Όταν η μάσκα έγινε το new entry των Εβδομάδων Μόδας

Αισιοδοξία και χιούμορ απέναντι στο ξέσπασμα του κορωνοϊου.

Μετά το ξέσπασμα του κορωνοϊού που ανάγκασε τους Κινέζους σχεδιαστές, τους buyers αλλά και πολλούς insiders του fashion industry να παρακάμψουν την Εβδομάδα Μόδας στο Μιλάνο στα τέλη Φεβρουαρίου, το Εθνικό Επιμελητήριο Ιταλικής Μόδας, ξεκίνησε μια εκστρατεία για να δείξει αλληλεγγύη: "Κίνα, είμαστε μαζί σας". Το σύνθημα αποδείχθηκε προφητικό. Μέχρι το τέλος της εβδομάδας μόδας, η Ιταλία αντιμετώπιζε τη δική της επιδημία κορωνοϊού, και οι τυπικά πολυσύχναστοι δρόμοι του Μιλάνου ήταν άδειοι. Τα μοντέλα δημοσίευσαν Instagram selfies με μάσκες, τα περιοδικά μόδας ζήτησαν από τους υπαλλήλους τους να δουλέψουν από το σπίτι, ενώ ο Giorgio Armani πραγματοποίησε το fashion show για τη γυναικεία συλλογή του Fall / Winter 2020/2021 σε ένα κενό θέατρο. 

Όταν η μάσκα έγινε το new entry των Εβδομάδων Μόδας
NYFW

"Η έξαρση του κορωνοϊού αναμένεται να είναι ένας εφιάλτης για τη βιομηχανία μόδας στην Ιταλία που η αξία της ξεπερνά τα 100 δισεκατομμύρια ευρώ" τονίζει ο Carlo Capasa, Επικεφαλής του Επιμελητηρίου Μόδας. Οι ιταλικές εταιρείες περίμεναν ένα δυναμικό ξεκίνημα τους πρώτους μήνες του 2020, αλλά τώρα αγωνίζονται για να αντιμετωπίσουν τα προβλήματα εφοδιασμού και της χαμηλής ζήτησης, ειδικά στην Κίνα, την καρδιά του κορωνοϊού. "Πιστεύουμε σίγουρα ότι οι πρώτοι έξι μήνες του 2020 θα είναι άσχημοι", λέει ο Capasa. 

1208400261
Milan Fashion Week

Αυτό που συμβαίνει με τη βιομηχανία μόδας της Ιταλίας είναι πιθανότατα μια πρώτη εικόνα της επίδρασης του κορωνοϊού στην ευρύτερη παγκόσμια οικονομία. Εταιρείες με ευρύ φάσμα βιομηχανιών εξαρτώνται από την Κίνα, τόσο ως κατασκευαστική δύναμη όσο και ως μια αγορά με δισεκατομμύρια καταναλωτές. Η εξάρτηση των εταιρειών σε παγκόσμιο επίπεδο από τα φθηνά εργατικά χέρια της Κίνας είναι ένα σημαντικό θέμα προς συζήτηση και δεν είναι το μοναδικό. 

The show must go on

1210252317
Paris Fashion Week
1209369446
Paris Fashion Week

Εν μέσω της παγκόσμιας κρίσης του κορωνοϊού, οι οίκοι Louis Vuitton, Chanel και Mui Mui παρουσίασαν κανονικά τα shows τους στην Εβδομάδα Μόδας του Παρισιού. Στο εντυπωσιακό show της Chanel, οι απουσίες ήταν αρκετές ενώ πολλοί από τους παρευρισκόμενους επέλεξαν να φορέσουν τις λογοτυπημένες μάσκες του brand. "Δουλεύοντας front row και συνοψίζοντας έναν δυνατό, περίεργο μήνα με shows. But make it fashion" έγραψε η Lisa Armstrong, στη φωτογραφία που μοιράστηκε στο Instagram, φορώντας μία μάσκα με λευκές καμέλιες - το αγαπημένο λουλούδι της Coco Chanel που έγινε και iconic σύμβολο του οίκου-  και συνοψίζοντας με ένα post τον σουρεαλισμό των ημερών. 

Η μάσκα αποτελεί ξεκάθαρα το αξεσουάρ της σεζόν. Η Airinum Urban Air Mask 2.0 που φορούσε η Gwyneth Paltrow στη χιουμοριστική selfie που ανέβασε από το κάθισμα του αεροπλάνου, στην πτήση προς Παρίσι, ξεπούλησε και στα τρία χρώματα (μαύρο, ροζ και γκρι). Σε πολλές επιδείξεις των τελευταίων ημερών, συμπεριλαμβανομένων και των Dries Van Noten και Paco Rabanne, δόθηκαν μάσκες στους παρευρισκόμενους. 

Παρόλο που είναι κάπως δύσκολο να φανταστεί κανείς μία μάσκα ως fashion statement, οι πρόσφατες εξελίξεις με τον κορωνοϊό φαίνεται να οδηγούν το fashion crowd προς αυτή την κατεύθυνση. Η pollution mask του οίκου Fendi είχε κυκλοφορήσει πολύ πριν σημάνει παγκόσμιος συναγερμός για τον Covid-10. "Η μόδα καθρεφτίζει τον κόσμο στον οποίο ζούμε" έχει πει η Coco Chanel και αυτό το δυστοπικό look φαίνεται να αντικατοπτρίζει την τρέχουσα εποχή.

1209307892
Paris Fashion Week

Την ίδια στιγμή όμως που shows ακυρώνονται ή γίνονται κεκλεισμένων των θυρών, για πολλούς είναι business as usual. Το fashionable εστιατόριο του Παρισιού, Les Jardins du Presbourg, παραμένει γεμάτο κάθε βράδυ και ο κόσμος στα τραπέζια εναλλάσσεται καθώς όλοι θέλουν να δοκιμάσουν το αγαπημένο πιάτο της Rihanna: ψητή πατάτα με sour cream και χαβιάρι. Οι μάσκες θα συνεχίζουν να αποτελούν statement piece όμως παράλληλα θα δείχνουν ότι η ζωή συνεχίζεται εν μέσω δυσκολιών και μπορεί να αντιμετωπιστεί με αισιοδοξία και χιούμορ. Αρκεί μία μάσκα να έχει επάνω της μερικά λουλούδια ή το logo ενός μεγάλου οίκου μόδας.