Από την πρώτη στιγμή που ανέλαβε τον ρόλο της καλλιτεχνικής διευθύντριας του οίκου Dior (2016), η Maria Grazia Chiuri αξιοποίησε τη θέση της ως έναν δίαυλο επικοινωνίας με τις γυναίκες δημιουργούς. Με εκείνες τις θηλυκές εκφράσεις που, αν δεν συναντούν την αλήθειά τους στους κόλπους της Τέχνης, σίγουρα δημιουργούν το δικό τους μικρο-σύμπαν.



Η μέχρι τώρα συνειδητή επιλογή της να αναθέσει στις Judy Chigaro, Mickalene Thomas, Penny Slinger τη δημιουργία in citu installations σε προηγούμενα catwalk shows του γαλλικού οίκου μόδας και υψηλής ραπτικής συνηγορούν. Όπως, και το πλέγμα τέχνης που δημιουργήθηκε για να περπατήσουν τα μοντέλα και ταυτόχρονα οι νέες της δημιουργίες στο Dior show στην Εβδομάδα Υψηλής Ραπτικής του Παρισιού.



Αυτή τη φορά, η Rithika Merchant, μία καλλιτέχνις με έδρα τη Βομβάη, κλήθηκε να δημιουργήσει μία ολιστική έκθεση τέχνης με εννέα πίνακες ζωγραφικής, απλωμένους σε ταπετσαρί στους τοίχους του Musée Rodin. Αρωγός στην προσπάθειά της η Karishma Swali και οι τεχνίτες της Chanakya School of Craft - ενός οργανισμού που εδρεύει στη Βομβάη και διατηρεί την ιστορική ινδική χειροτεχνία ζωντανή ακόμα και την εποχή που όλα φαίνονται ικανά να κατασκευαστούν σε AI μονοπάτια.


Η Merchant γνώρισε για πρώτη φορά τη Swali, η οποία είναι η δημιουργική διευθύντρια της Chanakya και ανέκαθεν υπέρμαχος των γυναικών τεχνιτών, στην επίδειξη Pre-Fall 2023 του Dior στη Βομβάη. Τότε, η Chanakya δημιούργησε ένα μνημειώδες "toran" για την επίδειξη στην Πύλη της Ινδίας, που χρειάστηκε 35.000 (!) ώρες χειροτεχνίας για να ολοκληρωθεί). Μία σύμπραξη, σχεδόν καρμική, η οποία δεν περιορίστηκε στο έντονο συναίσθημα της στιγμής, αλλά φρόντισε αβίαστα να το οδηγήσει στο επόμενο επίπεδο: αυτό που απελευθερώνει τον χαρακτήρα του στο σήμερα.


Από τη δική της οπτική, η Dior περιγράφει το έργο της Merchant ως "σύγκληση ιστοριών της γυναικείας φύσης από γενιά σε γενιά", με τις δημιουργίες της στον εκθεσιακό χώρο, οι οποίες φέρουν τον τίτλο "The Flowers We Grew", - να ανατρέχουν στις ιστορίες των προγόνων της από την πλευρά της μητέρας της, οι οποίοι κατάγονται από την παράκτια πολιτεία της Κεράλα. Εκεί, βρίσκεται ο πυρήνας της. Από εκεί αποκτά ρυθμό ο παλμός της. Τα μεγάλης κλίμακας φουτουριστικά υφάσματα, τοποθετημένα στους τοίχους του σημείου παρουσίασης, ήταν ένα φανταστικό σύνολο στοιχείων, από ανθρωπόμορφες φιγούρες αστέρια, φύλλα, λουλούδια και ζώα που βρυχώνται.


Ο τίτλος του έκθεσης αντλεί έμπνευση από την πεποίθηση της Merchant ότι "οι σπόροι που φυτεύουμε στο παρελθόν μεγαλώνουν στα λουλούδια του παρόντος", μία διαδικασία άνθησης της Τέχνης διαθέσιμη ως αυτόνομη έκθεση έως και τις 2 Φεβρουαρίου στο σημείο που το défilé του οίκου Dior συγκίνησε (και πάλι) τους φωτογράφους.