"Η Κοπεγχάγη είναι τόσο μικρή και όλοι γνωρίζονται με όλους " λέει η crochet designer Lulu Kaalund στο Wallpaper. Στην πρωτεύουσα της Δανίας, το φαγητό, η μόδα, η τέχνη, το design και η μουσική διασταυρώνονται, και η Kaalund αποδεικνύει ότι μπορεί ένας άνθρωπος να είναι πολυπράγμων και πολυμαθής.
Το πλέξιμο ήταν μια δεύτερη καριέρα που ποτέ δεν είχε οραματιστεί. Μετά από τέσσερα χρόνια εκπαίδευσης σε σχολή μαγειρικής στη Δανία, η Kaalund βρήκε τη δουλειά των ονείρων της στο εστιατόριο Relæ (σύνηθες όνομα στη λίστα με τα 50 κορυφαία εστιατόρια στον κόσμο μέχρι το κλείσιμό του πέρυσι). Πριν από πέντε χρόνια όμως, η Kaalund είχε ένα ατύχημα που της προκάλεσε σοβαρή διάσειση, με αποτέλεσμα να μην μπορούσε πλέον να συνεχίσει να εργάζεται ως σεφ. Η μητέρα του πρώην συντρόφου της την έμαθε να πλέκει ενώ ανάρρωνε.
Υπάρχει κάποιο νήμα που να συνδέει τη δημιουργικότητα στη μαγειρική με το βελονάκι; Αντιθέτως. "Η εργασία σε μια κουζίνα παγκόσμιας κλάσης έχει να κάνει με την πειθαρχία, δεν υπάρχει χώρος για δημιουργικότητα. Πρέπει να κάνετε ακριβώς αυτό που σας λένε και να είστε γρήγοροι και ακριβείς " λέει. "Υπάρχει ένας αρχιμάγειρας και αποφασίζει τι θα συμβεί. Εάν προσπαθείτε να φτιάξετε ή να προτείνετε κάτι μόνοι σας, καταλήγετε σε άσχημο μέρος! Αλλά υπάρχουν πολλές καταστάσεις όπου πρέπει να φανείτε δημιουργικοί, δίνοντας λύσεις, γιατί θα αντιμετωπίσετε καθημερινά προβλήματα σε μια κουζίνα όπως αυτή, όπως τα προϊόντα που δεν είναι όπως περιμένατε. Εάν έχετε τα προσόντα του σεφ, είστε πραγματικά οργανωμένοι και καταλαβαίνετε πώς να δώσετε προτεραιότητα και να οργανώσετε τη ζωή σας. Πιστεύω ότι αυτό βοήθησε πραγματικά".
Ένα από τα πρώτα project που ξεκίνησε ήταν να πλέξει μια κουβέρτα μωρού για φίλους. Έμειναν έκπληκτοι με το δώρο της και την ενθάρρυναν να συνεχίσει. "Τότε συνέβη αμέσως" λέει για την επαγγελματική της μεταμόρφωση. Πριν από τρία χρόνια, άρχισε να δημιουργεί έργα τέχνης και ταπετσαρίες τοίχου, καθώς και μοναδικά πουλόβερ, τουνίκ και φορέματα.
Η Kaalund χρησιμοποιεί ένα βελονάκι για να πλέκει τα σχέδιά της. "Όλα πρέπει να γίνουν με το χέρι. Δεν μπορείτε να στείλετε βελονάκι σε ένα εργοστάσιο και να το παράγετε μαζικά. Είναι σχεδόν αδύνατο να παράγουμε σε μεγάλη κλίμακα". Χρειάζονται περίπου 25 ώρες για να ολοκληρωθεί ένα από τα πουλόβερ της. Προτιμά τα νήματα που είναι συνήθως 80% μαλλί (έχει επιφυλάξεις σχετικά με την ηθική της βαμβακοκαλλιέργειας) και πιο συχνά χρησιμοποιεί βελόνα 4,5 - που σημαίνει ότι μια γραμμή βελονιάς θα έχει πλάτος 4,5 mm. "Έφτιαξα ένα έργο τέχνης που ήταν πραγματικά μεγάλο χρησιμοποιώντας μια βελόνα 2,5 και χρειάστηκαν πάνω από 300 ώρες για να φτιάξω. Είναι πολύ δύσκολο και παθαίνεις πολλές κράμπες στο χέρι, καθώς οι ραφές είναι τόσο μικρές". Δουλεύει ελεύθερα χωρίς να σχεδιάζει, αφήνοντας το νήμα να καθοδηγήσει τα ζωγραφικά της σχέδια: "Μερικές φορές ένα πουλόβερ θα καταλήξει κρεμαστό για τον τοίχο" παραδέχεται.
Η δουλειά της έχει παρουσιαστεί στη V1 Gallery της Κοπεγχάγης, όπου πρόκειται να πραγματοποιήσει και μια ατομική έκθεση στα τέλη του 2021. "Η Lulu έχει μια εξαιρετικά καλά ανεπτυγμένη αίσθηση για τη βιολογική σύνθεση και τη χρωματική εργασία. Η διαισθητική της προσέγγιση στη δημιουργία είναι σπάνια και αξιοθαύμαστη ", λέει ο συνιδρυτής και διευθυντής της γκαλερί, Jesper Elg.
Την Kaalund έχουν επίσης αναζητήσει αρκετά δανέζικα fashion brands: έκανε τα πλεκτά καπέλα από απορριφθέντα νήματα για τη συλλογή A / W20 του Ganni (και ένα φόρεμα για το show) και ένα πουλόβερ για το Soulland. Στις επερχόμενες συνεργασίες της είναι μια capsule collection με παιχνιδιάρικες βελονιές, που έχει σχεδιαστεί σε συνεργασία με τη Sian Swimwear και πρόκειται να κυκλοφορήσει αυτή την άνοιξη, καθώς και κομμάτια για την avant-garde designer Anne Sofie Madsen.
Αν και έχει μια λίστα αναμονής για τα πλεκτά της, παραδέχεται ότι δεν λαμβάνει συγκεκριμένες παραγγελίες, προτιμώντας απλώς να κάνει αυτό που την εμπνέει. Πώς μπορείτε, λοιπόν, να αγοράσετε μία από τις δημιουργίες της; "Μπορεί κάποιος απλώς να στείλει DM στο Instagram" λέει η Kaalund.