
"Τα νησιά είναι σαν πλοία δεμένα σε ρεμέτζο. Έχεις την αίσθηση πως τίποτα δυσάρεστο ή βάρβαρο δεν θα σου συμβεί εκεί”, γράφει ο Τρούμαν Καπότε στο βιβλίο του "Local Color”, όπου περιλαμβάνεται το ταξιδιωτικό του κείμενο για το νησί της Ίσκια, στον κόλπο της Νάπολης. To αντίπαλο δέος του κοσμοπολίτικου Κάπρι υπήρξε από τη δεκαετία του '50 αγαπημένο καταφύγιο των jet-setters και σταρ του Χόλιγουντ όποτε εκείνοι ήθελαν να αποφύγουν τη δημοσιότητα. Ελίζαμπεθ Τέιλορ-Ρίτσαρντ Μπάρτον (εδώ έγιναν και γυρίσματα για την Κλεοπάτρα), Κλαρκ Γκέιμπλ, και Mαρία Κάλλας μεταξύ πολλών άλλων απολάμβαναν την ανεπιτήδευτη χαλαρότητα που προσέφερε το πρώτο πολυτελές ξενοδοχείο που χτίστηκε το 1956 στο νησί, γύρω από ελληνικές και ρωμαϊκές αρχαιότητες, από τον διάσημο παραγωγό και εκδότη Angelo Rizzoli, το Regina Isabella.
Στην Ίσκια έγιναν και γυρίσματα για το ριμέικ της ταινίας "Ο ταλαντούχος κύριος Ρίπλεϊ”. Ποιος δε θυμάται το γωνιακό, γραφικό σπίτι της Μαρτζ και του Ντίκι στη Via Luigi Mazzella με τη χαρακτηριστική θέα, στο κέντρο του λιμανιού, και τις σκηνές στο mint green ξύλινο ιστιοπλοϊκό τους, που σήμερα ονομάζεται "Santander of Wight” και προσφέρεται για θαλασσινές περιηγήσεις;

Σε μία εποχή λοιπόν που βίαια διέκοψε τη δυνατότητα για αποδράσεις σε μαγικούς τόπους με ισχυρές δόσεις τζετ-σετ γκλάμουρ ή χωρίς, και που η τέχνη του chic packing έμοιαζε ανούσια, ο χαρισματικός creative director της MaxMara, Ian Girffiths, διακρίνει σε μία βιβλιοθήκη ένα αντίτυπο του "Local Color”. Μαγεύεται από τις περιγραφές του Καπότε, κάνει το δικό του οδοιπορικό εκεί, και οραματίζεται πλέον τις δικές του σύγχρονες swans που θα φορέσουν την MaxMara Resort 22 συλλογή. Η παρουσίασή της προγραμματίζεται τις πρώτες μέρες της ανακτημένης μας ελευθερίας. Στόχος του δεν είναι μόνο να δημιουργήσει απλά άλλη μία κολεξιόν που θα κάνει τις γυναίκες να ξεχειλίζουν από αυτοπεποίθηση και να ξεχωρίζουν από μακριά χάρη στο υπέρκομψο, προσωπικό τους στυλ. Θέλει επιπλέον να πυροδοτήσει την επιθυμία για ταξίδια, για εξερεύνηση, για λάμψη, για ανεπιτήδευτο dressing up -αλήθεια, πόσο μας έχουν λείψει όλα αυτά!-.
Και ω, πόσο καλά τα κατάφερε! Οι καλεσμένοι του είχαμε την σπάνια τύχη, πριν δούμε το show, να βιώσουμε κάθε iconic εμπειρία που κρύβει η μαγεία του ιταλικού νότου. Και με το νου μας πια να ξεχειλίζει από υπέροχες και τόσο χαρακτηριστικές εικόνες να καταφέρουμε να αποκωδικοποιήσουμε κάθε στάδιο της έμπνευσης του Griffiths, σε κάθε νέα του δημιουργία.
Άφιξη στην πυρωμένη από τη ζέστη Νάπολη με προορισμό το λιμάνι. Πόση μαγεία κρύβει μέσα από τις αντιθέσεις της αυτή η πόλη!

