yasmin Warsame.

Η καμπάνια της Zara "50 χρόνια, 50 icons" τιμά, από τη μία, τη σχέση αγάπης του Meisel με τα μοντέλα του, μία σχέση τόσο βαθιά και ουσιαστική που επιτρέπει την οικειότητα που δίνει ζωή στους χαρακτήρες που ποζάρουν στην κάμερά του, τους χαρακτήρες τους μπροστά στην κάμερά του. Παράλληλα, είναι ένα κάλεσμα από τη Zara προς τους πελάτες της να συμμετάσχουν σε αυτό το σημαντικό ορόσημο για την εταιρεία.

Τα 50 μοντέλα, που οι προσωπικότητες έχουν συμβάλει καθοριστικά στη διαμόρφωση του τοπίου της μόδας, αποτυπώνονται από τον Meisel σε μια μοναδική ερμηνεία – ο κάθε πρωταγωνιστής τραγουδά την επιτυχία της Donna Summer από το 1977, "I Feel Love”. Μέσα από αυτήν την ερμηνεία στην κάμερα εκφράζουν συλλογικά την κοινή τους αγάπη για τη μόδα, τη δημιουργία, αλλά και για τον Meisel και τη Zara, με τους οποίους πολλοί διατηρούν σχέσεις που μετρούν δεκαετίες.
Το φιλμ του Meisel κυκλοφορεί στις 9 Μαΐου 2025 – ακριβώς 50 χρόνια από την ημέρα που άνοιξε το πρώτο κατάστημα Zara στην Α Κορούνια, στη Γαλικία της Ισπανίας. Η Zara ιδρύθηκε από τον Amancio Ortega, πατέρα της σημερινής μη εκτελεστικής προέδρου της Inditex, Marta Ortega Pérez, και μέχρι σήμερα η έδρα της εταιρείας παραμένει εκεί.

Η Marta Ortega Pérez δηλώνει: "Η δημιουργικότητα είναι η καρδιά της Zara – είναι το χαρακτηριστικό που μας καθορίζει. Αυτή η απίστευτη ταινία του Steven Meisel είναι μια έκφραση δημιουργικής ελευθερίας και της μαγείας που πάντα θέλουμε να δημιουργούμε. Και πρωταγωνιστούν 50 από τα κορυφαία μοντέλα του κόσμου – αναγνωρισμένα για την ομορφιά τους, αλλά και για τον χαρακτήρα τους, την ατομικότητα και τη δύναμή τους – τιμώντας τη Zara καθώς κλείνουμε τα 50 μας χρόνια. Αυτή η καμπάνια είναι ένας φόρος τιμής σε όλα όσα έχουν δημιουργήσει οι ομάδες της Zara τις τελευταίες πέντε δεκαετίες, τιμώντας τον ενθουσιασμό, το ταλέντο και την απεριόριστη δημιουργικότητά τους."
Η συλλογή Zara για τα 50 χρόνια
Με στιλιστική επιμέλεια από τον Karl Templer, τα 50 icons φορούν κομμάτια από μια νέα συλλογή Zara, που λανσάρεται επίσης στο πλαίσιο της πρώτης φάσης του εορτασμού της 50ής επετείου. Η συλλογή επικεντρώνεται στον μονόχρωμο κλασικισμό του σμόκιν, προσφέροντας μια γοητεία διαχρονική και χωρίς σύνορα. Το μακιγιάζ επιμελήθηκε η Pat McGrath, τα μαλλιά ο Guido Palau, ενώ η καλλιτεχνική διεύθυνση ήταν του Jason Duzansky – όλοι στενοί συνεργάτες του Meisel επί σειρά ετών. Η επιλογή των μοντέλων έγινε από τον Piergiorgio Del Moro.