Η ταχύτερα αναπτυσσόμενη κατηγορία στον τομέα της ομορφιάς είναι το άρωμα, που σημείωσε 12% άνοδο το 2024 και αναμένεται να διπλασιαστεί μέσα στο 2025. Αξιοσημείωτη, επίσης, είναι η ολοένα και αυξανόμενη ζήτηση των πιο εξεζητημένων αρωμάτων, γνωστών και ως niche, που αποκτούν εντυπωσιακό hype και στο νεανικό κοινό. Σε αντίθεση με τα mainstream αρώματα, που στοχεύουν να προσελκύσουν και να ικανοποιήσουν το ευρύ κοινό, τα niche απευθύνονται σε μια πιο επιλεκτική ομάδα ανθρώπων που επιθυμούν το status τους να αντιπροσωπεύεται όχι μόνο από τα ρούχα και τα αξεσουάρ τους, αλλά και από την αύρα τους.
Πώς, όμως, ξαφνικά τα niche αρώματα απέκτησαν την ίδια και πιο ηχηρή απήχηση από τα ευρείας αρώματα στο κοινό, ακόμα και στο νεανικό, που δεν έχει καν αναμετρηθεί με το επαγγελματικό και το κοινωνικό κύρος; Τα niche αρώματα εγείρουν το συναίσθημα, αναδεικνύουν τη μοναδικότητα, εκπροσωπούν την ποιότητα και τη σπανιότητα, ενώ αποτελούν βασικό άξονα προσωπικής έκφρασης. Με τους όρους "diversity" και "complexity" να κυριαρχούν όσο ποτέ άλλοτε και ταυτόχρονα το personal branding να παίζει σημαντικό ρόλο στη ζωή και την πιθανή καριέρα του κάθε ατόμου, καθώς αποτελεί την εικόνα του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, είναι απόλυτα λογικό να θέλει να επενδύσει σε ένα άρωμα που θα τον κάνει να νιώσει ακόμα πιο ξεχωριστό και μοναδικό. Μία από τις πιο σαγηνευτικές πτυχές των πολύτιμων αρωμάτων είναι το ότι προκαλούν συναισθήματα και αναμνήσεις. "Δε δημιουργώ αρώματα, αλλά ιστορίες" συνηθίζει να λέει ο Frédéric Malle, ιδρυτής της Frédéric Malle Editions de Parfums, ενώ ο Kilian Hennessy, ιδρυτής του οίκου Kilian Paris, δηλώνει: "Σε κάθε μου άρωμα μπορώ να μυρίσω το οσφρητικό όραμα της αρχικής μου ιδέας, η οποία μπορεί να προέρχεται από τις αναμνήσεις μου από ένα ταξίδι, έναν πίνακα του Γκούσταφ Κλιμτ ή ακόμα και από την ιδέα του απαγορευμένου φρούτου στον Κήπο της Εδέμ".
Περίτεχνες ιστορίες που συνθέτουν προσωπικές αναμνήσεις, στοιχεία της τέχνης και της κουλτούρας, φτιαγμένα από σπάνια συστατικά και υψηλής ποιότητας εκχυλίσματα, εμφιαλώνονται σε μπουκάλια και μετουσιώνονται στα πλέον πολυπόθητα ελιξίρια. Μία ακόμα ειδοποιός διαφορά των niche αρωμάτων από τα mainstream είναι ότι διαθέτουν πολύπλοκη και πολυεπίπεδη σύνθεση, που εξελίσσεται διαφορετικά στην κάθε επιδερμίδα και αποκαλύπτει νέες νότες και αποχρώσεις με την πάροδο του χρόνου, ενώ διαθέτουν επιπλέον και εξαιρετική διάρκεια. Η μακροζωία είναι προτεραιότητα και στην επιλογή του αρώματος. Η ραγδαία ανάπτυξη του κλάδου φέρνει νέες καινοτομίες, συστατικά και τάσεις στον τομέα της αρωματοποιίας. Ας δούμε τις επικρατέστερες για το 2025.
Τα "Νεο-Γκουρμέ"
