Ασφαλής στον ήλιο | Τα μυστικά της σωστής προστασίας από τις ακτίνες UV

Υπάρχουν πολύ περισσότερα που μπορείτε να κάνετε από την απλή εφαρμογή ενός αντηλιακού προϊόντος για να αναβαθμίσετε την προστασία της επιδερμίδας σας από την ηλιακή ακτινοβολία.

Συχνή χρήση αντηλιακών προϊόντων, καπέλο, παραμονή στη σκιά είναι μερικές από τις συνήθειες που ήδη ακολουθείτε. Όμως, η προστασία από τον ήλιο μπορεί και πρέπει να ενισχυθεί, καθώς το μελάνωμα, ο πιο επιθετικός καρκίνος του δέρματος, μπορεί να εμφανιστεί σε κάθε περιοχή του σώματος, ακόμα και στις λιγότερο εκτεθειμένες, ενώ σε μελέτες αποδεικνύεται ότι στους άνδρες εμφανίζεται συχνότερα στην πλάτη και στις γυναίκες στα πόδια.

Ευαίσθητες περιοχές

Οι πιο παραμελημένες από την αντηλιακή προστασία περιοχές είναι η ράχη της μύτης, που χρειάζεται συνεχή ανανέωση της προστασίας, τα αφτιά, τα πέλματα και οι πατούσες, ειδικά κατά τη διάρκεια της ηλιοθεραπείας, οι ρίζες των μαλλιών στο περίγραμμα του προσώπου και, τέλος, το τριχωτό. Το έγκαυμα αλλά και η εμφάνιση μελανώματος στο τριχωτό της κεφαλής εμφανίζονται όλο και πιο συχνά, γι’ αυτό και αρκετές εταιρείες καλλυντικών, όπως η Soleil Toujours και η Jane Iredale, έχουν λανσάρει εξειδικευμένα αντηλιακά που είναι κατάλληλα και γι’ αυτή την περιοχή. "Οι περιοχές που δέχονται κάθετα τις ακτίνες του ήλιου λαμβάνουν πιο δυνατή ηλιακή ακτινοβολία, έτσι δεν είναι τυχαίο που το τριχωτό εμφανίζει ορατή φθορά από τον ήλιο έως και καρκίνο του δέρματος" αναφέρει ο δερματολόγος Γιώργος Ζολώτας και συμπληρώνει: "Ειδικά για όσους έχουν πολύ αραιά ή ξυρισμένα μαλλιά είναι μείζονος σημασίας η καθημερινή εφαρμογή αντηλιακού στο τριχωτό".

Ασφαλής στον ήλιο | Τα μυστικά της σωστής προστασίας από τις ακτίνες UV
Αντηλιακή κρέμα με χρώμα Anthelios UV Mune 400 SPF 50+ Tinted, La Roche-Posay (στα φαρμακεία). Αντιοξειδωτικός ορός Liftactiv Supreme Vitamin C Serum, Vichy (στα φαρμακεία). Αντηλιακό προσώπου Sun Screen Fluid-To-Powder SPF 50+, Frezydem (στα φαρμακεία). Διάφανο αντηλιακό στικ Clear Sunscreen Stick SPF 50+, Shiseido.

Στρατηγική εφαρμογή

Χρησιμοποιήστε σωστά το αντηλιακό σπρέι κρατώντας το 2 εκ. το λιγότερο μακριά από την επιδερμίδα και στη συνέχεια απλώστε το με τα χέρια ώστε να καλυφθεί κάθε σημείο. Το στικ πρέπει να το περάσετε τέσσερις με πέντε φορές από την κάθε περιοχή για να έχετε επαρκή προστασία και ειδικά γύρω από τα μάτια και τα χείλη. Στη συνέχεια εφαρμόστε την αντηλιακή σας κρέμα. Επίσης, πρέπει να ανανεώνετε το αντηλιακό σας μίνιμουμ ανά δύο ώρες, ενώ στην περίπτωση εφίδρωσης ή μετά την επαφή με το νερό πρέπει να το ανανεώσετε άμεσα, γιατί, ακόμα και αν αναγράφεται σε αυτό ότι είναι αδιάβροχο, τα φίλτρα δεν έχουν την ίδια ισχύ.

Νέα πρωινή ρουτίνα

Πριν από την εφαρμογή του αντηλιακού, το οποίο προστατεύει μόνο από την ευρέος φάσματος ηλιακή ακτινοβολία, απλώστε έναν ορό με υψηλή περιεκτικότητα (15%) σε ασκροβικό οξύ ή, αλλιώς, βιταμίνη C, ο οποίος θα εξουδετερώσει τις ελεύθερες ρίζες και το οξειδωτικό στρες της UV και θα αναστείλει την παραγωγή της μελανίνης. Τέλος, επιλέξτε αντηλιακά που διαθέτουν φυσικά ορυκτά στοιχεία, όπως το οξείδιο του τιτανίου και το οξείδιο του ψευδαργύρου, που αντανακλούν τις UV, ενώ εκείνα που περιέχουν και οξείδιο του σιδήρου προστατεύουν επιπλέον από το μπλε φως.

products
Αντηλιακό γαλάκτωμα Sun Beauty Nude Skin Sensation SPF 50, Lancaster. Διάφανο
αντηλιακό σπρέι με αλόη Clean Conscious Antioxidant Sunscreen Mist SPF 30, Soleil
Toujours (Ma Chérie). Αντηλιακή κρέμα με χρώμα Sunissime Protective BB Fluid SPF 30, Lierac (στα φαρμακεία). Αντηλιακή πούδρα προσώπου και τριχωτού Powder-Me Dry Sunscreen SPF 30, Jane Iredale (janeiredale.gr).

Η διατροφή

Τέσσερις μερίδες φρούτα και λαχανικά ημερησίως ενισχύουν την αντιοξειδωτική προστασία και διατηρούν ενυδατωμένο τον οργανισμό. "Τα όσπρια, το ελαιόλαδο και οι τροφές που είναι πλούσιες σε Ω3 λιπαρά οξέα, όπως τα ψάρια, ο λιναρόσπορος και τα καρύδια, διαθέτουν αντιοξειδωτικά συστατικά που εξουδετερώνουν τις ελεύθερες ρίζες που δημιουργούνται από την έκθεση στον ήλιο, μειώνουν τη φλεγμονή και θωρακίζουν τον οργανισμό από την εμφάνιση καρκίνου του δέρματος" αναφέρει η διατροφολόγος-βιοπαθολόγος δρα Μαρία Ψωμά. Κάποια ψάρια όμως, όπως ο ξιφίας, διαθέτουν υψηλά επίπεδα υδραργύρου, που μπορεί να φέρουν τα αντίθετα αποτελέσματα, οπότε, καλύτερα προτιμήστε τον σολομό και τις γαρίδες, που έχουν χαμηλά ποσοστά υδραργύρου.