Με το Βεζούβιο και την Αίτνα (οι ντόπιοι την αποκαλούν La mamma) να δεσπόζουν στον ορίζοντα, το κυκλοφοριακό χάος που ως διά μαγείας ρυθμίζεται, τις μαυροφορεμένες νόννες να κοιτούν ανέκφραστες τους περαστικούς, τις αναρίθμητες κρεμασμένες μπουγάδες στα μπαλκόνια από τη μία, και τα ασύλληπτης ομορφιάς άριστα διατηρημένα ιστορικά κτίρια και τους καταπράσινους κήπους στο κέντρο της πόλης από την άλλη. Έχοντας φτάσει πλέον στη μαρίνα, μηχανικά σχεδόν, διασχίζω την πασαρέλα του σκάφους που θα μας μεταφέρει στην Ίσκια. Έχω αρχίσει ήδη να νιώθω ταξιδιώτης, πολίτης του κόσμου -ξανά-. Και τόσο χαρούμενη για την απαιτητική μετακίνηση (ενδιάμεση πτήση, αυτοκίνητο, σκάφος...). Ταξιδεύω ξανά!
Η μία περίπου ώρα που διαρκεί η πλεύση από τη Νάπολη για την Ίσκια, σε προετοιμάζει για την ατμόσφαιρα και το... local color του τελικού προορισμού.
Αντικρίζοντας την ηφαιστειογενή Ίσκια εντυπωσιάζεσαι από τη σχεδόν τροπική πυκνή βλάστηση, τα έντονα χρώματα των λουλουδιών, την πόλη και τους κατοίκους της που μοιάζουν να ζουν ακόμα στους αθώους και ανέμελους ρυθμούς των λουτροπόλεων της δεκαετίας του '50.

Μπουκαμβίλιες, γεράνια, πεύκα, αρχαιοελληνικοί κίονες, θάλασσα... Τα πάντα γύρω μου μυρίζουν "Ελλάδα”. Οφείλεται άραγε στο γεγονός ότι οι πρώτοι κάτοικοι του νησιού ήταν Ευβοιείς;




Η φαντασία οργιάζει... θυμάμαι δημοφιλείς κινηματογραφικές σκηνές και νιώθω πως είμαι on set... Αντ' αυτού είμαι στην Ίσκια, και βρίσκομαι στο καΐκι που μας μεταφέρει στο παραθαλάσσιο εστιατόριο Giardino Eden.

Απλό, ανεπιτήδευτο, ειλικρινές, όπως οι δικές μας ταβέρνες στα νησιά. Υπάρχει όμως και μία καλαίσθητη, πολύ διακριτική, κοσμοπολίτικη λάμψη.
Είναι οι συνδαιτημόνες, συνάδελφοι από τα πιο σημαντικά ΜΜΕ του κόσμου. Όλοι χαρούμενοι, καλοντυμένοι, μιλούν διαρκώς. Έχουμε να συναντηθούμε τόσο καιρό! Το γκρίζο σύννεφο της πανδημίας έχει διαλυθεί μεμιάς από τη χαρά και την ανάγκη της φυσικής παρουσίας. Αντίο zoom, it hasn't been a pleasure...
Η επόμενη μέρα επιφυλάσσει άλλη μία "local” εμπειρία. Κρουαζιέρα στο πολύχρωμο και επίσης ανέγγιχτο από το χρόνο νησί της Προσίντα.

Αναζωογονητική βουτιά στα βαθυμπλέ νερά της, χαλάρωση και ηλιοθεραπεία στο ντεκ του σκάφους πάντα με ένα απεριτίβο στο χέρι..

Η επιτομή του dolce far niente. Οι κύκνοι του Καπότε, αλλά και οι σύγχρονοι κύκνοι του Griffiths ξέρουν να απολαμβάνουν στο έπακρο κάθε τους στιγμή...
H δύση του ηλίου μας βρίσκει χαρούμενους και ξεκούραστους στο Mezzatorre Hotel and Thermal Spa όπου θα διεξαχθεί το show και το after show dinner party.

Η απαράμιλλη ομορφιά του κόβει την ανάσα.

Σε αυτόν τον πύργο του 16ου αιώνα, έζησε για κάποια χρόνια ο Λουκίνο Βισκόντι πριν μετατραπεί σε ξενοδοχείο από την Pellicano Hotels.





Πολύχρωμο, αυθεντικά κοσμοπολίτικο, με υπέροχους κήπους και άκρως μεσογειακό, είναι αυτό ακριβώς που θα διάλεγαν οι σύγχρονες swans για την απόδρασή τους. Από τα ηχεία ακούγεται το Una Notte a Napoli και μπροστά μας ξετυλίγεται κάθε look της συλλογής.




Τα παπούτσια είναι παραλλαγές της κλασικής εσπαντρίγιας και οι τσάντες αντλούν έμπνευση από τις spaghettatas, τα ψάθινα καλάθια.


Τι υπέροχος κόσμος!
Ο Ian Griffiths οραματίστηκε μία υπέροχη ζωή. Με μεσογειακό άρωμα. Ντύνει τις δυναμικές γυναίκες του σήμερα, τις γυναίκες που είναι και νιώθουν πολίτες του κόσμου. Και που κυρίως, δεν χάνουν ποτέ την θηλυκότητά τους. Υποκλινόμαστε βαθιά στο ταλέντο και το μεγαλείο της ψυχής του!
Η συλλογή θα είναι διαθέσιμη τον Δεκέμβριο στις Boutiques MaxMara.

Max Mara

Max Mara

Max Mara

Max Mara

Max Mara

Max Mara

Max Mara

Max Mara

Max Mara

Max Mara

Max Mara

Max Mara

Max Mara

Max Mara

Max Mara

Max Mara

Max Mara

Max Mara

Max Mara

Max Mara

Max Mara

Max Mara

Max Mara