CPHFW SS21 | 5 highlights από την Εβδομάδα Μόδας της Κοπεγχάγης

Όσα ξεχωρίσαμε από την πρώτη εβδομάδα μόδας που πραγματοποιήθηκε εν μέσω πανδημίας.

"Business as usual" για τους Δανούς, που εν μέσω της πανδημίας του COVID-19 και με τη μία μετά την άλλη τις μεγάλες διοργανώσεις να ακυρώνουν τα events τους, αποφάσισαν ότι θα προχωρήσουν κανονικά με τη διεξαγωγή της Εβδομάδας Μόδας της Κοπεγχάγης.

Το είχε, εξάλλου, δηλώσει από νωρίς η CEO της Copenhagen Fashion Week, Cecilie Thorsmark: "Έχει μεγάλη σημασία για εμάς να τα λέμε από κοντά. Μία εβδομάδα μόδας είναι πρωτίστως ένα event που απαιτεί φυσική παρουσία, γι’ αυτό και ο στόχος μας είναι να συγκεντρώσουμε τους επαγγελματίες της βιομηχανίας μόδας σ’ ένα νέο hub και να δημιουργήσουμε μια εβδομάδα που θα βοηθήσει τη μόδα να πάει μπροστά". Το' πε και το έκαναν; Η απάντηση είναι "ναι".

Όπως τόνιζαν και στο λογότυπό τους, χρειάστηκαν 72 ώρες, από τις 9 έως τις 12 Αυγούστου, για να ολοκληρωθούν όλα τα προγραμματισμένα fashion events και shows, φυσικά και ψηφιακά. Υβριδικά runways, εκθέσεις, συζητήσεις, καλέσματα σε showrooms, trades και dinner parties, όλα ήταν μέσα στην ατζέντα του καλοσχεδιασμένου προγράμματος που φιλοξένησε κορυφαία σκανδιναβικά brands και σχεδιαστές.

Την ίδια στιγμή, στους δρόμους της δανέζικης πρωτεύουσας έκαναν το δικό τους statement οι δανέζες εκπρόσωποι του σκανδιναβικού στιλ προσφέροντας απεριόριστη έμπνευση με τις street style εμφανίσεις τους.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Αν, λοιπόν, πρέπει να συγκεντρώσουμε σε μια λίστα όσα ξεχωρίσαμε από την εβδομάδα μόδας της Κοπεγχάγης αυτά είναι τα εξής:

Το υβριδικό μοντέλο

Ήταν η πρώτη εβδομάδα μόδας που πραγματοποιήθηκε με φυσική παρουσία μετά το ξέσπασμα της πανδημίας, και επομένως, και η πρώτη που υλοποίησε σε πραγματικό χώρο τις "υβριδικές" μορφές παρουσίασης που επιβάλλουν οι συνθήκες του social distancing. Και, η αλήθεια είναι, ότι τα κατάφερε εξαιρετικά.

Με τα άρτια ψηφιακά shows και τα καλαίσθητα φιλμάκια των collections, που έδωσαν πρόσβαση στο κοινό να παρακολουθήσει σε πραγματικό χρόνο τις SS21 συλλογές των Σκανδιναβών designers, δημιούργησε ένα πρωτότυπο που μπορεί να φανεί εξαιρετικά χρήσιμο και στις μελλοντικές εβδομάδες μόδας. Μάλιστα, οι διοργανωτές κατάφεραν να πετύχουν μία αγαστή πληρότητα και μια ευχάριστη ισορροπία ανάμεσα στο digital και το physical κομμάτι της εβδομάδας, η οποία θέτει γερά θεμέλια για τις απαιτήσεις όχι μόνο της tech εποχής, αλλά και μιας εποχής που οι αξίες και οι ανάγκες επανακαθορίζονται. 

Οι sustainability στόχοι 

Ήδη από την αρχή της χρονιάς, το συμβούλιο της εβδομάδας μόδας της Κοπεγχάγης είχε ανακοινώσει σχέδιο δράσης για τη συνεισφορά του στο sustainability. Στόχος της: να μειώσει το ενεργειακό της αποτύπωμα στα 50%.  Για να το καταφέρει, μεταξύ άλλων, έχει θέσει μια σειρά από κριτήρια βιωσιμότητας που θα πρέπει να πληρούν τα fashion brands για να μπορούν να συμμετάσχουν σ’ αυτή.  

