Το Twitter απαγορεύει όλες τις διαφημίσεις πολιτικού περιεχομένου

Ο λόγος για τη νέα συνθήκη του κοινωνικού δικτύου.

Την απαγόρευση κάθε μορφής πολιτικής διαφήμισης στο Twitter ανακοίνωσε ο CEO της εταιρείας, Jack Dorsey, γεγονός που θα ισχύσει από τον Νοέμβριο. Προβλέπεται ότι η εν λόγω κίνηση θα αυξήσει την πίεση στο Facebook για την αμφιλεγόμενη στάση του στο ζήτημα της παραπληροφόρησης και των ψευδών πολιτικών ειδήσεων.

Η νέα πολιτική της κοινωνικής πλατφόρμας, που ανακοινώθηκε μέσω του λογαριασμού του Jack Dorsey στο Twitter την Τετάρτη, θα τεθεί σε ισχύ στις 22 Νοεμβρίου και θα εφαρμοστεί παγκοσμίως σε όλες τις εκλογικές καμπάνιες, καθώς και στις διαφημίσεις που σχετίζονται με πολιτικά ζητήματα. Το χρονοδιάγραμμα αφήνει να εννοηθεί ότι η απαγόρευση θα τεθεί σε ισχύ εγκαίρως για τις εκλογές του Ηνωμένου Βασιλείου.

"Ένα πολιτικό μήνυμα αποκτά δυναμική όταν οι άνθρωποι αποφασίζουν να ακολουθήσουν έναν λογαριασμό ή να κάνουν retweet. Με το να πληρώνει κάποιος για reach, αφαιρεί αυτή την απόφαση, αναγκάζοντας τους ανθρώπους να βλέπουν άκρως βελτιστοποιημένα και στοχοθετημένα πολιτικά μηνύματα. Πιστεύουμε ότι αυτή η απόφαση δεν πρέπει να διακυβεύεται από τα χρήματα. Ενώ η διαφήμιση μέσω διαδικτύου είναι απίστευτα ισχυρή και πολύ αποτελεσματική για τους διαφημιζόμενους, αυτή η δύναμη φέρνει σημαντικούς κινδύνους στην πολιτική, όπου μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να επηρεάσει τις ψήφους και τη ζωή εκατομμυρίων ανθρώπων" έγραψε ο Dorsey.

Ο CEO του Twitter επισήμανε επίσης, ότι αν ένα πολιτικό μήνυμα άπτεται του ενδιαφέροντος του κόσμου, μπορεί ακόμα να γίνει viral, καθιστώντας έτσι έναν πιο δημοκρατικό τρόπο προώθησης μηνυμάτων χωρίς να απαιτείται κάποια πληρωμή. Στον αντίποδα, η απόφαση του Mark Zuckerberg να μην πάρει ξεκάθαρη θέση απέναντι στην παραπληροφόρηση, επικαλούμενος την ελευθερία της επιλογής, έχει προκαλέσει πληθώρα αντιδράσεων, ακόμα και μετά το ζήτημα που προέκυψε με τη ρωσική εμπλοκή στις αμερικάνικες εκλογές το 2016. 

Η νέα πολιτική του Twitter βρίσκει σύμφωνη και την Alexandria Ocasio-Cortez, η οποία είχε πιέσει αρκετά τον CEO του Facebook, στην κατάθεσή του στο Κογκρέσο με επίμονες ερωτήσεις σχετικά με την προπαγάνδα και την προστασία των χρηστών. "Η μη αποδοχή πληρωμένης παραπληροφόρησης είναι μια από τις πιο βασικές και ηθικές αποφάσεις που μπορεί να πάρει μία εταιρεία" έγραψε στο Twitter.