Όταν μερικούς μήνες πίσω, τον Φεβρουάριο του 2020, οι σχεδιαστές των μεγάλων οίκων μόδας παρουσίαζαν τις collections του για το Φθινόπωρο / Χειμώνα 2020-21, δεν είχαν φανταστεί ακόμα αυτό που θα επακολουθούσε: την πανδημία. Με δεδομένο ότι η δημιουργική τους σκέψη φροντίζει να μην αγνοεί τα όσα συμβαίνουν στη κοινωνία, και να οραματίζονται το μέλλον- τουλάχιστον σε επίπεδο ενδυματολογικής προσαρμογής – με βάση (και) αυτούς τους προβληματισμούς , στα τελευταία πριν το παγκόσμιο lockdown catwalks, οι σχεδιαστές μοιάζει να είχαν διαισθανθεί κάτι: η απόλυτη κυριαρχία του πένθιμου μαύρου, η εμμονή με τους γήινους τόνους και η επιστροφή σε κλασικά "μοντέλα" φαντάζουν συνοδοιπόροι της ανάγκης για πιο βιώσιμες και διαχρονικές λύσεις.
Στο επίκεντρο της μόδας για το φθινόπωρο και τον χειμώνα 2020-21 μπαίνει η γυναίκα του σήμερα, και οι σχεδιαστές φαίνεται να έχουν συμφωνήσει ότι θα τής προσφέρουν την ευκαιρία να περάσει καλά και να νιώσει άνετα μ’ αυτά που φορά. Εκτός από το μαύρο, που εμφανίζεται θριαμβευτικά ως ενδυματολογική πρόταση, πρωταγωνιστικό ρόλο στις εμφανίσεις της σεζόν έρχονται να παίξουν οι κατευναστικοί ουδέτεροι τόνοι, τα παιχνιδιάρικα κρόσσια, τα πληθωρικά καρό, το δυναμικό κόκκινο, οι statement γούνες, τα δερμάτινα business σύνολα και οι μοντέρνες κάπες.
Την ίδια στιγμή, η γυναικεία επαναστατικότητα βρίσκει την έκφρασή της μέσα από τους αιχμηρούς, ογκώδεις ώμους, το glitz των metallics, τα τολμηρά χρώματα και τα ευφάνταστα αξεσουάρ: βέλο, μακριά γάντια και single-use bags, μεταξύ άλλων.
Οι τάσεις από τις collections για το Φθινόπωρο και τον Χειμώνα 2020-21 μας επανασυστήνουν την ιδέα του "διαχρονικού", επαναφέρουν κομμάτια από προηγούμενες δεκαετίες, υποκλίνονται στις σύγχρονες καθημερινές ανάγκες και κλείνουν το μάτι σ’ αυτό που γίνεται – και θα γίνει ακόμα πιο απαιτητό στα επόμενα χρόνια: τη βιωσιμότητα και την ανακύκλωση.
Black is back
Για να είμαστε ειλικρινείς, το μαύρο δεν έφυγε ποτέ από τη μόδα. Φέτος επιστρέφει με μεγαλύτερη ένταση, και σε πιο δραματικούς τόνους. Πάρτε για παράδειγμα, τα ευμεγέθη καπέλα που ολοκληρώνουν το ύφος στις δημιουργίες του Givenchy και το βέλο που συνοδεύει τα φορέματα της Carolina Herrera.
Flesh tones
Oι γήινες αποχρώσεις γίνονται ο σημαιοφόρος της φετινής σεζόν και υπόσχονται να προσφέρουν στη γυναικεία αυτοπεποίθηση το uplift που χρειάζεται. Από το head-to-toe leather σύνολο του Fendi μέχρι τη vinyl ολόσωμη φόρμα Balmain, οι flesh tones βάζουν υποψηφιότητα για τη δημοφιλέστερη τάση της σεζόν.
Vivid plaid
Τα timeless favorite καρό επιστρέφουν για να προσφέρουν εξτρά δυναμισμό στις εμφανίσεις σας, με την ενέργεια που τα χαρακτηρίζει αυτή τη σεζόν. Και μπορεί ο οίκος Burberry να έχτισε ένα ολόκληρο brand πάνω στη ευγλωττία των καρό, ωστόσο πολλοί σχεδιαστές δοκίμασαν φέτος να παρουσιάσουν τη δική τους εκδοχή: ο οίκος Celine σε κάπες, o Proenza Schouler σε pea coats και η Victoria Beckham σε sleek φορέματα.
