Είναι στη φύση κάθε παράδοξου να αμφισβητεί, να συνενώνει αντιφατικά στοιχεία προκειμένου να αποκαλύπτει μια βαθύτερη αλήθεια. Ως ενσάρκωση της γυναίκας Prada, η Βρετανίδα ηθοποιός, ακτιβίστρια και καλλιτέχνις Έμα Γουάτσον συνοψίζει τη σύγχρονη θηλυκότητα μέσα από μια πολυδιάστατη φύση που δεν είναι ποτέ η ίδια, αλλά είναι πάντα αυθεντική. Έχοντας φιγουράρει στη λίστα των 100 Most Influential People του περιοδικού Time, η Γουάτσον με το έργο της ως πρέσβειρα του ΟΗΕ και τον δυναμικό ειλικρινή φεμινισμό της συμπληρώνει τα επιτεύγματά της στην υποκριτική ως βραβευμένη ηθοποιός. Yπό τη δημιουργική διεύθυνση των Miuccia Prada και Raf Simons, το άρωμα "Prada Paradoxe" δημιουργήθηκε με στόχο να συμφιλιώσει τη διαχρονικότητα με την πρωτοπορία, τη φύση με την καινοτομία. Mέσα από τον φακό της φωτογράφου Harley Weir η Γουάτσον επαναπροσδιορίζεται σε μια καμπάνια που αγκαλιάζει το ανατρεπτικό πνεύμα του τριγωνικού refillable μπουκαλιού του αρώματος. Για τη συμμετοχή της στην καμπάνια είχε μόνο ένα μόνο αίτημα, να σκηνοθετήσει η ίδια την ταινία. Στο σκηνοθετικό ντεμπούτο της η Γουάτσον τιμά όσα σημαίνει να είσαι ένα ζωντανό παράδοξο. Σπάει το στερεότυπο της μούσας, μπαίνοντας ταυτόχρονα μπροστά και πίσω από τον φακό, γράφοντας το δικό της σενάριο και λέγοντας την ιστορία της.

H.B.: Σας έχουν ήδη προσεγγίσει πολλές μάρκες για να συνεργαστείτε μαζί τους. Τι σας ώθησε να επιλέξετε τον οίκο Prada και τι αντιπροσωπεύει για εσάς;
Ε.Γ.: Η Miuccia Prada έχει καταφέρει να βρίσκεται στον χώρο της μόδας με τους δικούς της όρους. Με έναν τρόπο που αναγνωρίζει ότι η μόδα μπορεί να είναι επιπόλαιη και επιφανειακή, αλλά αποδεικνύει ότι υπάρχουν και τρόποι που την κάνουν να είναι πραγματικά στοχαστική, ενδιαφέρουσα και προκλητική. Επίσης, λατρεύω την εκκεντρικότητα, γι’ αυτό είμαι ενθουσιασμένη που είμαι μέλος του οίκου Prada, καθώς διαθέτει περιέργεια και πραγματική ελευθερία στη σκέψη.
H.B.: Γιατί συμφωνήσατε να συνεργαστείτε με την Prada για το νέο τους άρωμα "Prada Paradoxe";
Ε.Γ.: Για τη Miuccia Prada η ομορφιά υπάρχει και πέρα από τα παραδοσιακά μοντέλα και τα αρχέτυπα της ομορφιάς. Ήταν πάντα γνωστή για τη θηλυκότητα που αμφισβητεί τις συμβάσεις. Ένα είδος θηλυκότητας που, ενώ παραμένει feminine, παράλληλα αμφισβητεί τα στερεότυπα. Νομίζω ότι είναι προφανές και μόνο από το όνομα του αρώματος: παράδοξο. Το γεγονός ότι έχουν μετουσιώσει μια βαθιά φιλοσοφική ιδέα σε όνομα αρώματος είναι πραγματικά αξιοθαύμαστο.

