Οι 12 κορυφαίες αντικαρκινικές τροφές

Μάθετε αν πραγματικά κάνουν ό,τι υπόσχονται.

HARPER'S BAZAAR TEAM

Οι αντικαρκινικές τροφές είναι ουσιαστικά θρεπτικές "βόμβες" οι οποίες φαίνονται πολλά υποσχόμενες στη μάχη κατά του καρκίνου. Αυτό που έχει σημασία να θυμάστε: Το πόσο και το τι τρώτε έχει σημαντική επίδραση στην υγεία σας. Το πρώτο βήμα είναι να περιορίσετε την κατανάλωση γλυκών και ανθυγιεινών λιπαρών. Μπορείτε να απολαμβάνετε, αλλά προσοχή: μόνο περιστασιακά. Το δεύτερο βήμα είναι να ενσωματώσετε τις παρακάτω τροφές στο καθημερινό διαιτολόγιό σας: καταναλώστε τουλάχιστον πέντε εξ αυτών καθημερινά.

Είναι οι τροφές αυτές "φάρμακο" και βασική πρόληψη για τον καρκίνο. Όχι, δεν μπορεί κανείς να το πει αυτό, αλλά είναι μια καλή προσθήκη στην υγιεινή σας διατροφή ώστε να παίρνετε περισσότερα θρεπτικά συστατικά που ενισχύουν το ανοσοποιητικό σας. 

Οι top αντικαρκινικές τροφές

Σόγια

Ενδέχεται να μειώσει τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του μαστού και του προστάτη. Πιο ωφέλιμη είναι στην ακατέργαστη μορφή της (ενταμάμε, τόφου και γάλα σόγιας). Προσοχή, όμως: κάποιες γυναίκες με καρκίνο του μαστού πρέπει να αποφεύγουν τη σόγια. Μιλήστε πρώτα με το γιατρό σας. Μερίδα: 1 φλιτζ. γάλα σόγιας, 120 γραμμ. τόφου ή 1/2 φλιτζ. ενταμάμε (με το κέλυφος).

Βατόμουρα

Περιέχουν αντιοξειδωτικά που μειώνουν και επανορθώνουν τη βλάβη των κυττάρων που μπορεί να προκαλέσει καρκίνο. Όταν δεν είναι η εποχή τους, αγοράστε κατεψυγμένα, που είναι συνήθως τόσο υγιεινά όσο και τα φρέσκα. Μερίδα: 1 φλιτζάνι.

Πράσινο τσάι

Περιέχει αντιοξειδωτικά που ονομάζονται κατεχίνες και μπορεί να μπλοκάρουν ορισμένα ένζυμα που προκαλούν καρκίνο. Σε εργαστηριακές έρευνες σε ζώα, οι όγκοι στο στομάχι, το συκώτι και το δέρμα συρρικνώθηκαν όταν τα ποντίκια έπιναν πράσινο ή μαύρο τσάι. Αφήστε το τουλάχιστον 5 λεπτά σε βραστό νερό για να απελευθερωθούν όλα τα αντιοξειδωτικά του. Μερίδα: 1 φλιτζάνι.

Σταυρανθή λαχανικά

Τα λαχανάκια Βρυξελλών, το κουνουπίδι, το λάχανο και το μπρόκολο περιέχουν θειικές ενώσεις που ενδέχεται να εμποδίζουν την ανάπτυξη καρκινικών κυττάρων. Σε μελέτες έχουν συσχετιστεί με χαμηλότερα ποσοστά καρκίνου των πνευμόνων, του ήπατος, του παχέος εντέρου, του μαστού και του ενδομητρίου. Μερίδα: 1/2 φλιτζάνι.

Γλυκοπατάτες

Η β-καροτίνη, το αντιοξειδωτικό που δίνει το πορτοκαλί χρώμα στην γλυκοπατάτα (όπως και στο καρότο, το κόκκινο πεπόνι και το μάνγκο), μπορεί να αποτρέψει τη βλάβη στις κυτταρικές μεμβράνες που προκαλεί καρκίνο. Μερίδα: μία μέτρια.

Ημιάπαχα γαλακτοκομικά

Σε πρόσφατη έρευνα, οι γυναίκες στην εμμηνόπαυση που κατανάλωναν τουλάχιστον μία μερίδα ημιάπαχο γιαούρτι ή γάλα μείωσαν τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του μαστού που διέτρεχαν. Τα περισσότερα γαλακτοκομικά περιέχουν επίσης βιταμίνη D, η οποία έχει συσχετιστεί με το μειωμένο κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου στο πάγκρεας και το παχύ έντερο. Μερίδα: 1 φλιτζάνι.

