Η Gabriela Hearst είναι η νέα καλλιτεχνική διευθύντρια του οίκου Chloé κι αυτή δεν είναι μία τυχαία επιλογή. Με παρουσία στον χώρο της μόδας σχεδόν 20 χρόνια, τα 5 τελευταία μέσα από το δημοφιλές luxury brand που έχει το όνομά της, η σχεδιάστρια με καταγωγή από την Ουρουγουάη, είναι μία από τις πλέον ταλαντούχες γυναίκες στη βιομηχανία της μόδας αυτή τη στιγμή -βραβευμένη φέτος ως η κορυφαία σχεδιάστρια στις γυναικείες συλλογές από τη CFDA- και μία πρωτοπόρος του sustainable fashion.
Δεν είναι, εξάλλου, χωρίς σημασία τα λόγια του Riccardo Bellini, CEO της Chloé, όταν ανακοινώνοντας το όνομά της για τη θέση της creative director του οίκου, δήλωσε "το δυνατό όραμά της για μία πιο υπεύθυνη μόδα ενσωματώνει τις αξίες και την αίσθηση της δέσμευσης των σημερινών γυναικών που αντιπροσωπεύει η Chloé". Ούτε, βεβαίως, και τα δικά της λόγια, που αποκαλύπτουν εν μέρει και τους λόγους που αποδέχτηκε αυτή τη θέση: "Είμαι ενθουσιασμένη που μου δίνεται η ευκαιρία να συνεργαστώ με τον Riccardo Bellini και να τον στηρίξω στη δέσμευσή του να δημιουργήσει μια επιχείρηση που είναι κοινωνικά ευαισθητοποιημένη και σε ισορροπία με το περιβάλλον".
Από τις pampas της χώρας της λατινικής Αμερικής, στη Νέα Υόρκη και τα κεντρικά του οίκου Chloé στο Παρίσι, αυτά είναι 5 πράγματα που αξίζει να γνωρίζετε για τη ζωή και την καριέρα της:
1. Μεγάλωσε σ’ ένα ράντσο στην Ουρουγουάη
Η Gabriela Hearst γεννήθηκε και μεγάλωσε στο ράντσο της οικογένειάς της στην επαρχία της κεντρικής Ουρουγουάης, μια περιοχή, που όπως έχει αποκαλύψει η ίδια, "απέχει τουλάχιστον δυο ώρες δρόμο από το κοντινότερο αστικό μέρος". Το πατρικό της όνομα είναι Gabriela Perezutti (οι δικοί της άνθρωποι την αποκαλούν Gaby) και μετά τον θάνατο του πατέρα της, το 2011, ανέλαβε τη διοίκηση του ράντσου, που διατηρεί μέχρι σήμερα. Η σχεδιάστρια, που ζει μόνιμα στο West Village της Νέα Υόρκη με την οικογένειά της, ταξιδεύει πολλές φορές μέσα στο έτος στη φάρμα της για να επιβλέπει τις λειτουργίες, αλλά και για να επισκεφτεί την οικογένειά της.
Είναι παντρεμένη με τον Austin Hearst, κληρονόμο της γνωστής εκδοτικής εταιρείας, και έχουν τρία παιδιά τις δίδυμες Mia και Olivia και τον Jack.

Σύμφωνα μ’ ένα άρθρο του The New York Times style Magazine, από το 2016, στο ράντσο της φιλοξενούνται "5,000 βοοειδή, 9,000 πρόβατα και 110 άλογα".
Όπως θα δηλώσει η ίδια στο matchesfashion.com, "εξαιτίας της ανατροφής μου στο ράντσο πραγματικά απέκτησα μία πολύ συγκεκριμένη αισθητική και άποψη". Και εξηγεί: "Το να μεγαλώνεις σ’ ένα απομακρυσμένο τοπίο στη φύση με αντικείμενα και κατασκευές που φτιάχνονταν για να έχουν διάρκεια, η ποιότητα ήταν το ζητούμενο, ενώ η χλιδή όχι. Τα πράγματα έπρεπε να αντέχουν από μία καθαρή χρηστική σκοπιά και τίποτα δεν πετιόταν – τα πράγματα επαναχρησιμοποιούνταν. Τα αντικείμενα και ο περιβάλλον χώρος είχαν προσωπικότητα, έπαιρναν σχήμα και ζωή από τις ζωές των ανθρώπων και το πέρασμα του χρόνου".

2.Το πρώτο της brand είχε πηγή έμπνευσης τη μητέρα της
Η Hearst μετακόμισε στη Νέα Υόρκη το 2003, αφού έζησε ένα σύντομο διάστημα στο Παρίσι, και το 2004 δημιούργησε το πρώτο της brand, στο οποίο έδωσε το όνομα Candela (στα ισπανικά σημαίνει "φως") και που το ύφος του, σε άρθρο του 2012, το Harpers Bazaar.com χαρακτήριζε "haute bohemian".
Στο ίδιο άρθρο, η σχεδιάστρια αποκάλυπτε ότι η αρχική της επένδυση για το ξεκινημά της στον χώρο της μόδς ήταν μόλις $700 και η πρώτη της συλλογή περιελάμβανε t-shirts με τυπωμένη την εικόνα μιας γυναίκας που ιππεύει. Πηγή έμπνευσης για το τύπωμα στάθηκε μια παλιά φωτογραφία της μητέρας της κρεμασμένη σε τοίχο στο πατρικό της. Το 2006 επέκτεινε τις συλλογές της Candela με ready-to-wear κομμάτια και παπούτσια. Φυσικά, τα παιδικά της χρόνια στη φάρμα, η συναναστροφή της με τους γκάουτσο (ο πατέρας της ήταν φημισμένος γκάουτσο), οι στολές των αγροτών, σε συνδυασμό με τις αναμνήσεις της από το βρετανικό σχολείο που φοίτησε, αλλά και τον κοσμοπολίτικο αέρα από τις εμπειρίες της στη Νέα Υόρκη, όλα ενέπνευσαν και εμπνέουν τις δημιουργίες της.
Η μητέρα της Gabriela Heast σήμερα

