Virgil Abloh | Μία έκθεση στο Παρίσι μάς εισάγει στο δημιουργικό του σύμπαν

Το "Echosystems" αποτίει φόρο τιμής σε έναν άνθρωπο που άφησε το δικό του αποτύπωμα στον χώρο της μόδας.

Σε λιγότερες από 40 ημέρες συμπληρώνονται δύο χρόνια από τη στιγμή που ο Virgil Abloh έφυγε από τη ζωή αφήνοντας το δημιουργικό σύμπαν της μόδας και της υψηλής ραπτικής χαρακτηρισμένο από μία αναντικατάστατη έλλειψη. 

Διευρύνοντας τα ήδη ελεύθερα όρια της μόδας, ο Virgil Abloh είχε ιδιαίτερη αδυναμία στο interior design, στη διακόσμηση, στην αρχιτεκτονική, σε οτιδήποτε διέγειρε θελκτικά το φαντασιακό του με ασυνήθιστο – αλλά όχι απόκοσμο – τρόπο. Ο πρώην καλλιτεχνικός διευθυντής της Louis Vuitton και της Off – White, ο οποίος στο παρελθόν είχε κινηθεί και σε μουσικά μονοπάτια εκτελώντας χρέη DJ, δε σταμάτησε ποτέ να δημιουργεί. Να εξερευνά, να παρατηρεί, να μαθαίνει, να μεταλαμπαδεύει, να διδάσκει. Ως ένας μικρός φόρος τιμής στο πνεύμα και τη δράση του, η εμβληματική Galerie kreo παρουσιάζει μία πλουραλιστική έκθεση στην πόλη του φωτός.

Virgil Abloh | Μία έκθεση στο Παρίσι μάς εισάγει στο δημιουργικό του σύμπαν

Υπό την επιμέλεια του Hugo Vitrani, το Echosystem – όπως φέρει το όνομά του - καταπιάνεται με τις εμπειρίες του Abloh που μεγάλωσε στα περίχωρα του Σικάγο, ως ένα έγχρωμο παιδί με ρίζες από τη Γκάνα σε μία γειτονιά κυρίως λευκών, και την αγάπη του για την κουλτούρα του skateboarding. Διερευνά επίσης την εξέλιξη της πιο διάσημης υπογραφής του Abloh. Τη χρήση, δηλαδή, των εισαγωγικών για να απαιτήσει την επανεξέταση και την επανεκτίμηση λέξεων, ιδεών ή φράσεων.

Courtesy Of Galerie Kreo

Μεταξύ των τελευταίων έργων είναι η σκάλα "World Leaders" του Abloh, τα σκαλιά της οποίας είναι χαραγμένα με τα ονόματα των Aaliyah, Michael Jordan, Malcolm X, Grand Mixer DXT και Ella Fitzgerald - έγχρωμων εικαστικών καλλιτεχνών, μουσικών, ακτιβιστών και διανοουμένων. Η περιβόητη σκάλα παρουσιάζει με τρόπο καλλιτεχνικό τον ρατσισμό που βίωσαν αρκετοί ηγέτες εξαιτίας του χρώματος της επιδερμίδας τους και τον αποκλεισμό τους από σημαντικές δραστηριότητες της κοινωνικής ζωής από τους "λευκούς" θεσμούς. Πρόκειται για "μια πολιτική και ποιητική γυάλινη οροφή που ο Virgil Abloh σπάει συνεχώς", αναφέρει η γκαλερί, η οποία είναι και η μόνη που εκπροσωπεί τον σχεδιαστή.

Courtesy Of Galerie Kreo

Την ίδια στιγμή, το θρυλικό παγκάκι του "Midway Village" αντλεί έμπνευση από την κουλτούρα του δρόμου, μια αυστηρή και εξαιρετικά βρουταλιστική μορφή που επανεξετάζει την ιστορία των παγκακίων στη δημόσια και ιδιωτική σφαίρα. Τα παγκάκια χρησιμεύουν ως σημεία συγκέντρωσης, μέρη για ξεκούραση - ή αποκτούν άλλη διάσταση, όταν χρησιμοποιούνται ως ράμπες στο skateboarding και το παρκούρ. Ο Abloh εφιστά την προσοχή σε αυτή την προοπτική μέσω γραφικών περιγραμμάτων, τα οποία θυμίζουν τα σημάδια σε ένα πεζοδρόμιο και το κερί που χρησιμοποιούν οι λάτρεις του street style τρόπου ζωής κατά μήκος των πεζοδρομίων και των παγκακίων. 

Courtesy Of Galerie Kreo

Ανάμεσα στα έντονα χρωματιστές δημιουργίες του Abloh περιλαμβάνονται αντικείμενα και έργα τέχνης από καλλιτέχνες που θαύμαζε και διαμόρφωσαν την οπτική του γλώσσα. Σε αυτά περιλαμβάνονται οι Jean-Michel Basquiat, Erwan Bouroullec, Sophie Bramly, Martha Cooper, Bruce Davidson, Tom Dixon, Marcel Duchamp, Futura 2000, Konstantin Grcic, Gordon Matta-Clark, A. R. Penck, Jerszy Seymour, Pablo Tomek και Dondi White.

Η έκθεση θα είναι διαθέσιμη προς επίσκεψη από το φιλόμουσο κοινό μέχρι την 1η Νοεμβρίου.

Διαβάστε Επίσης