"Νομίζω θα προτιμούσα να πεθάνω, παρά να φορέσω αυτά τα παπούτσια". Η αντίδραση της Victoria Beckham μπροστά στο δώρο που έλαβε από τον Justin Bieber δεν θα μπορούσε να είναι πιο ενδεικτική της αποστροφής της γι' ένα από τα πιο δημοφιλή παπούτσια της σεζόν. Ο λόγος, βεβαίως, για τα Crocs, τα clogs που όλοι "αγαπούν να μισούν".
Η αλήθεια είναι ότι το ζευγάρι που ο Bieber έστειλε στη σχεδιάστρια, σχέδιο από τη συλλογή -συνεργασία του label του Drew House με την εταιρεία Crocs, δεν είναι ακριβώς αυτό στο οποίο θα μπορούσε να υποκύψει μία γυναίκα με το σοφιστικέ στιλ της Beckham. Ίσως να μην το εκτιμούσε και ποτέ, αρκεί κανείς να σκεφτεί ότι μόλις τα τελευταία χρόνια τη βλέπουμε να φορά παπούτσια που δεν είναι ψηλοτάκουνα.
Η Victoria Beckham, όμως, δεν είναι το μοναδικό style icon που απαρνείται την άνεση των Crocs. Μερικούς μήνες πίσω, και ενώ η πανδημία βρισκόταν ήδη στο δεύτερο κύμα της, η Naomi Campbell σε ερώτηση που δέχτηκε για τα κυρίαρχα της εποχής fashion trends που ωστόσο δεν θα ήθελε να ξαναδεί ποτέ, απάντησε: "Συγγνώμη, αλλά δεν μ' αρέσουν τα Crocs, συγγνώμη Crocs. Δεν έχω κάτι απέναντι στο brand, αλλά τα βρίσκω ένα βαρετό παπούτσι".
"Η χρονιά των Crocs"
Τη στιγμή που δυο από τις πιο διάσημες κυρίες της μόδας δηλώνουν ανοιχτά την διαφωνία τους για τη συγκεκριμένη τάση, τα παπούτσια Crocs διανύουν μία από τις πιο επιτυχημένες τους χρονιές. Τον περασμένο Δεκέμβριο, το WhoWhatWear χαρακτήριζε το 2021 ως "η χρονιά των Crocs", ενώ την ίδια στιγμή το fashion date site Lyst ανακοίνωνε ότι οι αναζητήσεις των Crocs εκτοξεύτηκαν σε ποσοστό 89% από εβδομάδα σε εβδομάδα. Τα πιο πρόσφατα στατιστικά, έρχονται από το footwear e-shop The Sole Supplier, που κατέγραψε ζήτηση σε ποσοστό 21ο% το τελευταίο διάστημα. Ακόμα και οι New York Times αφιέρωσαν άρθρο τους στο συγκεκριμένο παπούτσι με τίτλο "τα Crocs νίκησαν το 2020", στο οποίο μάλιστα γίνεται αναφορά στις επιτυχημένες συνεργασίες του brand με mega stars όπως οι Post Malone, Justin Bieber και Bad Bunny , οι οποίες συνέδραμαν καθοριστικά την ήδη ανοδική πορεία τους στις πωλήσεις.
Και μιλώντας για πωλήσεις, η εταιρεία Crocs ανακοίνωσε νωρίτερα αυτή την εβδομάδα ότι τα έσοδά της αυξήθηκαν κατά 64% το πρώτο τετράμηνο του 2021, φτάνοντας το ποσό - ρεκόρ των 380.275.100€. Τα νέα έγινα γνωστά λίγο αφού τα Crocs έκαναν την εμφάνισή τους στο κόκκινο χαλί των Όσκαρ: ο μουσικός Questlove φόρεσε ένα ζευγάρι χρυσά Crocs με το κοστούμι του.
Τα Crocs στη μετά-Covid εποχή
Κι ενώ θα περίμενε κανείς ότι η τάση θα ξεχαστεί μαζί με τη καραντίνα, η μεγάλη του απήχηση στα social media, ιδίως το TikTok, σε συνδυασμό με τις αυξημένες πωλήσεις που συνεχίζουν να καταγράφονται, κάνουν μάλλον σαφές ότι το "It shoe της σεζόν", όπως το αποκαλεί το Lyst, ήρθε για να μείνει και στη μόδα του καλοκαιριού.
Σύμφωνα πάντα με το Lyst, τα πιο δημοφιλή σχέδια είναι τα κλασικά μονόχρωμα, τα φλοράλ και τα λεοπάρ Crocs. Ωστόσο, με τη Gen Z να καθορίζει πολλές από τις τάσεις στη μόδα, δεν αποκλείεται να δούμε τη tie-dye εκδοχή τους να γίνεται η πιο δημοφιλής του καλοκαιριού.
Skip it or not?
Ακόμα κι αν η άποψη των Victoria Beckham και Naomi Campbell βρίσκεται πιο κοντά σ' αυτό που αισθάνεστε ότι εκφράζει και τη δική σας, αξίζει να υπενθυμίσουμε ότι τα Crocs είναι μία επιλογή την οποία δεν έχουν απορρίψει διάσημοι οίκοι και σχεδιαστές. Το 2017, ο Christopher Kane έφερε τα Crocs στην πασαρέλα, δημιουργώντας για τα μοντέλα μια marble - print εκδοχή διακοσμημένη με πετράδια, ενώ το 2018 o Balenciaga δημιούργησε την χρωματιστή εκδοχή τους με sky-high πλατφόρμα. Όσο για τον Kane, είχε δηλώσει: "Πάντα ήμουν φαν των iconic Crocs clogs. Μου αρέσει που κάποιοι τα αντιλαμβάονται ως "άσχημα" παπούτσια και καθόλου θηλυκά ή κολακευτικά".
Διάσημες fashion insiders, επίσης, έχουν βρει τρόπους για να τα εντάξουν τα ugly shoes στα καθημερινά τους σύνολα, κάνοντας το αποτέλεσμα σε πολλές περιπτώσεις να δείχνει στιλάτο κι ελκυστικό.
*Με στοιχεία από τα Ιndependent, Grazia...