H.B.: Τι είναι για εσάς το "παράδοξο";
Ε.Γ.: Μόλις διάβασα το concept του αρώματος, αμέσως ταυτίστηκα, καθώς η γυναίκα που αντιπροσωπεύει τον οίκο Prada έχει περιέργεια και ελεύθερη σκέψη. Είμαι κι εγώ η ίδια πολύ περίεργη στη ζωή μου και προσπαθώ όσο μπορώ να σκέφτομαι ελεύθερα, δεδομένων των περιορισμών της κοινωνίας και του συστήματος στο οποίο ζούμε. Όλη η ιδέα της δημιουργίας του αρώματος μου κίνησε το ενδιαφέρον. Ήθελα πολύ να συμμετέχω σε ένα project που ενδυναμώνει τις γυναίκες, προάγει την ελευθερία και την αυτοπεποίθηση. Διαβάζοντας τους λόγους της δημιουργίας του αρώματος "Prada Paradoxe", συνειδητοποίησα ότι κι εγώ η ίδια πάντα ήμουν ένα παράδοξο. Ήταν σαν ο οίκος Prada να μου έδωσε την άδεια να νιώσω αυτό το συναίσθημα. Μου αρέσει πολύ η ιδέα του μότο του αρώματος: "Δεν είμαι ποτέ η ίδια, αλλά είμαι πάντα ο εαυτός μου". Τα πράγματα γύρω μας αλλάζουν συνεχώς, αλλά υπάρχει πάντα μια σταθερά. Είμαι προσγειωμένη στη ροή. "Έχω ρίζες, αλλά ρέω" όπως αναφέρει η Βιρτζίνια Γουλφ. Αυτή είναι και η γυναίκα που αντιπροσωπεύει το άρωμα "Prada Paradoxe". Ζει σε πλήρη αρμονία με τη ροή του κόσμου γύρω της. Αγαπώ μια φράση του Λάο Τσε που λέει: "Η αλλαγή συμβαίνει στον νου που είναι ήρεμος. Το σύμπαν παραδίδεται. Όσο περισσότερο αλλάζουμε τόσο περισσότερο είμαστε ο εαυτός μας. Έχω σκεφτεί πολύ ότι η ζωή δεν είναι αυτό Ή το άλλο αλλά ΚΑΙ. Και αυτό και το άλλο". Στη ζωή μου υπάρχει αρκετά αυτό και το άλλο.
H.B.: Πώς εμπνευστήκατε το σενάριο της ταινίας;
Ε.Γ.: Ήθελα να σκηνοθετήσω ένα κινηματογραφικό έργο και όχι ένα μουσικό κλιπ ή μια διαφημιστική καμπάνια που απαρτίζεται από μια σειρά εικόνων. Ήμουν σίγουρη πως ήθελα να διηγηθώ μια ιστορία και να είμαι ένας αληθινός χαρακτήρας που βιώνει την ιστορία. Οι περισσότεροι δε γνωρίζουν ότι έγινα ηθοποιός επειδή, όταν ήμουν οκτώ ετών, κέρδισα έναν διαγωνισμό ποίησης. Δίνω έμφαση στις λέξεις και τις αγαπώ. Μέσα από αυτές κατανοώ τον κόσμο. Κατά τη διάρκεια της πανδημίας άρχισα να ξαναγράφω ποιήματα. Μόλις έλαβα την πρόταση από τον οίκο Prada για το "Prada Paradoxe", ένα Σαββατοκύριακο πριν ξεκινήσουμε τα γυρίσματα προσπάθησα να διαλογιστώ, αλλά δεν τα κατάφερα, καθώς σκεφτόμουν έντονα το σετ. Ήμουν με μια φίλη η οποία μου είπε "υποτίθεται ότι σήμερα έχεις ρεπό", αλλά εγώ δεν μπορούσα να σταματήσω να γράφω. Μόλις τελείωσα, έστειλα το σενάριο στις δύο πιο κοντινές μου φίλες και τις ρώτησα "Έχει απήχηση αυτό; Είμαι σε καλό δρόμο;". Μόλις μου απάντησαν πως έχει και πως τους άρεσε, σκέφτηκα ότι ίσως μπορεί να βγει κάτι καλό και συνέχισα να το επεξεργάζομαι. Έτσι προέκυψαν οι φράσεις που λέω στη διαφημιστική καμπάνια.

