10 χρόνια από το θάνατο του Alexander McQueen | 10 δημιουργίες του που έμειναν στην ιστορία

"Θέλω να ενδυναμώνω τις γυναίκες. Θέλω ο κόσμος να φοβάται τις γυναίκες που ντύνω."

 "Δώστε μου λίγο χρόνο και θα σας δώσω επανάσταση", έλεγε ο Alexander Lee McQueen και είναι αναμφισβήτητα μια φράση που μπορεί να περιγράψει όλη την πορεία του στο χώρο της μόδας. O δημιουργός έφυγε από τη ζωή πριν από δέκα χρόνια, στις 11 Φεβρουαρίου του 2010, όταν αποφάσισε να βάλει ο ίδιος τέλος σε ηλικία 40 ετών. ο αγαπημένος του φίλος David LaChapelle, είχε αποκαλύψει πως ο Lee έπαιρνε ναρκωτικά και ήταν δυστυχισμένος. Υπήρξε chief designer για τον οίκο Givenchy από το 1996 μέχρι το 2001, και στη συνέχεια αποχώρησε για να δημιουργήσει το δικό του brand. 

10 χρόνια από το θάνατο του Alexander McQueen | 10 δημιουργίες του που έμειναν στην ιστορία
O Alexander McQueen με ένα μοντέλο στο φινάλε του show του για τη σεζόν Άνοιξη/Καλοκαίρι 1998, στο Λονδίνο. 

Ο ΜcQueen κατάφερε να αλλάξει τα δεδομένα στη μόδα, ακολουθώντας τη δική του πορεία και δημιουργώντας ένα πραγματικά ξεχωριστό στιλ, που έφτασε να αναγκάσει με έναν τρόπο σημαντικά ονόματα του χώρου να επαναπροσδιορίσουν τα brands τους. Έχοντας ερεθίσματα από βιβλία, εμπειρίες και δικές του σκέψεις δημιουργούσε πάντα συλλογές που σήμαιναν κάτι για τον ίδιο.

Μεγαλειώδη σκηνικά, θεατρικό ύφος, επιβλητικές σιλουέτες και εκκεντρικές υφές, ήταν κάποια από τα στοιχεία που χαρακτήριζαν τις συλλογές του. Κάποιες φορές με μια dark προσέγγιση, κάποιες άλλες πιο ρομαντική, ανάλογα με την διάθεση που είχε ο ίδιος κάθε φορά, έπλαθε την ιστορία του και φρόντιζε να την αποτυπώνει με τον πιο περιγραφικό τρόπο πάνω στην πασαρέλα. 

"Αν θέλεις να με γνωρίσεις, δες απλά τη δουλειά μου"- Αlexander Lee McQueen. 

Ακολουθούν  δέκα δημιουργίες του σχεδιαστή που έμειναν στην ιστορία.

David Bowie-Earthling

David Bowie-Earthling

Ένα από τα πιο iconic looks του David Bowie είναι με αυτό το παλτό, το γνωστό Union Jack frock coat το οποίο δημιούργησε ο Alexander MacQueen και μάλιστα στο πίσω μέρος του ήταν καμμένο με τσιγάρα. Το συγκεκριμένο κομμάτι δημιουργήθηκε το 1996 όταν ο Lee ήταν ακόμα σχεδόν άγνωστός στο ευρύ κοινό, αλλά είχε τραβήξει την προσοχή του Bowie χάρη στην ιδιαίτερη αισθητική του. Αργότερα με αυτό το παλτό ο Bowie πόζαρε και για το εξώφυλλο του άλμπουμ του Earthling ενώ πλέον ανήκει στο Costume Institute του Metropolitan Museum of Art. 

Bird's nest headdress | London Fashion Week 2000

Bird's nest headdress | London Fashion Week 2000

Θέλοντας να αποτυπώσει ένταση και δράμα, ο σχεδιαστής δημιούργησε ένα headpiece με πουλιά. "Όταν βλέπω πουλιά να πετάνε γοητεύομαι. Εμπνέομαι και προσπαθώ να μεταφέρω την ομορφιά τους και στις γυναίκες", ήταν τα λόγια του σχεδιαστή για τη συγκεκριμένη δημιουργία του που είδαμε σε show του στο Λονδίνο το 2000.

Voss | Άνοιξη-Καλοκαίρι 2001

Voss | Άνοιξη-Καλοκαίρι 2001

Αν και ο ίδιος ήξερε πολύ καλά πώς να τραβάει όλα τα βλέμματα με τις εκκεντρικές δημιουργίες του, ήθελε να αποδείξει πως γνωρίζει ακόμη καλύτερα τους κανόνες της υψηλής ραπτικής. Στο show του "Voss" για την Άνοιξη/Καλοκαίρι 2001, δημίουργησε το “clam dress” που έμεινε στην ιστορία της μόδας. 

