Εθνική Λυρική Σκηνή | Τι θα δούμε στην Εναλλακτική Σκηνή την καλλιτεχνική περίοδο 2023/24

Pasolini, Μπουλανζέ, ένα τρίπτυχο σύγχρονου χορού, δύο φεστιβάλ αφιερωμένα στην μπαρόκ μουσική και στα κρουστά όργανα και πολλά ακόμη στον τολμηρό προγραμματισμό που υπογράφει ο Αλέξανδρος Ευκλείδης.

HARPER'S BAZAAR TEAM

Ένα πολυδιάστατο και τολμηρό πρόγραμμα παρουσιάζει η Εναλλακτική Σκηνή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής για την καλλιτεχνική περίοδο 2023/24. Το πλούσιο πρόγραμμα περιλαμβάνει την πανελλήνια πρώτη παρουσίαση του κύκνειου άσματος του Pier Paolo Pasolini σε παράσταση μουσικού θεάτρου, πρωτότυπες παραγωγές μουσικοθεατρικών έργων, τη μοναδική όπερα της Nadia Boulanger στη μόλις τρίτη παρουσίασή της εδώ και εκατό χρόνια, μια νέα φιλόδοξη παραγωγή σύγχρονου χορού, αναβιώσεις επιτυχημένων παραγωγών όπερας και μιούζικαλ που συζητήθηκαν και ενθουσίασαν το κοινό, παραστάσεις για βρέφη και γονείς, παιδιά και νέους, συναυλίες, καθώς και δύο φεστιβάλ αφιερωμένα στην μπαρόκ μουσική και στα κρουστά όργανα. Πλήθος από σημαντικούς δημιουργούς και ερμηνευτές από τους χώρους της όπερας, του μουσικού θεάτρου, του θεάτρου και του χορού εγγυώνται ένα πρόγραμμα υψηλού καλλιτεχνικού προφίλ και αισθητικής αξίας, εστιασμένο τόσο στην αξιοποίηση του εκρηκτικού καλλιτεχνικού δυναμικού της χώρας όσο και σε σημαντικές διεθνείς συνεργασίες. Ιδρυτικός Δωρητής της Εναλλακτικής Σκηνής της ΕΛΣ και διαχρονικός υποστηρικτής είναι το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ).

Καταρρίπτοντας αποφασιστικά τα στεγανά ανάμεσα στις επιμέρους κατηγορίες που απαρτίζουν το ευρύ και περιεκτικό πεδίο του μουσικού θεάτρου, η Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ προτείνει για την καλλιτεχνική περίοδο 2023/24 ένα πρόγραμμα που φιλοδοξεί να συσπειρώσει γύρω από την υποδειγματικής ακουστικής αίθουσά της τόσο τους φιλόμουσους, τους λάτρεις της όπερας και τους οπαδούς του μουσικού θεάτρου όσο και τους θεατρόφιλους και τους γνώστες του χορού. Εισερχόμενη στην έβδομη περίοδο λειτουργίας της, η Εναλλακτική Σκηνή επιχειρεί μια ριζική διεύρυνση των ορίων του χώρου, σε ένα πρόγραμμα που συμπεριλαμβάνει τολμηρές και επίκαιρες πολιτικές προτάσεις, διερεύνηση άδικα παραμελημένων σελίδων του ρεπερτορίου, έμφαση στην ηλικιακή και αισθητική διεύρυνση του κοινού της και τις γόνιμες συνεργασίες, καθώς και, βέβαια, συστηματική καλλιέργεια του θεμελιακού της στίγματος: του σύγχρονου μουσικού θεάτρου, τόσο στις ψυχαγωγικές όσο και στις ερευνητικότερες όψεις του, με μια σειρά από αναβιώσεις σημαντικών έργων αλλά και νέων παραγωγών που δοκιμάζουν δημιουργικά τα όρια του είδους, θέτοντας τις βάσεις για τη μακροβιότητα και τη μελλοντική του εξέλιξη.

Στις νέες παραγωγές μουσικού θεάτρου συναντάμε δύο πρώτες πανελλήνιες παρουσιάσεις στην αίθουσα της Εναλλακτικής Σκηνής της ΕΛΣ. Η εμβληματική ταινία "Σαλό, 120 ημέρες στα Σόδομα" του Pier Paolo Pasolini μετατρέπεται, μετά από ανάθεση της ΕΛΣ, σε ρηξικέλευθη παράσταση μουσικού θεάτρου από τον ανατρεπτικό σκηνοθέτη Άρη Μπινιάρη σε συνεργασία με τον συνθέτη Jeph Vanger και έναν πολυάριθμο θίασο διακεκριμένων ηθοποιών, σηματοδοτώντας την πρώτη παρουσίαση έργου του αιρετικού Ιταλού δημιουργού στην ΕΛΣ. Επιπλέον, με αφορμή τις παραστάσεις του "Σαλό, 120 ημέρες στα Σόδομα", ο Άρης Μπινιάρης επιμελείται σκηνοθετικά και καλλιτεχνικά ένα εκρηκτικό rap concert σε συνεργασία με καλλιτέχνες της ελληνικής ραπ σκηνής. Το "Salò: The Concert" αποτελεί μια διεύρυνση της θεματικής τόσο της ταινίας όσο και του ευρύτερου έργου του Ιταλού δημιουργού με τα εργαλεία και την αισθητική του επιδραστικότερου μουσικού ρεύματος του σήμερα. Το μυθιστόρημα "Ο αποτυχημένος" του κορυφαίου Αυστριακού συγγραφέα Thomas Bernhard, που σφράγισε τη γερμανόφωνη λογοτεχνία κατά το δεύτερο μισό του 20ού αιώνα, παρουσιάζεται σε διασκευή και σκηνοθεσία του Έκτορα Λυγίζου, ο οποίος μετασχηματίζει τη μονολογική αφήγηση του πρωτότυπου σε μουσικοθεατρική παράσταση για τέσσερις φωνές και ένα πιάνο.

Δείτε περισσότερα στο athinorama.gr