Σταφύλια

Τα μαύρα σταφύλια περιέχουν την ίδια ένωση που καταπολεμά τις ασθένειες που περιέχει και το κρασί, τη ρεσβερατρόλη, η οποία έχει αποδειχθεί ότι επιβραδύνει την ανάπτυξη των καρκινικών κυττάρων και εμποδίζει το σχηματισμό όγκων στο συκώτι, το στομάχι και το στήθος. Το λυκοπένιο, η χρωστική ουσία που δίνει χρώμα στα μαύρα σταφύλια, επίσης διαθέτει αντικαρκινικές ιδιότητες. Μερίδα: 1 φλιτζάνι.

Φασόλια

Η κατανάλωση γευμάτων χωρίς κρέας μπορεί να μειώσει κατά πολύ τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου, γι’ αυτό τρώγετε περισσότερα φασόλια (άσπρα, γίγαντες, μαυρομάτικα κ.λπ.) καθώς και άλλα όσπρια (φακές και ρεβίθια). Οι γυναίκες στην εμμηνόπαυση έχουν χαμηλότερα ποσοστά επιθετικού καρκίνου του μαστού όταν η διατροφή τους περιέχει πολλά φασόλια. Μερίδα: 1/2 φλιτζάνι, μαγειρεμένα.

Σιτηρά ολικής αλέσεως

Σε σύγκριση με τα επεξεργασμένα σιτηρά (όπως το λευκό ψωμί και τα κλασικά ζυμαρικά), τα προϊόντα ολικής αλέσεως περιέχουν περισσότερες φυτικές ίνες, που ενδέχεται να προστατεύουν από τον ορθοκολικό καρκίνο, επειδή βοηθούν στην ταχύτερη απομάκρυνση της τροφής από το πεπτικό σύστημα. Τουλάχιστον τα μισά σιτηρά που καταναλώνετε ημερησίως πρέπει να είναι ολικής αλέσεως. Μερίδα: μία φέτα ψωμί, 1 φλιτζάνι δημητριακά πρωινού ή 1/2 φλιτζάνι ρύζι ή ζυμαρικά ολικής αλέσεως.

Πράσινα φυλλώδη λαχανικά

Τα σκούρα πράσινα φυλλώδη λαχανικά είναι γεμάτα φυλλικό οξύ, μία βιταμίνη του συμπλέγματος Β που επανορθώνει το DNA που έχει υποστεί βλάβες και είναι επιρρεπές στον καρκίνο. Σε κάποιες μελέτες υποστηρίζεται ότι προστατεύει κυρίως από τα διάφορα είδη καρκίνου του γαστρεντερολογικού – και πιθανόν του μαστού, επίσης. Μερίδα: 1 με 2 φλιτζάνια, ωμά.

Λιπαρά ψάρια

Σε αρκετές μελέτες υποστηρίζεται ότι τα εξαιρετικά υγιεινά συστατικά του ψαριού, όπως τα λιπαρά οξέα Ω-, προφυλάσσουν από τον καρκίνο (όπως και από τις καρδιαγγειακές παθήσεις), αλλά οι ειδικοί υπογραμμίζουν ότι απαιτούνται και άλλες δοκιμές. Τα λιπαρά ψάρια όπως ο σολομός, το σκουμπρί, η ρέγγα, η πέστροφα, οι σαρδέλες και ο κιτρινόπτερος τόνος έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε Ω-3. Μερίδα: 120 γραμμάρια.

Λιναρόσπορος

Ερευνητές λένε ότι οι λιγνάνες, ενώσεις που λειτουργούν σαν αντιοξειδωτικά, που περιέχει αυτός ο πλούσιος σε φυτικές ίνες σπόρος, μπορεί να μειώσουν την ανάπτυξη και εξάπλωση του καρκίνου του μαστού. Τρίψτε το λιναρόσπορο πριν τον φάτε (ή αγοράστε έτοιμο τριμμένο) για να απορροφήσετε καλύτερα τα θρεπτικά στοιχεία. Μερίδα: 1 με 2 κ.γ. τριμμένος.

Πηγή: Shape.gr