Eshu | Φθινόπωρο-Χειμώνας 2001

Eshu | Φθινόπωρο-Χειμώνας 2001

Το φόρεμα από τη συλλογή Φθινόπωρο-Χειμώνας 2001 με την ονομασία "Eshu", αποδεικνύει το ταλέντο του σχεδιαστή να συνδυάζει αρμονικά, αντίθετες υφές. Ένα φόρεμα με  κίτρινες γυάλινες χάντρες που έρχονται σε αντίθεση με τρίχες αλόγου, ήταν σαφώς μία ιδέα που δεν θα μπορούσε να έχει σκεφτεί κάποιος άλλος.

The oyster dress | Άνοιξη -Καλοκαίρι 2003

The oyster dress | Άνοιξη -Καλοκαίρι 2003

To Oyster φόρεμα δημιουργήθηκε από τον σχεδιαστή στη συλλογή Άνοιξη/Καλοκαίρι 2003. Υπάρχουν μόνο δύο Oyster dresses, το ένα βρίσκεται στο Metropolitan Museum of Art και το άλλο ανήκει στη συλλογή της Kim Kardashian, η οποία μάλιστα επέλεξε να το φορέσει σε after party των φετινών Όσκαρ. Ο ίδιος το περιέγραψε ως μια “ποιητική απόδοση της καταστροφής στη θάλασσα“.

The Widows of Culloden | Φθινόπωρο-Χειμώνας 2006

The Widows of Culloden | Φθινόπωρο-Χειμώνας 2006

Το show "The Widows of Culloden"  που παρουσιάστηκε για τη σεζόν Φθινόπωρο/Χειμώνα 2006, είχε μια σκοτεινή αλλά μοντέρνα προσέγγιση. Υφάσματα όπως to μετάξι, η δαντέλα, το tweed και το καρό που προέρχονται από τις Σκωτσέζικες ρίζες του McQueen, ξεχώρισαν στη συλλογή. 

Τhe Butterfly headpiece | Άνοιξη 2008

Τhe Butterfly headpiece | Άνοιξη 2008

Αυτή η συλλογή ήταν αφιερωμένη στην πολύ καλή φίλη και μούσα του σχεδιαστή, Isabella Blow, που τον πίστεψε και τον βοήθεσε τα πρώτα του βήματα. Μετά από αρνητική κριτική που δέχτηκε για αυτή που προοριζόταν για την Άνοιξη του 2008, θέλησε να αποδείξει πώς μπορεί να εντυπωσιάζει ακόμα και με έναν πιο ρομαντικό τρόπο. Ανάμεσα σε όλα όσα έδειξε στην εν λόγω πασαρέλα ξεχώρισε αυτό το headpiece που ο ίδιος ονόμασε "Butterfly headdress". Ήταν φτιαγμένο από βαμμένα στο χέρι φτερά γαλοπούλας και δημιουργήθηκε σε συνεργασία με τον διάσημο milliner Philip Treacy. 

The Horn of Plenty | Φθινόπωρο-Χειμώνας 2009

The Horn of Plenty | Φθινόπωρο-Χειμώνας 2009

O Lee ήταν γνωστό πως είχε ιδιαίτερη αδυναμία στη μητέρα του. Η collection Horn of Plenty ήταν αφιερωμένη σε εκείνη. Το κομμάτι που έχει μείνει στην ιστορία είναι αυτό το φόρεμα με τα φτερά που είχε σιλουέτα με μια ιδιαίτερη αρχιτεκτονική προσέγγιση ενώ αναδείκνυε έντονα στοιχεία θεατρικότητας που πάντα ήθελε να έχει στις δημιουργίες του.

 

Armadillo boots | Το φινάλε από το show του σχεδιαστή για τη συλλογή Άνοιξη-Καλοκαίρι 2010

Armadillo boots | Το φινάλε από το show του σχεδιαστή για τη συλλογή Άνοιξη-Καλοκαίρι 2010

Τα μοντέλα εμφανίστηκαν στο show Άνοιξη / Καλοκαίρι 2010 του σχεδιαστή με τις Armadillo μπότες που μένουν στην ιστορία ως τα πιο iconic παπούτσια που παρουσιάστηκαν ποτέ. H Lady Gaga απέκτησε μία σειρά από Armadillo shoes σε δημοπρασία, πληρώνοντας το αντίτιμο των 200000 ευρώ περίπου, ενώ αργότερα φόρεσε και ένα ζευγάρι στο video clip της “Bad Romance“.

Plato's Atlantis | Το τελευταίο show

Plato's Atlantis | Το τελευταίο show

Στη τελευταία του συλλογή, ο σχεδιαστής εμπνεύστηκε από τη φύση, δίνοντας μια φουτουριστική διάθεση στα σχέδιά του. Δημιούργησε μια νέα σιλουέτα δίνοντας ένταση στους ώμους και χρησιμοποιώντας έντονες καμπύλες. Στόχος της συλλογής ήταν να αφυπνίσει το κοινό αλλά και να δείξει τον προβληματισμό του για την υπερθέρμανση του πλανήτη.