Το περασμένο Σάββατο, 7 Ιουνίου, σημειώθηκε μια σχεδόν ιστορική στιγμή στο Μονακό: μετά από πάνω από 40 χρόνια, το πριγκιπάτο υπήρξε το σκηνικό ενός επίσημου δείπνου στην αίθουσα του Θρόνου του παλατιού του Μόντε Κάρλο.
Οι προσκεκλημένοι ήταν ο Εmmanuel Macron και η γυναίκα του, Brigitte. Αυτό δεν είχε συμβεί από το 1984, όταν ο πρίγκιπας Ρενιέ είχε υποδεχθεί τον François Mitterrand, πρόεδρο της Γαλλικής Δημοκρατίας από το 1981 έως το 1995.
Οι οικοδεσπότες ήταν, φυσικά, ο πρίγκιπας Αλβέρτος II του Μονακό και η πριγκίπισσα Charlene αν και η Καρολίνα του Μονακό ήθελε επίσης να συμμετάσχει ως μία από τις σημαντικότερες οικοδέσποινες και εκπροσώπους του πριγκιπάτου.

Για την περίσταση, αντισταθμίζοντας τη σοβαρότητα στη μόδα της νύφης της Charlene - η οποία φορούσε ένα μακρύ φόρεμα με στρογγυλή λαιμόκοψη και χωρίς μανίκια - η κόρη τη Grace Kelly επέλεξε ένα φόρεμα haute couture υπογεγραμμένο - όπως ήταν αναμενόμενο - από τον οίκο Chanel.
Συγκεκριμένα, αυτό το σύνολο αποτέλεσε μέρος της συλλογής Άνοιξη/Καλοκαίρι 2024 του γαλλικού οίκου που ονομάζεται The Button. Όπως εξήγησε ο οίκος, η τότε καλλιτεχνική διευθύντρια, Virginie Viard, ήθελε να αποτίσει φόρο τιμής σε κάτι τόσο απλό και τόσο απαραίτητο στον κόσμο της μόδας όπως το κουμπί. Αυτό ήταν από πάντα ένα από τα πιο εμβληματικά στοιχεία της Chanel, με τα κουμπιά της να είναι πάντα χαραγμένα με τα δύο C που σχηματίζουν το λογότυπο.

Αυτό το στοιχείο, που ήταν στο κέντρο όλης της συλλογής, συνδυάστηκε επίσης με άλλη μία από τις τάσεις που επικρατούσαν τότε και που συνεχίζουν να υπάρχουν μέχρι σήμερα, το ‘balletcore’. Η επιρροή του κόσμου του κλασικού χορού κυριάρχησε σε μεγάλο βαθμό στις γυναικείες τάσεις των τελευταίων σεζόν, όπου τα στενά ρούχα, σε παστέλ αποχρώσεις -ιδιαίτερα ροζ- και τα αιθέρια υφάσματα ήταν τα κύρια συστατικά.
Η αγάπη της Καρολίνας του Μονακό για το μπαλέτο
Ο χορός ήταν ακριβώς αυτός ο κεντρικός άξονας της συλλογής της Virginie Viard. Το μπαλέτο, υπήρξε ένα από τα πιο μεγάλα πάθη της Καρολίνας του Μονακό και καθόρισε σε μεγάλο βαθμό την παιδική της ηλικία και την πρώιμη εφηβεία της. Ίσως πολλοί να μην το γνωρίζουν, αλλά η Καρολίνα του Μονακό υπήρξε, για αρκετά χρόνια, μια χορεύτρια με επαγγελματικές φιλοδοξίες. Η ιδιωτική της δασκάλα ήταν η Marika Besobrasova, μια θρυλική χορεύτρια ρωσικής καταγωγής που δίδασκε στο πριγκιπάτο.
Στην πραγματικότητα, το 1977 η Καρολίνα ξεκίνησε να χορεύει κάνοντάς το ντεμπούτο της ως χορεύτρια. Αντίθετα, ένα χρόνο αργότερα, αποφάσισε να ξεκινήσει τις σπουδές της στη Φιλοσοφία στο Πανεπιστήμιο της Σορβόνης στο Παρίσι, εστιάζοντας σε αυτήν τη νέα εκπαιδευτική περίοδο και εγκαταλείποντας τη χορογραφία ως πειθαρχία. Παρ' όλα αυτά, η Καρολίνα του Μονακό ποτέ δεν αποσύνδεσε τον εαυτό της από αυτόν τον τέχνη, καθώς ίδρυσε ακόμη και τη δική της εταιρεία το 1985, Les Ballets de Monte-Carlo. Φυσικά, έχουμε δει πολλές φορές σε πρεμιέρες μπαλέτου και διάφορες παραστάσεις.