Από τον Tim Blanks
Έχω ήδη διαβάσει τα δημοσιεύματα για το καρέ κούρεμά της, είναι σε όλα τα περιοδικά. Αυτό συμβαίνει όταν η Victoria Beckham κόβει τα μαλλιά της, τα οποία δείχνουν πολύ ανέμελα το πρωινό που συναντιόμαστε στο σπίτι της οικογένειας στο Λονδίνο. Τα 50 τής πάνε. Μια ιδέα μέικαπ τονίζει τη λαμπερή της όψη. Κάθεται σταυροπόδι στο σαλόνι της, μπροστά από το τζάκι, ξυπόλυτη, καθώς δε βρήκε παπούτσια που να ταιριάζουν με το τζιν Alaïa που φοράει. Τα ρούχα Alaïa και Balenciaga είναι τα μόνα που επιτρέπει στον εαυτό της, εκτός από αυτά του δικού της brand. Παρότι δεν κάνει ιδιαίτερο κρύο, καθόμαστε μπροστά στο αναμμένο τζάκι, γιατί αρέσει στον David να υπάρχει φωτιά. Δύο μέρες είχε γυρίσματα για τη σειρά ντοκιμαντέρ του Netflix, μια προφανή συνέχεια της τρομερά επιτυχημένης και βραβευμένης με Emmy εκπομπής με θέμα τον σύζυγό της.

"Θα έρθουν στο Παρίσι, μετά θα με ακολουθήσουν στο Λος Άντζελες και ύστερα στη Νέα Υόρκη, όπου έχω να κάνω κάποια πράγματα με το CFDA [Council of Fashion Designers of America – Συμβούλιο Σχεδιαστών Μόδας της Αμερικής]. Στη συνέχεια Μαϊάμι με την ομάδα ομορφιάς και την επόμενη χρονιά Προβηγκία για το επόμενο άρωμα".
Η προσέγγιση είναι σαφώς διαφορετική από αυτήν του ντοκιμαντέρ για τον σύζυγό της, όπου υπήρχε πρόσβαση σε κάθε χώρο και πτυχή της ζωής του και σημείωσε τεράστια επιτυχία. "Η σειρά είναι ελαφρώς πιο επικεντρωμένη στην επιχειρηματική μου δραστηριότητα, στη σχεδιάστρια" επιβεβαιώνει η Victoria. "Δε θα είναι τόσο προσωπικό. Έτσι κι αλλιώς, ταξιδεύω πολύ. Θα έχει, πάντως, σκηνές και με τα παιδιά, αλλά φωτίζει τη δουλειά μου, κυρίως στην Αμερική. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που γίνεται".

Η δουλειά… Σχεδόν πριν από δύο δεκαετίες η Victoria παρουσίασε τη σειρά ρούχων της, με μια προσεγμένη και εξατομικευμένη αισθητική, στη Νέα Υόρκη. Δεν ήρθε η παγκόσμια αναγνώριση, ωστόσο η ίδια αισθανόταν πολύ δεσμευμένη, υπήρχε κάτι γοητευτικό στον τρόπο που το έκανε, σαν να δοκίμαζε τα νερά, διψώντας να μάθει από τους ειδικούς. Κι έτσι έχει παραμείνει έως σήμερα. Η Victoria επεκτάθηκε και στα προϊόντα ομορφιάς, αρχικά με δύο ευπώλητες συλλογές σε συνεργασία με την Estée Lauder, πριν λανσάρει τη δική της γκάμα το 2019. Κάποια στιγμή η γνώση γίνεται σοφία και εκείνη έχει γίνει σοφή τόσο στη μόδα όσο και στην ομορφιά.
Και με την παρουσία της στα media, επίσης. Αν και, παρότι η ίδια πάντα περιλαμβάνει τα παιδιά στην αφήγηση της πορείας της ζωής της, ακούγεται σχεδόν κατάπληκτη που δεν έκαναν πολλές ερωτήσεις μετά την εκπομπή για τον David. "Ήταν αστείο. Ο Cruz έλεγε κάτι του τύπου "Δεν είχα καταλάβει πόσο καλός ήταν ο μπαμπάς στο ποδόσφαιρο”. Τα παιδιά βρίσκονταν πάντα στα ποδοσφαιρικά παιχνίδια, πραγματικά όμως ήταν πολύ μικρά". Παρ’ όλα αυτά, ο Brooklyn ρώτησε για την πιο viral στιγμή της εκπομπής, για τη Rolls-Royce και το σχολείο, αναρωτιόταν ποιος είχε την ιδέα και πόσα γυρίσματα χρειάστηκαν. Η μαμά ελαφρώς ενοχλήθηκε. "Ο David παρακολουθούσε το μόνιτορ από το διπλανό δωμάτιο και μετά έβγαλε το κεφάλι του από την πόρτα. Δεν είχε γίνει καμία πρόβα".

