Το ελληνικό νησί που κάθε χρόνο γοητεύει όλο και περισσότερους φιλότεχνους

Σε απόσταση αναπνοής από την Αθήνα, ένα νησί ενισχύει θέρος με το θέρος, φθινόπωρο με το φθινόπωρο την πολιτιστική του παρουσία.

Θα μπορούσε να πει κανείς ότι η πολιτιστική ταυτότητα των νησιών του Αργοσαρωνικού είναι διαμορφωμένη. Η Ύδρα διακρίνεται για το εικαστικό της ταμπεραμέντο με τον ήλιο του Jeff Koons να συνιστά σταθερό σημείο αναφοράς, λειτουργώντας ως πομπός συγγενικών μορφών τέχνης που ξεδιπλώνονται στα Σφαγεία – τη θερινή κατοικία του Ιδρύματος ΔΕΣΤΕ -, σε ιδιωτικές γκαλερί και στο Ιστορικό Αρχείο – Μουσείο του νησιού. Οι Σπέτσες για το δυναμικό κράμα κοσμοπολίτικης αύρας και καλλιτεχνικής ανησυχίας δίπλα στη θάλασσα. Ο Πόρος για το σημαντικό Αρχαιολογικό του Μουσείο και τη Citronne Galllery που κάθε χρόνο φιλοξενεί Έλληνες δημιουργούς και τα έργα τους. 

Διαβάστε Επίσης

Η τέχνη, όμως, δεν είναι σταθερή. Οικία της είναι ο πομπός και οι αποδέκτες της. Εξελίσσεται μέσα από την αναζήτηση, από εκείνο το αίσθημα περιέργειας που οδηγεί τον άνθρωπο στην εξερεύνηση. Με τη σειρά της, η τελευταία διεγείρει τη σύγχρονη δημιουργία και τη γέννηση νέων πολιτιστικών τοπόσημων. Στη σκιά της Αφαίας, η Αίγινα προσελκύει κάθε χρόνο όλο και περισσότερους φιλότεχνους με τις εκθέσεις και τις δράσεις της να κλείνουν το μάτι σε αποδράσεις που μετρώνται στη μία ώρα από το λιμάνι του Πειραιά.

ατελιέ του Νίκου Νικολάου
Στο ατελιέ του Νίκου Νικολάου για έργα τέχνης με θέα

Στο ατελιέ, πρώην σπίτι του Νίκου Νικολάου η τέχνη ανθίζει τα θερινά και φθινοπωρινά απογεύματα, σε απόσταση μόλις δέκα λεπτών με τα πόδια από τη χώρα του νησιού. Ο ζωγράφος εγκαταστάθηκε εκεί το 1964 στην Αίγινα με τη σύζυγό του Αγγέλα Νικολάου με το σπίτι τους να γίνεται τακτικός τόπος συνάντησης φιλότεχνων και διανοούμενων, μία εικαστική ιεροτελεστία που συνεχίζεται μέχρι και σήμερα. Η φετινή έκθεση, η οποία χαμηλώνει αυλαία στις 26 του μήνα, επικεντρώνεται στα σχέδια που η ζωγραφική δημιουργεί στην επιφάνεια πετρών. Η "Πέτρες Αιγίνης και άλλες θάλασσες στο ατελιέ του Νίκου Νικολάου", όπως ονομάζεται, απαρτίζεται από λίθους με ιδιαίτερα σχέδια, φυσικά χρώματα, ήρεμες αποχρώσεις – σαν να σμιλεύτηκαν για να ζωγραφιστούν, σαν κάθε σχέδιο να παρουσιάζει μία αφήγηση, η οποία επιδέχεται ερμηνείας.

Εικόνα από το εσωτερικό του Μουσείου Καπράλου
Εικόνα από το εσωτερικό του Μουσείου Καπράλου

Παράλληλα, στη βορειοδυτική πλευρά της Αίγινας, το Μουσείο Καπράλου, παράρτημα της Εθνικής Πινακοθήκης στο νησί, λειτουργεί ως συνδετικός κρίκος του διαχρονικού έργου του ζωγράφου και γλύπτη με το παρόν. Στον χώρο, πρώην σπίτι του, ο οποίος αποτελείται από 6 αίθουσες – εργαστήρια φιλοξενούνται γλυπτά του δημιουργού σε ξύλο, πωρόλιθο και μάρμαρο και ζωγραφικά του έργα, όλα φιλοτεχνημένα στην Αίγινα. Εκτίθενται επίσης δείγματα της μικρογλυπτικής του σε πηλό και μπρούντζο. Στα σημαντικότερα εκθέματα του μουσείου περιλαμβάνονται το γύψινο εκμαγείο της σαράντα μέτρων μήκους πώρινης ζωφόρου Το Μνημείο της Μάχης της Πίνδου (1952-1956), καθώς και το σύνταγμα από κορμούς ευκαλύπτων Παρωδία από το Αέτωμα της Ολυμπίας (1971-1972).

Κάθε χρόνο, το Aegina Fistiki Fest, φιλοξενεί σημαντικούς καλλιτέχνες από τον χώρο της γραφής και της μουσικής σκηνής παρουσιάζοντας μία ενδιαφέρουσα συνδιαλλαγή ανάμεσα στη γαστρονομία του τόπου και τον πολιτισμό που όταν φιλοξενείται με σεβασμό, αγκαλιάζεται με θέρμη

Η απόδραση, μονοήμερη ή παρατεταμένης διάρκειας, με μία επίσκεψη στο "Σπίτι του Καζαντζάκη" στην παραθαλάσσια περιοχή Λιβάδι, ξενάγηση στα εργαστήρια των αγγειοπλαστών στον Μεσαγρό και φυσικά ανάσες δέους και οξυγώνους στον Ναό και τον αρχαιολογικό χώρο της Αφαίας