Fringe
Αν και κάπως "μπελαλίδικα", τα κρόσσια αποτελούν ένα εξαιρετικό asset της μόδας. Φέτος, οι σχεδιαστές επιχειρούν ένα πρακτικό επαναπροσδιορισμό, ώστε να κάνουν τα κρόσσια μια ελκυστική επιλογή για όλες τις ώρες της ημέρας. Τα teddy coats του Bottega Veneta θα μπορούσαν να είναι μια τέτοια επιλογή, όπως και οι suede καμπαρντίνες της Gabriela Hearst.
Red dress
Από το κόκκινο Givenchy φόρεμα της Audrey Hepburn στην ταινία "Funny Face" στο κόκκινο φόρεμα της Julia Roberts στο "Pretty Woman" και στις δημιουργίες σε κόκκινο του Valentino στα 90s, η γοητεία ενός κόκκινου φορέματος είναι αναμφισβήτητη. Ξεχωρίσαμε ήδη το κόκκινο turtleneck gown του Pierpaolo Piccioli, ενώ ο οίκος Bottega Veneta προτείνει τον συνδυασμό του με wellies σε μια πιο statement εκδοχή.
Glitz is on
"Let’s party!" μοιάζει να είναι το σύνθημα οίκων όπως οι Marc Jacobs, Balenciaga και Oscar de la Renta, που προσφέρουν metallic λάμψη στις εμφανίσεις που επιβάλλει μια τέτοια διάθεση, ενώ Saint Laurent και Isabel Marant υιοθετούν στις δικές τους δημιουργίες το glitter και τις βάτες από τη δεκαετία των 8os.
Fur to say
Ογκώδεις και πυκνές οι γούνες της σεζόν έρχονται να κάνουν το δικό τους statement. Από τα χειροποίητα cardigan coats των Dolce & Gabbana, στις sustainable fur της Stella McCartney και τις στιλάτες shaggy γούνες του οίκου Miu Miu, οι επιλογές προσφέρονται σε διάφορα σχέδια για κάθε look, στιλ και διάθεση.
Strong shoulders
Την ένταση στους ώμους συγκεντρώνουν αυτή τη σεζόν οι σχεδιαστές, προτείνοντας είτε θηλυκές εκδοχές του mutton sleeve (JW Anderson, Max Mara) είτε πιο edgy με αιχμηρά γεωμετρικά twists (Christopher John Rogers).
Capes
Ως σύγχρονες superheroes αντιλαμβάνονται τις γυναίκες οι οίκοι μόδας και σε μια εποχή που η γυναικεία ενδυνάμωση είναι ζητούμενο, η επιστροφή της κάπας προσφέρεται ως η καλύτερη απάντηση. Μοντέρνες και πρακτικές, όπως αυτές των οίκων Celine και Marc Jacobs, αλλά και πιο dramatic όπως στις δημιουργίες του Brandon Maxwell και του Givenchy, οι κάπες έρχονται ως πρόταση τόσο σε casual όσο και σε formal εμφανίσεις.
Accessories
Η φετινή σεζόν επιβάλλει απλότητα - από τη μία - και θεατρικότητα- από την άλλη- στα αξεσουάρ. Στη πρώτη περίπτωση συναντάμε τα headscarves, ή αλλιώς τις γνώριμες από τα 90s μπαντάνες, που προτείνουν οίκοι όπως οι Dior, Gucci, Marc Jacobs. Στη δεύτερη περίπτωση, βρίσκουμε τα βέλο (Tom Ford, Louis Vuitton, Carolina Herrera, Simone Rocha) και τα μακριά- operatic- γάντια (Erdem, Fendi, Lanvin, Valentino). Επίσης, απαρατήρητη δεν περνά και η φροντίδα που επιδεικνύουν φέτος οι σχεδιαστές για τις πρακτικές μας ανάγκες και μας συστήνουν τις single-use bags που απευθύνονται αποκλειστικά στη μεταφορά των κινητών μας, των ακουστικών μας, των μπουκαλιών μας κ.ο.κ. (Alexander McQueen, Chanel, Chloé).