Ούτε και η διαπόμπευση του πατέρα τους στον βρετανικό Τύπο μετά την ήττα στο Παγκόσμιο Κύπελλο του 1998 προκάλεσε ιδιαίτερα σχόλια των παιδιών. "Όταν συνέβη, ο David είχε την ηλικία που έχει σήμερα ο Romeo. Είναι βαρύ για έναν 22χρονο, όταν σου συμβαίνει, είτε κολυμπάς είτε πνίγεσαι. Είχαμε ο ένας τον άλλο και τα υπόλοιπα είναι παρελθόν. Αλλά η σκέψη να περάσει το παιδί μου κάτι τέτοιο… Δεν ξέρω πώς θα μπορούσε να το χειριστεί. Δεν ξέρω πώς ο καθένας θα μπορούσε να το χειριστεί. Δεν είχαμε όμως επιλογή".
Αυτές οι στιγμές είναι χαρακτηριστικές για τη σχέση των Beckham και για το πώς εκείνη η περίοδος δημιούργησε το κοινό μέτωπο που έβγαλαν προς τον κόσμο. "Αυτές οι εποχές τελικά σε διαμορφώνουν" λέει η Victoria. "Καταλάβαμε ότι θα μπορούσαμε να είμαστε πιο διακριτικοί, έτσι όπως είναι σήμερα η ζωή μας. Μάλλον είχε πλάκα να σε κυνηγoύν οι παπαράτσι στην Bond Street – και να έχεις ντυθεί ξέροντας ότι θα συμβεί αυτό. Δεν το θέλω πλέον".
Χαίρεται που τα μέσα έχουν γίνει πιο υπεύθυνα, παρότι εξακολουθούν να την κριτικάρουν ανελέητα. Αν πιστέψει κανείς αυτά που διαβάζει, θα νομίζει ότι εκείνη ασχολείται κάθε δευτερόλεπτο με την υπεράσπιση της ιερότητας του ονόματος Beckham. Επιμένει ότι δε δίνει μεγάλη προσοχή σε ό,τι γράφουν γι’ αυτήν. "Το έκανα για πολύ καιρό. Σήμερα υπάρχουν τόσα που με απασχολούν, πολλή δουλειά, πολλά παιδιά για να φροντίσω". Αναφέρω τον Tom Bower, που το πρόσφατο βιβλίο του που τα βγάζει όλα στη φόρα, το "The House of Beckham", χαρακτηρίστηκε από τον The Guardian ως "επική συμφωνία της κακεντρέχειας", και με ρωτάει: "Ποιος είναι αυτός;". Δεν ξέρω αν η απορία είναι γνήσια ή είναι ένα ακόμα δείγμα του δηκτικού της χιούμορ. Αργότερα στη συζήτηση θα πει: "Έγινα 50 και δε δίνω δεκάρα".