3.Το sustainability αποτελεί βασική αξία του brand της
Το "sustainable luxury" ήταν το όραμα της Gabriela Hearst όταν ίδρυσε το ομώνυμο brand της το 2015. Οι καταβολές της, βεβαίως, και οι επιρροές της έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στη φιλοσοφία ενός βιώσιμου lifestyle και μίας υπεύθυνης, ηθικής μόδας που εκφράζει την ίδια και την οποία μεταφέρει στο brand της με διαφόρους τρόπους: από τα υλικά που χρησιμοποιεί για τα ρούχα και τα αξεσουάρ της (το 99% των υφασμάτων είναι sustainable, αναφέρει ρεπορτάζ των Financial Times) μέχρι τη δέσμευσή της για μηδενικά απόβλητα (zero waste), upcycling και φιλικές προς το περιβάλλον παραγωγικές διαδικασίες. Για τα ρούχα της χρησιμοποιεί αποκλειστικά φυσικές ίνες και βισκόζη, αξιοποιεί τα υλικά που απομένουν από τις παλαιότερες collection της (όπως το κασμίρ και το μετάξι) για τα αξεσουάρ που κατασκευάζει και χρησιμοποιεί συσκευασίες από βιο-πλαστικό που μπορούν κομποστοποιηθούν. Στόχος της είναι μέχρι το 2023 να έχει κάνει χρήση του 80% του dead stock της και μέχρι το 2022 να έχει καταργήσει τη χρήση "παρθένων υλικών" (των υλικών, δηλαδή, που χρησιμοποιούνται για πρώτη φορά). "Τα δυο πράγματα που αναρωτιέμαι πριν από κάθε απόφαση μου είναι: "είναι βιώσιμο και φιλικό προς το περιβάλλον;" και "είναι αρκετά καλό για να κρατήσει;"", θα δηλώσει στους FT το 2018.
4.Οι διαρκείς φιλανθρωπίες
Η σχεδιάστρια έχει στηρίξει με πρωτοβουλίες της πολλούς μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς μέσα στα χρόνια για να συνδράμει τους σκοπούς τους. Το 2016 συνεργάστηκε με την Tod's για τη δημιουργία ενός limited edition sneaker που το 20% από τις πωλήσεις του πήγε στον οργανισμό Save the Children (στο διοικητικό συμβούλιο του οποίου είναι πλέον μέλος, από το 2018), το 2017 δημιούργησε μία limited σειρά πουλόβερ που ονόμασε "Ram Ovaries" με κεντημένα σχέδια που παραπέμπουν στη γυναικεία μήτρα και τα έσοδα από τις πωλήσεις πήγαν για τους σκοπούς του οργανισμού Planned Parenthood, ενώ το καλοκαίρι της ίδιας χρονιάς, όταν ενημερώθηκε ότι η ανατολική Αφρική γνώριζε μία από τις χειρότερες ξηρασίες τα τελευταία 70 χρόνια, δημιούργησε μία συλλογή από τσάντες που τα έσοδα από τις πωλήσεις τους διατέθηκαν σε οικογένειες της περιοχής Turkana της Κένυα, για να μπορέσουν να επιβιώσουν. Το 2019 διέθεσε ποσοστό από τα καθαρά κέρδη των πωλήσεων της εταιρείας της για τα παιδιά στην Υεμένη, ενώ στο show της συλλογής SS20 υποδέχτηκε τους καλεσμένους της κάνοντας τους δώρο μαντήλια που είχαν τυπωμένα σχέδια ζώων υπό εξαφάνιση.
Η πιο πρόσφατη συνεισφορά της είναι η συνεργασία της με το Net-a-Porter υπό τον τίτλο "Bags of Purpose", μια πρωτοβουλία με σκοπό να στηρίξει τη μάχη κατά του Covid-19.
5. Οι Α-list διάσημες που επιλέγουν τις δημιουργίες της
Η λίστα με τις διάσημες που έχουν επιλέξει να κρατήσουν τις φημισμένες τσάντες της Hearst, όπως την iconic "Nina", την πρώτη τσάντα που σχεδίασε, χωρίς να φανταστεί ότι θα γινόταν ανάρπαστη, και τη "Demi" - αγαπημένη μεταξύ άλλων της Meghan Markel, αλλά και ρούχων της, ακόμη για το red carpet, είναι απροσμέτρητη. Από την Kate Middleton, την Angelina Jolie, την Gillian Anderson, τη Laura Dern, την Oprah Winfrey, τη Miroslava Duma και την Glen Glose μέχρι τις Anne Hathaway, Brie Larson, Demi Moore, Emma Stone, Zoe Kravitz, Julia Roberts, Lady Gaga, Amal Clooney, Uma Thurman, Vanessa Kirby, Jessica Lange, Jane Fonta (κ.ά) και τη νέα πρώτη κυρία των Η.Π.Α. Jill Biden, όλες σχεδόν οι A- list διασημότητες έχουν κάνει εμφανίσεις με δημιουργίες και αξεσουάρ της Gabriela Hearst.
Dr Jill Biden
Kate Middleton
Meghan Markle
Rania, Queen of Jordan
Angelina Jolie
Diane Lane
Demi Moore
Katie Holmes