H.B.: Πώς αποφασίσατε να συμπεριλάβετε στην ταινία την ελεύθερη κατάδυση;
Ε.Γ.: Όπως το άρωμα, έτσι και η ταινία έχει μια βιώσιμη προσέγγιση. Ήταν πολύ σημαντικό για μένα να συμπεριλάβω την ελεύθερη κατάδυση, καθώς πιστεύω ότι ξεχνάμε πως το μεγαλύτερο μέρος αυτών που πετάμε καταλήγουν στους ωκεανούς. Ήθελα να δημιουργήσω μια οπτική υπενθύμιση του ωκεανού, ώστε να διασφαλίσουμε πως δεν ξεχνάμε πού καταλήγουν αυτά που πρόκειται να αγοράσουμε, όπως, για παράδειγμα, ένα μπουκάλι αρώματος. Κάνω κατάδυση scuba, αλλά όχι ελεύθερη. Κατά τη διάρκεια του lockdown έκανα εξάσκηση κρατώντας την αναπνοή μου. Πρόκειται για μια τεχνική που διευρύνει τη χωρητικότητα των πνευμόνων και μοιάζει με τον διαλογισμό των γιόγκι. Ο έλεγχος της αναπνοής είναι ένα μοναδικό ταλέντο και δώρο στη ζωή. Ήθελα η γυναίκα στην ιστορία μου να έχει πειθαρχία και ελέγχο στον εαυτό της, στο σώμα της και να συνδέεται απόλυτα με τους παλμούς της ίδιας της ζωής. Επέλεξα η τελευταία σκηνή της ταινίας να είναι στη φύση ως υπενθύμιση για τα αμέτρητα δέντρα που κόβονται από τα τροπικά δάση και τα έχουμε ανάγκη, καθώς είναι οι πνεύμονες του πλανήτη. Φυσικά και είναι απλά μια εικόνα, αλλά πιστεύω ότι οι διαφημιστικές καμπάνιες των αρωμάτων μπορούν να εμπνεύσουν τους ανθρώπους για θετική αλλαγή.

H.B.: Τι σας αρέσει στο άρωμα "Prada Paradoxe";
Ε.Γ.: Η ευωδιά του είναι εκλεπτυσμένη και μοναδική. Μου άρεσε η πρόθεση για τη δημιουργία ενός αρώματος το οποίο είναι κλασικό, αλλά ταυτόχρονα διαφορετικό. Επιπλέον, διαθέτει εκείνη τη μαεστρία που χαρακτηρίζει όλες τις δημιουργίες του οίκου Prada: κλασικές γραμμές με ένα σύγχρονο twist. Μου θυμίζει κάτι τόσο οικείο και συνάμα κάτι που δεν έχω μυρίσει ξανά ποτέ. Το επίπεδο της δεξιοτεχνίας και η ιδιαιτερότητα του τρόπου που δημιουργήθηκε είναι εκπληκτική. Η νέα συμφωνία άμβρας Ambrofix™ προέρχεται από ζαχαροκάλαμο, και όχι από φασκόμηλο, που απαιτεί 100 φορές λιγότερες γεωργικές εκτάσεις. Το άρωμα βασίζεται σε τρία βιώσιμα συστατικά, το μαροκινό έλαιο νερολί, τη βανίλια Μαδαγασκάρης και την καρδιά περγαμόντου Καλαβρίας. Η βιωσιμότητα με άγγιξε βαθιά. Διαθέτει, επίσης, ένα νέο μόριο μόσχου, το Serenolide™, με μια από τις μεγαλύτερες διαχύσεις και δημιουργήθηκε αποκλειστικά γι’ αυτό το άρωμα.