Ο Jonathan Anderson είναι ο νέος creative director του οίκου Dior

Η νέα ανακοίνωση του οίκου Dior μετά την αποχώριση της Μaria Grazia Chiuri.

Έχουν περάσει ελάχιστες ημέρες από τότε που ο οίκος Dior ανακοίνωσε πως η Maria Grazia Chiuri αποχωρεί απο την καλλιτεχνική διεύθυση μετά από εννέα χρόνια. Η νέα ανακοίνωση αφορά σαφώς στον νέο creative director που όπως περιμέναμε είναι ο Jonathan Anderson

Όπως αναφέρει η Delphine Arnault, chair και CEO του οίκου Dior "Έχουμε πολύ συναρπαστικά νέα. Ο Jonathan Anderson θα είναι ο επικεφαλής δημιουργίας για τον Dior, σε ανδρικά και γυναικεία, υψηλή ραπτική και αξεσουάρ. Ο Kim Jones, δηλαδή ο προηγούμενος καλλιτεχνικός διευθυντής των ανδρικών συλλογών, αποχώρησε από τον οίκο τον Ιανουάριο, και ο Anderson επιβεβαιώθηκε ως καλλιτεχνικός διευθυντής των ανδρικών συλλογών τον Απρίλιο. "Κατά τη διάρκεια των τελευταίων 11 ετών που είναι στην LVMH, είχαμε πολλές συζητήσεις για το τι ήθελε να κάνει στη συνέχεια. Και υπήρχε πάντα ένα brand στο οποίο τον τραβούσε πολύ", αναφέρει η Arnault. "Πιστεύουμε ότι αυτή είναι η κατάλληλη στιγμή για να κάνουμε αυτόν τον διορισμό. Είναι ο πιο ταλαντούχος σχεδιαστής της γενιάς του. Έχει μεγάλη εμπειρία εντός του Ομίλου LVMH και στη διαχείριση μεγάλων ομάδων μέσω της δουλειάς του στην Loewe, παρόλο που είναι μόλις 40 ετών. Το πιο σημαντικό, έχει ένα πολύ σαφές όραμα για το brand".

Τώρα, έχοντας έναν ενιαίο καλλιτεχνικό διευθυντή τόσο για τα γυναικεία όσο και για τα ανδρικά ενδύματα, ο οίκος επιστρέφει στην οργάνωση που είχε στις μέρες του Christian Dior. "Νομίζω ότι αυτό θα είναι υπέροχο για τον οίκο. Θα υπάρχει συνέπεια και συνοχή στα προϊόντα, αλλά και σε όρους επικοινωνίας, νομίζω ότι το μήνυμά μας θα είναι πολύ πιο ξεκάθαρο. Φυσικά, είναι μια μεγάλη ευθύνη, υπάρχουν πολλές συνδέσεις που πρέπει να γίνουν. Για κάθε οίκο, η ύπαρξη νέας καλλιτεχνικής διεύθυνσης μπορεί να αποτελέσει πρόκληση. Χρειάζονται μερικές σεζόν για να δούμε ακριβώς ποιο είναι το όραμα. Αλλά νομίζω ότι είναι απόλυτα ενθουσιασμένος με την ιδέα" συμπλήρωσε η Delphine Arnault. "Μπορεί να βασιστεί στη σπουδαία ομάδα μας, έχουμε καταπληκτικά στούντιο με εκπληκτικούς δημιουργικούς, τους καλύτερους στον κόσμο της υψηλής ραπτικής, των ready-to-wear, σε ανδρικά και γυναικεία. Και φέρνει επίσης μια ομάδα ανθρώπων που εμπιστεύεται και που συνεργάζονται μαζί του εδώ και καιρό".

Ο Anderson διορίστηκε καλλιτεχνικός διευθυντής της Loewe, ιδιοκτησίας της LVMH, τον Σεπτέμβριο του 2013. Τότε, ήταν ένας 29χρονος σχεδιαστής με μια αναπτυσσόμενη επιχείρηση. Δημιούργησε το ομώνυμο brand του JW Anderson το 2008, στο οποίο η LVMH απέκτησε μειοψηφικό μερίδιο το 2013. Κατά τη διάρκεια της θητείας του, η Loewe έγινε ένα από τα πιο "καυτά" brands πολυτελούς μόδας. Οι πωλήσεις της Loewe ανήλθαν από περίπου 230 εκατομμύρια ευρώ το 2014, σύμφωνα με εκτιμήσεις της Morgan Stanley, σε μεταξύ 1,5 δισεκατομμυρίων και 2 δισεκατομμυρίων ευρώ το 2024. Η Loewe εξακολουθούσε να κατατάσσεται πρώτη στις κατηγορίες της Lyst των πιο "καυτών" brands το πρώτο τρίμηνο του 2025. Η αποχώρηση του Anderson από τη Loewe ανακοινώθηκε τον Μάρτιο, και μια εβδομάδα αργότερα, αντικαταστάθηκε από τους ιδρυτές της Proenza Schouler, Jack McCollough και Lazaro Hernandez.