Ειδικά τα πιο νεαρά σε ηλικία άτομα αναζητούν σέξι και γλυκά αρώματα, γι’ αυτό πολλά από τα επερχόμενα λανσαρίσματα μεγάλων οίκων διαθέτουν πληθωρικές γκουρμέ συνθέσεις, πλούσιες σε βρώσιμα συστατικά, αλλά με ένα σύγχρονο twist. Τα "νεο-γκουρμέ" αρώματα εξακολουθούν να περιέχουν συστατικά γλυκισμάτων, όπως η ζάχαρη, η βουτυρόκρεμα, η σοκολάτα και η βανίλια, δοσμένα όμως με έναν πιο πολύπλοκο και εκλεπτυσμένο τρόπο. Επιπλέον, στις συνθέσεις τους εντάσσονται οι νότες ξηρών καρπών και μοσχοκάρυδου, που τους προσδίδουν βάθος και διάρκεια. Για μερικούς οίκους το "νεο-γκουρμέ" ξεφεύγει από τα όρια των λαχταριστών γλυκών και αγγίζει τα αλμυρά εδέσματα. Τα νέα αρώματα με αλμυρές νότες είναι μια τάση που μπορεί να σας παραξενεύει, αλλά αντικατοπτρίζει το μέλλον στην αρωματοποιία.
Café Au Lait
Τα milky αρώματα, που είναι από τις πιο δημοφιλείς κατηγορίες τα τελευταία δύο χρόνια, εξελίσσονται και εντάσσουν στις συνθέσεις τους νότες καφέ. Η κατηγορία αυτή πλέον εμπλουτίζεται με αρώματα που συνδυάζουν νότες γάλακτος και κρέμας με νότες matcha μαύρου τσαγιού και καφέ και θυμίζουν αγαπημένα ζεστά ροφήματα, όπως matcha latte, καφέ latte και τσάι με γάλα, που προσφέρουν αισθήματα οικειότητας και χαλάρωσης.
Η Ενηλικίωση Των Φρούτων
Το 2024 ήταν η χρονιά των αρωμάτων με φρούτα. Κυριάρχησαν οι νότες της φράουλας, το καλοκαίρι υπερίσχυσαν τα αρώματα με ροζ ανανά και η χρονιά έκλεισε με νότες κερασιού σε πολλές εκδοχές, άλλες πιο girly και άλλες πιο σέξι. Το κεράσι κυριαρχεί και το 2025 και στη λίστα με τις φρουτένιες νότες της νέας σεζόν προστίθενται και αυτές του δαμάσκηνου, του μάνγκο και του βερίκοκου, οι οποίες συνδυάζονται είτε με βανίλια και φιστίκι είτε με πατσουλί, ενισχύοντας την αισθησιακή πλευρά των φρούτων.
Ανανεωμένα Φλοράλ
Τα φλοράλ αρώματα είναι σαν το κόκκινο κραγιόν, είναι πάντα στη μόδα. Τη νέα χρονιά υπερισχύουν τα αρώματα που συνδυάζουν φρέσκα λουλούδια, όπως βιολέτα, λευκή παιώνια και τριαντάφυλλο, με νότες φρούτων και έχουν ξυλώδη βάση. Επίσης, το τριαντάφυλλο επιστρέφει ανανεωμένο, πιο φρέσκο και πολυεπίπεδο από ποτέ, αφήνοντας πίσω τον παλιομοδίτικο πουδρέ χαρακτήρα του. Αυτό συμβαίνει γιατί οι αρωματοποιοί έχουν πλέον στη διάθεσή τους βελτιωμένα μόρια τριαντάφυλλου και έτσι καταφέρνουν να αιχμαλωτίσουν διαφορετικές πτυχές του λουλουδιού. Τέλος, από τη λίστα των φλοράλ δε λείπουν οι πιο αισθησιακές δημιουργίες με κεχριμπάρι, δέρμα και ξύλο oud.

«Darcy», Parfums De Marly (www.atticadps.gr)

«Armani/Privé Noir Kogane», Giorgio Armani Beauty

«Hope», Frédéric Malle Editions de Parfums (www.atticadps.gr)

«Tony Iommi Deified», Xerjoff (www.atticadps.gr)

«A Midsummer Dream», Roja (www.stemmacosmetics.gr).

«Old Fashioned», Kilian Paris (www.atticadps.gr)