Στο πλαίσιο, αυτό, το fashion brand mfpen παρουσίασε μια collection για την άνοιξη/ καλοκαίρι 2021 κατασκευασμένη κατά 90% από υφάσματα που υπήρχαν σε στοκ, ενώ το fashion brand Ganni ανακοίνωσε τη συνεργασία του "Love Letters"με τη Levi’s για μια caspule sustainable συλλογή, τα (τρία όλα κι όλα) κομμάτια της οποίας διατίθενται μόνο προς ενοικίαση.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Η "GANNI 202020 Exhibition”

Το πιο φημισμένο ίσως δανέζικο brand άφησε το στίγμα του στην Εβδομάδα Μόδας της Κοπεγχάγης επιλέγοντας αντί για runway να διοργανώσει μια τριήμερη έκθεση.  Η creative director του brand, Ditte Reffstrup, ανέθεσε σε γνωστούς artists να καταθέσουν τη δική τους σκέψη για το πώς φαντάζονται την επόμενη δεκαετία. Το αποτέλεσμα; Ένα πλεκτό γλυπτό τοίχου (από την καλλιτέχνη Hayley Blomquist), ένα installation με φωτογραφίες σε φυσικό μέγεθος (από τη φωτογράφο Rosie Marks) και ένα video χορού (από τη χορογράφο Maria "Decida” Wahlberg) - μεταξύ άλλων.

Τα Rixo It Girls

Το ντεμπούτο του στην εβδομάδα μόδας της Κοπεγχάγης έκανε το λονδρέζικο brand Rixo. Για τις ανάγκες του φιλμ που ετοίμασε για την παρουσίαση της SS21 collection του συνεργάστηκε με διάσημα It girls της Σκανδιναβίας που έχουν ήδη αγκαλιάσει τις δημιουργίες του. Οι Marianne Theodorsen, Nicole Huisman, Sara Flaaen και το RIXO icon, Nnenna Echem, ανέλαβαν να επικοινωνήσουν τα ζωντανά νέον χρώματα, τα πολύχρωμα φλοράλ και τα prints που συναντά κανείς στην SS21 collection του brand και να προσφέρουν στον κόσμο τη δική τους ματιά για το πώς να τα φορέσουν.

To post-apocalyptic σενάριο της Rains

Μπορεί η έναρξη της πανδημίας να έπιασε τη δημιουργική σκέψη των σχεδιαστών απροετοίμαστη, ωστόσο λίγο πριν ξεκινήσουν οι ηχηρές εβδομάδες μόδας και φανούν τα πρώτα δείγματα αυτής της εμπειρίας, ένα δανέζικο brand έρχεται να καταθέσει τη δική του πρώτη post - apo εκδοχή στo κεφάλαιο "μόδα". Το Rains διαθέτει στις συλλογές του outwears και waterproof ρούχα, με απλά λόγια εμπορεύεται αδιάβροχα, ωστόσο αυτά σε τίποτα δεν θυμίζουν τα πληκτικά συνήθως ρούχα που προστατεύουν από τη βροχή και τον αέρα.

Υπό τον τίτλο "Never Lost", το brand στη δική του ψηφιακή παρουσίαση μεταφέρει τα μοντέλα του στην άδεια πισίνα ενός εγκαταλελειμμένου κτιρίου και συνθέτει το σενάριο μιας δυστοπίας, που όμως μοιάζει εξαιρετικά κομψή. Η ανάλαφρη φουτουριστική αισθητική που αποπνέουν τα waterproof pieces της συλλογής, σε χρώματα που ξεπηδούν απευθείας από τη χρωματική παλέτα της φύσης, μοιάζει απόλυτα ταυτόσημη μ' αυτό που ίσως έχετε φανταστεί ότι θα μπορούσε να είναι η "στολή" του μέλλοντος. [Αξίζει να δείτε όλο το video εδώ]