Σφοδρή κριτική και σχόλια αποδοκιμασίας συνοδεύουν τις τελευταίες ημέρες τα hashtags γύρω από τον οίκο Balenciaga στα social media, έπειτα από το λανσάρισμα της εορταστικής σειράς "Gift Shop", η οποία κατηγορήθηκε για σεξουαλικοποίηση ανηλίκων, αφού η καμπάνια περιελάμβανε φωτογραφίες όπου μικρά κορίτσια εμφανίζονται να κρατούν μία τσάντα – αρκουδάκι διακοσμημένη με BDSM (σοδομαζοχιστικό) εξοπλισμό.
Ο οίκος απέσυρε το φωτογραφικό υλικό άμεσα, πριν ωστόσο προλάβει να "ενοχοποιηθεί" από πολλούς για προώθηση παιδικής πορνογραφίας. Έπειτα από σχετική, απολογητική ανακοίνωση, το luxury brand προσπαθεί με κάθε τρόπο να "καθαρίσει" την υπόληψη του, με τον Demna Gvasalia να παίρνει αυτή την φορά τον λόγο δημόσια, αναλαμβάνοντας την ευθύνη. Συγκριμένα, σε προσωπικό μήνυμα που δημοσίευσε στον λογαριασμό του στο Instagram, ο καλλιτεχνικός διευθυντής και σχεδιαστής του οίκου αναφέρει χαρακτηριστικά:
"Θέλω να ζητήσω προσωπικά συγγνώμη για τη λανθασμένη καλλιτεχνική επιλογή του concept για την καμπάνια με τα παιδιά και αναλαμβάνω την ευθύνη. Ήταν ακατάλληλο τα παιδιά να προωθούν αντικείμενα που δεν είχαν καμία σχέση με αυτά. Όσο και αν μερικές φορές θα ήθελα να προκαλέσω μια σκέψη μέσα από τη δουλειά μου, ΠΟΤΕ δεν θα είχα σκοπό να το κάνω αυτό με ένα τόσο φρικτό θέμα, όπως η κακοποίηση παιδιών που καταδικάζω. Τελεία. Πρέπει να μάθω από αυτό, να ακούσω και να συνεργαστώ με οργανώσεις παιδικής προστασίας για να μάθω πώς μπορώ να συνεισφέρω και να βοηθήσω σε αυτό το τρομερό θέμα.
Ζητώ συγγνώμη από οποιονδήποτε προσβλήθηκε από τις εικόνες και η Balenciaga έχει εγγυηθεί ότι θα ληφθούν τα κατάλληλα μέτρα όχι μόνο για την αποφυγή παρόμοιων λαθών στο μέλλον αλλά και για την ανάληψη ευθύνης για την προστασία της παιδικής ευημερίας με κάθε τρόπο" καταλήγει.