Εντούτοις, η Victoria έχει έμφυτο ένα ένστικτο ποπ κουλτούρας, ώστε να χρησιμοποιεί τη ζωή της ως υλικό για την τέχνη της και πρόσφατα για το άρωμά της, το "21:50 Rêverie". Το 2001 ο David και η Victoria είχαν μια ρομαντική απόδραση στην Ιάβα, όπου ο David της πρόσφερε ένα δείπνο-έκπληξη μέσα στους ορυζώνες, που ήταν φωτισμένοι από χιλιάδες κεριά. Η ώρα του δείπνου ήταν 21:50 και η ατμόσφαιρα ονειρική. Προκειμένου να παρουσιάσει το άρωμα και τη νέα της συλλογή, ήθελε μια τοποθεσία στη Γαλλία που να ξυπνάει την ίδια ρομαντική διάθεση. Καταφεύγοντας και πάλι στους ειδικούς, βρήκε τη λύση ο εξαιρετικός Lucien Pagès, υπεύθυνος PR της στο Παρίσι: το μεγαλοπρεπές Château de Bagatelle, του 1777, στο δάσος της Βουλώνης.
Αυτή η κίνησή της έρχεται πάνω στην ώρα, καθώς βρίσκει τη Victoria σε μια καλή στιγμή σε σχέση με τις επιχειρήσεις της. Το 2023 οι πωλήσεις από τα ρούχα και τα προϊόντα ομορφιάς αυξήθηκαν κατά 52%, φτάνοντας τα 89 εκατ. λίρες σε σχέση με τα 59 εκατ. λίρες της προηγούμενης χρονιάς. Αυτό που την ικανοποιεί περισσότερο είναι ότι το κομμάτι της μόδας έγινε, επιτέλους, επικερδές. "Είναι τεράστιο κατόρθωμα. Η εταιρεία έχει περάσει πολλά μέσα σε αυτά τα 17 χρόνια, αρκετά σκαμπανεβάσματα, ένα μεγάλο ταξίδι. Οπότε, το να λέμε τελικά ότι είμαστε επικερδείς με κάνει περήφανη, επειδή δεν είναι μια εύκολη βιομηχανία και γίνεται όλο και πιο σκληρή. Το να μπορείς να λες ότι αυτή τη στιγμή πουλάω, όταν βλέπεις πόσο δύσκολα είναι τα πράγματα για τα πολυτελή προϊόντα…".
Σίγουρα η στρατηγική που επιλέχθηκε ως προς τις τιμές και τη στενότερη σύνδεση μεταξύ πασαρέλας και εμπορικών συλλογών έφερε αποτελέσματα, αλλά το σημείο καμπής ήταν όταν πριν από δύο χρόνια η Victoria έκανε την πρώτη της επίδειξη στο Παρίσι φτάνοντας με νέα δημιουργική ομάδα, ενέργεια που αναβάθμισε τη θέση του brand στον χώρο. "Κάθε φορά οι συλλογές μου αφορούσαν το ένα ή το άλλο πρόσωπο. Όταν πήγα όμως στο Παρίσι, συνειδητοποίησα ότι πρέπει να αφορά κι εμένα σε έναν βαθμό. Έτσι, έδωσα λίγη ώθηση στον εαυτό μου".
Αυτή η έλλειψη αυτοπεποίθησης και και η μανία της με τη μόδα την έκαναν να θέλει τόσο πολύ να πάρει μαθήματα από οποιονδήποτε μπορούσε να την καθοδηγήσει. Καμία αλαζονεία, κανένα "εγώ" και το ένστικτο εστιασμένο για την καλύτερη στυλίστρια (όπως η Jane How), την καλύτερη μύτη στα αρώματα (Jérôme Epinette) και τον καλύτερο επιστήμονα σε θέματα επιδερμίδας (καθηγητής Bader). Υποστηρίζει ότι τον τελευταίο τον κυνηγούσε μέχρι να δεχτεί να συνεισφέρει στην επιστημονική φόρμουλα των προϊόντων της. "Όσο περισσότερο το χρησιμοποιείς, τόσο λιγότερο το χρειάζεσαι" λέει για το μολύβι κονσίλερ για κάτω από τα μάτια, που μόλις δημιούργησαν μαζί.

Να επισημάνουμε ότι η Victoria δεν έχει ακολουθήσει την πεπατημένη παραχωρώντας το όνομά της σε κάποιον κολοσσό. Τα πάντα είναι εκείνη και το επιχειρηματικό της ένστικτο. "Όταν σκέφτομαι αυτά τα τελευταία 17 χρόνια… Υπήρχε μια εποχή που καλούμασταν συνεχώς να κάνουμε για το brand "πυροσβεστικές” παρεμβάσεις. Όταν όμως δημιούργησα το άρωμα, τότε πίστεψα ότι από brand γίναμε οίκος. Πέρασα τόσα χρόνια χτίζοντας τα καταραμένα τα θεμέλια. Τώρα μπορώ να αρχίσω να χτίζω τον οίκο".
Μόλις της ήρθε μια σκέψη στο μυαλό: "Κάποιος φίλος μιλούσε πρόσφατα με τα παιδιά και του είπαν ότι είμαι οικοδόμος. Και αυτό είμαι".
Τα κοσμήματα σε όλες τις λήψεις είναι από την προσωπική της συλλογή.
Styling: Cathy Kasterine.
Μαλλιά: Luke Hersheson @thewallgroup με Hershesons.
Μακιγιάζ: Francesca Abrahamovitch @a-frameagancy με προϊόντα Victoria Beckham Beauty.
Βοηθοί styling: Crystalle Cox και Hadya Tuofiq.
Από το τεύχος Μαρτίου του Harper's Bazaar Greece που κυκλοφόρησε την Κυριακή 16/03 με το Βήμα της Κυριακής.